{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Er katte intelligente ? {{forumTopicSubject}}

Man har før hørt at dyr, inklusive katte, ikke er særlig intelligente.
Her er Gustav ved sin drikke kilde.
Som det ses er der sne undtaget på det midterste af stenene.
De første par skridt gled han men fandt lynhurtigt ud af at gå midt på stenene så han ikke gled i vandet. smiley
Det må da være intelligens ?
Har du et eksempel hvor din kat er intelligent ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er katte intelligente ?
  • #1   28. dec 2021 Ja selvfølgelig er de inteligente, inden for deres behov, det har de brug for at overleve.
    smiley Jeg har hørt at indekatte bliver dovne og ikke lære så meget nyt, med mindre deres mennesker udfordre dem, de får jo alt serveret, men er kloge nok til at gøre os til katteslaver.
    Jeg ved også, at katte kan klikkertrænes, men der skal være motivation, for katte gør ikke noget for at plise, som en hund som vil gøre meget for sit menneske/ flok, så spørger katten “ hvad får jeg ud af det” så det kræver noget ekstra at træne katte, de er bedre til at træne dig


  • #2   28. dec 2021 Om de er intelligente? Ja det skal jeg da lige love for smiley
    Lucas kan hverken se (med det ene øje) eller synke (som jeg plejer at sige til dyrlægen) men jeg kan garantere jer for at han kan klokken!!

    Hver aften kl. 21.30 - og ikke 21.45 skal han have natmad!
    I går aftes sad jeg og så en film - men nej, starten fik jeg ikke med, for Lucas huserede indtil han fik serveret - og så gad han ikke have noget alligevel...........!

    Elvis sørger for at alle man er på deres pladser ved sengetid!
    Dvs. at han er urolig hvis Andersen er ude..!

    Måske er det instinkter - men jeg kalder det nu intelligens smiley


  • #3   28. dec 2021 Det har du ret i Vildkat, de kan også klokken.
    Og når det skifter fra vinter til sommertid og omvendt går der ikke mange dage før jeg igen bliver vækket kl. 8 om morgenen.
    Og Gustav ved også at det er min bil som kommer hjem og ikke naboens..
    Så står han op og går til bryggerset hvor han er klar når jeg åbner døren smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #4   28. dec 2021 Ja er ikke i tvivl om, at katte er intelligente, nogle måske mere end andre.
    Jeg har flere, som åbner døre, skabe etc.
    Figaro giver pote når han tigger smiley og elsker at drille mig, når han ligger øverst på min stol, så hiver han mig i håret, når jeg så kigger tilbage, så lægger han hovedet ned, og blinker uskyldigt med øjnene smiley dette kan foregå flere gange smiley


  • #5   28. dec 2021 Berit:
    Sådan lidt 'a la "Den bestøvlede kat" smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #6   28. dec 2021 Husk vildkattene :ja ha ha, det er lige før, han er i hverttilfælde en værre lurendrejer smiley

  • #7   28. dec 2021 Katte er lynende intelligente, se bare hvordan de får os ejere til at gøre alt for dem smiley

  • #8   28. dec 2021 selvfølgelig er de kloge
    de har jo opdraget deres ejere til at komme med med mad på "deres " tidspunkt
    ejerer kommer med det mad, legetøj og godbidder som katten ønsker

    her i huset hjælper Pippi med rengøringen. tager gerne våde klude så gulvvasken er også klaret smiley smiley



  • #9   29. dec 2021 Prøv at læs dette
    Fra ude og hjemme i dag


    profilbillede
  • #10   29. dec 2021 Det er lidt sjovt Anja.
    Gustav skulle jo til dyrlæge idag og da han sad på køkkenstolen lukkede jeg døre til bryggerset og tog hans kasse ned som jeg stillede på højkant for at putte ham i.
    Da jeg åbnede døren var han væk....
    Gemte sig under sofaen smiley smiley .
    Han havde IKKE set kassen men måske hørt den..
    Det flippede jeg lidt over indtil jeg ser din artikel smiley


  • #11   29. dec 2021 Det er mega-træls at lege flyttemand for at indfange "kræet".

    Omvendt, så giver det jo mening, for selvom jeg sidder i mit hobbyrum med hørebøffer på, så ved Lucas alligevel lige hvor han skal finde mig smiley


  • #12   29. dec 2021 I øvrigt kan de høre kassen på lang afstand herhjemme, så det er først indespærring og herefter kasse...

  • #13   29. dec 2021 Ja jeg er for nydeligt blevet opmærksom på, at det ikke er lyde udefra der gør, at Mitti løber ind fra forhaven, hvor de er mens jeg gør klar til at jeg skal afsted, og de hygger sig der ude, men styrter så ind,,,, det er når jeg tager nøglerne frem smiley som det sidste jeg gør.
    Røde kommer luntende når jeg så siger “ind” til ham, men nu bruger jeg bevidst lyden af mine nøgler, når de skal ind fra forhaven smiley


  • #14   29. dec 2021 Det var smart Vildkat og Jette L, så er det ikke kun katte der er intelligente smiley

Kommentér på:
Er katte intelligente ?

Annonce