{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.537 visninger | Oprettet:

Min indekat vil ud?! {{forumTopicSubject}}

hey.

jeg har jo fået mig en tilløber, som endelig efter et par uger er blevet frisk igen..
problemet er at han gerne vil ud, og miaver hele tiden.
jeg har prøvet at gå tur med ham.. men han er vildt bange hvis vi møder mennesker..

Jeg er simpelthen så bange for at hvis jeg bare lukke ham ud, uden snor, at han stikker af...

hvad skal jeg dog gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min indekat vil ud?!
  • #1   3. nov 2008 hvor gammel er han

  • #2   3. nov 2008 dyrlægen er ikke sikker, men mellem 2-4 år.

  • #3   3. nov 2008 ok tænker bare på når det er en voksen kat, blir det svært at holde den inde hvis den har været vant til det frie liv

  • #4   3. nov 2008 Du kan prøve at lade være med at give efter.. Eller distrahere den med leg når den går og mjiaver..

    Vi har en 14 årige kat der i de sidste 4 år har levet som indekat..


  • #5   3. nov 2008 Det er ikke alle udekatte som kan leve som indekatte - der er altså nogen af dem som bliver fuldstændig bims.

    Det kan jo også være at der er nogen der savner katten - har du prøvet at efterlyse ejeren?


  • #6   3. nov 2008 er den neutraliseret ?

  • #8   3. nov 2008 Jeg gir Felis F ret , har fået en god forståelse på den måde min dyrlæge beskriver det , det er som at sætte os i fængsel for noget , vi ikke har gjort , man blir frihedsberøvet , det er også det der er sket for katten , selvom du gør det for at hjælpe katten .

  • #9   3. nov 2008 Nadja. jeg kan godt huske den forhutlede kat. Så dejligt at du har hjulpet ham. Jeg håber virkelig at du bor, så det er muligt at lukke ham ud.
    Er han forresten kastreret?



  • #10   3. nov 2008 hej.
    jeg har også haft en tilløber, hun var godt nok killing, men hun kom ud efter lidt over en uge, og der har ikke været noget problem, havde gjort meget ud af at kalde og give mad, og der har ikke været noget problem... Katte der har fået lov at være ude, skal ikke holdes inde....


  • #11   3. nov 2008 Tinka D
    mange tak.. vi har en kæmpe have.. men han er meget bange når vi går turer.. så er bange for at når jeg lukke ham ud, så bliver han helt skræmt og løber væk, og kommer ikke igen.
    Nej det er han ikke...

    TIL ALLE, JEG HAR SNAKKET MED EJERNE, OG DE ØNSKER IKKE KATTEN TILBAGE IGEN.



  • #12   3. nov 2008 Hej Nadja.

    Dejligt at høre at din tilløber har fået det godt. Det er rart at vide at der stadig findes dejlige katteelskere derude - kæmpe skulderklap...

    Jeg vil give de andre ret i, at det ville være synd at frarøve katten dens frihed mht at kunne komme ud når den vi... Jeg tænker om det kunne være en fordel at drysse noget af dens kattegrus (som den har tisset i) ud i haven? Har hørt at hvis katten skulle fare vild (eller blive skræmt væk) kan den ved hjælp af lugtesansen og det tissede grus finde hjem igen....


  • #13   3. nov 2008 Nadja,
    DU bør få ham kastreret HURTIGST MULIGT! Han bliver bims af sine hormoner og af at være holdt inde, og hvis du lukker ham ud nu, mens han er fertil, så løber han nok langt væk i søgen efter damer.

    Kastrerede katte, der bliver passet ordentligt, holder sig nærmere hjemmet. De er ikke interesserede i at løbe væk smiley
    Så få ham kastreret. Og hvis han så ellers er tryg ved hjemmet og dig, så skal han nok lade være med at løbe væk. Lad døren stå åben de første gange, han skal ud, så kan han hurtigt løbe ind i sikkerhed hvis noget forskrækker ham.

    Der er forresten også den mulighed at indhegne haven, men kastreres det skal han altså uanset.
    Og HUSK øremærkning!


  • #15   4. nov 2008 Det kan hjælpe dig MEGET at neutralisere ham -

  • #16   4. nov 2008 Felis - DU er velkommen til at komme hjem og se en tidligere udekat være indekat, hun lever skam i bedste velgående.. UDEN at klage over at komme ud

  • #17   4. nov 2008 T.J. nu er det ikke DIN kat der er tale om her, men Nadjas kat. Og Nadjas kat har det tydeligvis ikke godt med at være spærret inde. Forståeligt nok, da han ikke blot har været vant til at løbe frit, men også er fertil.


  • #18   4. nov 2008 Nu er han stukket af:(

  • #19   4. nov 2008 Jamen havde du ikke neutraliseret ham ?

  • #20   4. nov 2008 Tinka D - ej virkelig, er det det.. nøøøj... Det kaldes at dele erfaringer, og Felis skrev man ikke kunne gøre en udekat til indekat, derfor inviterede jeg hende forbi..

  • #21   4. nov 2008 Stukket af. Øv! Da han ikke er kastreret, kan det som nævnt meget vel være, at han er taget afsted på langfart efter damer.

    Jeg håber han snart kommer hjem igen, og få ham så kastreret og øremærket! Kastration forebygger at han løber for langt væk, og skulle det alligevel ske, forbedrer øremærke chancerne for at få ham tilbage.

    Jeg prøver lige at finde et gammelt indlæg med ideer til hvordan du kan efterlyse ham.


  • #22   4. nov 2008 Led efter katten - på alle tider af døgnet.

    Lad om muligt et vindue stå åbent.

    Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.

    Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.

    Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.

    Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.

    Efterlysningsannonce i lokalavisen

    Efterlys på www.dyrenesbeskyttelse.dk (og hold øje med fremlysninger)
    Og efterlys på diverse kattefora.

    Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
    Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister. Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).

    Hold øje med fremlysninger i avis, på dyrenesbeskyttelse, kattesider på nettet og opslag i lokalområdet.


  • #23   4. nov 2008 Tinka D
    grunden til at han ikke var blevet kasteret var fordi at min mor har en maine coon- blandning hun kat, som hun gerne ville have killinger på til foråret. men når han kommer ind, ryger han lige ud til dyrlægen og bliver kasteret..

    han skulle chippes den. 5 dec.

    okay.. mange taak..


  • #25   5. nov 2008 Felis skrev: **en kat længes ikke kun efter udelivet fordi den vil ud og parre sig.**

    Det er der vist heller ingen, der har påstået.



  • #26   5. nov 2008 han er kommet hjem..:D
    vi hørte ham kalde da vi var ude med hunden..
    så efter 15 min. overtalen, fik vi ham frem fra buskaset og med hjem..


  • #27   5. nov 2008 Ih, det var supergodt at høre! smiley

    Og jeg mener så stadig, han bør kastreres og øremærkes - så kan du også tage halsbåndet af - som kan være noget farligt noget for katte.


Kommentér på:
Min indekat vil ud?!

Annonce