{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Min kat blev aflivet i går:'( {{forumTopicSubject}}

Hold kæft jeg savner mis, der mangler bare noget her hejmme.

I går fik vi afvide at min dejlig hun kat havde FIP-Virus som ikke kan behandles. hun har været syg siden septemper og bare tabt sig og tabt sig, vi fik taget blodprøve på hende men den dyrlæge der var der den dag sagde bare det var en infektion der bare skulle behandels, men hun blev bare ved med at tabe sig. og da vi kom igår kunne dyrlægen ikke forstå hvorfor den anden dyrlægen ikke havde sagt det var FIP hun havde,

Så hun har været dødsyg siden sidst i sep.
Er bare så sur på dyrlægen der ikke tog sig tid til at tjekke den blodprøve ordenligt.

Det skal siges at FIP ( Felin infektiøs peritonitis) er en bughindebetændelse som kan mindes om katteaids og leukæmi som går katte sulter iheld, da de ikke kan optage det foder de har behov for, for at overleve denne sygdom..

er bare så rasende, og så ked af det..

Mette.

Mis du vil altid være i mit hjerte, de liv startet ikke let, og det sluttet ikke let undskyld vis jeg kunne gøre det om gjore jeg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat blev aflivet i går:'(
  • #1   4. nov 2008 Åh din stakkel. Føler virkelig med dig. Nu var dyrlægen vel 99 % sikker på at det var FIP? Det er en meget svær diagnose at stille...

    Det lyder næsten som vores dejlige Paulus, som fik fred i sidste uge. Han havde også tabt sig rigtig meget, over nogle måneder. Dyrlægen gættede også på FIP, men det viste sig at være nyresvigt. Vi kunne desværre heller ikke redde ham.

    Stort trøsteknus herfra.


  • #2   4. nov 2008 Mille H
    hun var rimli sikker for der var nogle tal på blodprøven som viste at det næsten kun kunne være det, og hun var sikker på at de ville være forhøjet nu, og hun havde meget væske i bugen, og hun vare bare så tynd hun vejede 3,30kg, så hun havde tabt sig over 1 kg på et mdr.. det lille pus


  • #3   4. nov 2008 Har selv været der og det gør ondt og det gør ondt at se dem lide og ikke kunne gøre en skid ,jeg var ved dyrlægen 4 gange inden det blev konstanteret at det var fip ,og min Sambo blev ved med at krybe hen til mig for hjælp som jeg jo desværre ikke kunne give ,han var jo næsten død ,da vi igen klagede til dyrlægen der sagde kom med ham så afliver vi og obducerer ham ,hvis vi må ,for han var ikke selv klar over hvad det var ,men dyrlægen havde prøvet alt og så fik vi diagnosen fip og for at det ikke skal være løgn så gik der kun et 1/2 år så havde jeg en til ,men da viste dyrlægen besked og ringede til os ,efter at have taget prøve ,og sagde han ikke kunne gøre noget ,så det er hårdt 2 på et 1/2 år ,så jeg føler med dig ,potekram herfra

  • #4   4. nov 2008 Er også bare mega bange for min han kat, min dyrlæge sagde nemli at alle katte har denne virus i kroppen men lige pludslig kan den finde på at motere og blive ondartet, så er bange for han også har det, og man kan jo intet gøre andet en at vente og se tiden an..:'(


  • #5   4. nov 2008 Gør mig meget Ondt :o((
    føler med dig R:I:P mis


  • #6   4. nov 2008 den virus du taler om hedder Corona, og ja, den er smitsom, og rigtig mange katte har den, men det er stadig kun hos ca 3-5 % af kattene, at Coronaen muterer og katten udvikler F.I.P.
    jeg mistede en kat til F.I.P. for ca. 2 år siden, og da havde jeg 17 katte, og jeg har ikke mistet flere end den ene.
    Coronaen kan mutere hvis katten udsættes for stress.....


  • #7   4. nov 2008 hov, glemte lige at sige at det gør mig ondt at du har mistet din kat til den frygtelige sygdom.....

    På Jyraks udstillinger er der et F.I.P. Raffle, hvor alle de penge der kommer ind, ubeskåret går til forskning i F.I.P., det er værd at støtte....


  • #8   4. nov 2008 Føler virkelig med dig har selv lige midste vores smukke killing for 5 måneder siden............men de andre har det fint...............sov sødt lille mis..............knus fra Løverne

Kommentér på:
Min kat blev aflivet i går:'(

Annonce