semi-langhår - hvilken fælder mindst ? semi-langhår - hvilken fælder mindst ?
Jeg ved næsten ikke om jeg burde være dette sted, for kan mærke det helt klart sætter gang i lysten til at få en kat igen.
Ligenu er jeg helt og aldeles kattefri, og jeg nyder sådan set lidt at alt mit sorte tøj er helt kattehårsfrit, tørretumbleren er ikke ved at kløjes i nullermænd - samt der heller ikke samler sig selvstændige individer i hjørnerne af mit hjem.
MEN der mangler nu engang noget ...
Min tidligere kat var en Norsk Skovkat, hun havde stamtavle, men syntes hun fældede rent ud sagt hele tiden - i en jævn strøm. Når jeg aede hende hen over ryggen fik jeg somregel en håndfuld med...
Jeg har tabt min hjerte til de langhårede, og derfor hvis jeg engang skulle have kat igen, så skal det også være sådan en sag igen.
Har mødt en sibirisk skovkat, hvor det virkede som om 'hårene' hang bedre fast ...
Derfor kunne dette være en tanke, jeg tænker dog også på en kat som den hellige birma, men den har jeg aldrig stiftede bekendtskab med.
Hvad er Jeres erfaring med disse 3 katte og fælderi, og tanker omkring dette emne ?
Er det individuelt fra kat til kat eller er det mere generelt til den enkelte race ?
(jeg har ikke taget main coon'en med, men da den er en stor kat, er den lidt ude af billedet for mit vedkommende - jeg tager dog gerne besyv med om den)
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Men det er individuelt fra kat til kat, hvor meget og hvornår.
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Du skriver at mco tager du ikke med da den er stor... der er jo stor forskel på dem nogle har giga katte på 10-12 kg hvor andre er 7-8 kg og hunkatten lidt mindre.... min huskat vejer 6.5 kg når han er størst (altså om sommeren) og der er ikke stor forskel på ham og så en hun mco..... og så er det jo altså bare en super skøn kat
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 298
Gjore det engang imellem, men syntes ikke det havde nogen effekt, anden selvfølgelig jeg fiskede et par hår fra der ikke endte på gulvet eller andre steder. Men hun fældede stadig...
Huskatten fældede også, men de hår syntes jeg var lettere at børste af sig. NFOen fældede nærmest al underulden så det klistrede sig fast til tøjet og nærmest skulle nulres af...
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
den tager underulden, så katten kke smider så meget rundt i lejligheden.
jævnlige børstninger er umiddelbart vejen frem. jeg har to langhårsblandinger og de fælder begge en del.
har endnu ikke selv prøvet furminator, men søg på den herinde og på utube så skal du se løjer.
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 298
semi-langhår - hvilken fælder mindst ?