{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Naboernes katte {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har brug for nogle gode råd ang. fremmed hankat. Jeg har selv en kattemor, som er genudsætningskat, så hende kan jeg ikke komme til samt hendes 4 dejlige "killinger" som er 1 år gamle nu. Jeg har kattelem i døren, som de fleste af naboernes katte har fundet ud af. De spiser mig simpelthen ud af huset, jeg fodrer med royal canin, så det er jo ikke ligefrem billigt. især er der en rød hankat, som jeg er ved at blive sindsyg over. Han "lister" ind, spiser det mad der er, også strinter han alle steder, selv på køkkenbordet (adr). Synes ikke jeg laver andet end at gøre rent efter ham, investerede også i en special lampe, som kan vise hvor der er blevet strintet. Men hvor er det altså ulækkert alligevel. Har overvejet en magnet kattelem, men kan ikke sætte halsbånd på kattemor. Har også sat et løsblad op hos brugsen, men den har der ikke været respons på. Han er tam, så han må jo høre til et eller andet sted.
Og her forleden dag, hvor det var lidt koldt og vådt udenfor, opdagede jeg ham sgu i min seng, hvor han lå og sov.... Så råbte jeg UD til ham, det har han fundet ud af hvad betyder, men jeg kan jo ikke sidde på vagt foran døren hele dagen.

Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre. Er simpelthen ved at blive sindsyg.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboernes katte
  • #1   28. okt 2008 lukke kattelemmen og så lukke kattene ind selv på bestemte tider af døgnet. du kan styre hvem der kommer ind og katten ved hvornår der er mad og nusning, og hvornår den skal være ude. du kan lave et læskur i haven til missemor hvis du synes de skal have et tørt sted at gå hen når det regner osv.

  • #3   29. okt 2008 Jeg forstår helt sikkert godt du er rigtig træt af det strinteri, men kan ikke lade være med, at tænke på missemorens 4 killinger om du har fået dem neutraliseret?

  • #4   29. okt 2008 Hej Dorthe.
    Håber du kan bruge dette som jeg har fundet i love og regler om dyrehold ved enfamilieshuse.

    Katte
    Der er ingen krav om registrering, vaccinationer og forsikring af katte, og der er heller ingen begrænsning på, hvor mange katte du må holde. Ikke desto mindre er det en god idé at få katten øremærket, det sker hos dyrlægen, som også sender registreringen videre til Kattens Værn og Det Danske Katteregister. Selve registreringen koster 100 kr.

    Der gælder indtil videre ikke specielle bestemmelser for katte, så derfor hører de ind under l

    Lov om mark- og vejfred, der bl.a. pålægger dig at holde dine husdyr inde på egen grund. Kommer du i strid med din nabo, kan han kræve, at du holder katten væk fra hans grund. Du kan blive gjort erstatningspligtig, hvis katten forvolder skader på f.eks. beplantning


  • #5   29. okt 2008 Ja, jeg ville også give ham halsbånd på med en lille seddel i.
    Det er jo ikke din kat, og ejer må stå til ansvar for sin egen kat.


  • #6   3. nov 2008 De er allesammen neutraliseret, øremærket og registreret.

  • #7   3. nov 2008 Ingen grund til bål og brand og fjernelse af katten, hvis problemet kan løses på fornuftig vis. Håber du kan finde ejeren. Bed venligt og bestemt ejeren om at få katten kastreret ... og måske et hint om hvilket foder han bør have i sin skål derhjemme smiley dette gælder også de andre madtyves ejere.

    Hvilken foderstand er han i? Selv om han er tam kan han jo godt være blevet sat af eller være blevet væk ...


  • #9   4. nov 2008
    Her har jeg fundet det jeg tidligere har omtalt så det kan vel ikke være helt forkert...Hvorfor er folk herinde altid bedrevidende????


    http://www.bolius.dk/viden/fakta/love-og-regler/til-hverdag/love-og-regler-om-dyrehold-ved-enfamiliehuse/


  • #10   4. nov 2008 Her er iøvrigt lige et link mere


    (link fjernet)


  • #11   4. nov 2008 Undskyld hvis jeg gentager mig selv, men jeg synes der må være mere opbyggelige ting end at diskutere gadelov. Man kunne forsøge at finde ejeren og snakke sig til rette. Måske kan problemet løses ved at overtale ejeren til at få katten neutraliseret og bede denne om at fodre katten tilstrækkeligt og lave kattelem. Og det KAn jo være, at katten har forvildet sig væk hjemmefra og prøver at tiltuske sig et nyt hjem hos Dorthe P.
    Måske er han efterlyst via www.dyrenesbeskyttelse.dk - sandsynligvis ikke, nej, men det KUNNE jo være....


Kommentér på:
Naboernes katte

Annonce