{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

HJÆLP! - Ny kat skal møde den gamle {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ude og kigge på en veniende til yasmin - hun hedder freja og er et år gammel, ligesom yasmin. De er begge maine coon. Hvordan lader man dem møde hinanden? Hvordan reagere de? Og hvor lang tid tar det før de vender sig til hinanden? Bare kom med en masse respons! smiley

Mvh Mia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! - Ny kat skal møde den gamle
  • #1   5. nov 2008 Okay, hende freja har altid været sammen med andre katte, og yasmin er vandt til hund, og det har ikke været noget problem, så håber det kommer til at gå godt smiley

  • #2   5. nov 2008 Den aller bedste måde at præsentere/sammenføre to voksne katte er at gøre det på "neutral grund", dvs. et sted, hvor ingen af dem har været før. Så hvis du på nogen måde har mulighed for det, evt. hos gode venner ell. familie uden andre dyr, er det at foretrække.

    Ellers kan du lave en netdør (det er nemt og billigt) og lade kattene på skift være på hver sin side af døren. Så kan de både lugte, se og høre hinanden.

    Jeg ville så ikke udsætte en i forvejen stresset nyankommen for at sidde og lade sig snuse til uden at kunne gemme sig.

    I stedet for kan du sætte dig med den ene kat på skødet og din kæreste ell. veninde med den anden. Så kan kattene kigge på hinanden på afstand, mens I taler beroligende til dem og nusser dem.

    Begge katte er meget unge, så jeg er sikker på, det nok skal gå, <b>især</b> hvis de begge er neutraliserede, for fertile hunkatte kan altså godt være nogle rigtige gimper over for hinanden.


  • #3   5. nov 2008 tak mega. Du kommer altid med nogen gode bruglige svar smiley Vh Mia

  • #4   5. nov 2008 Da vores gamle kat skulle møde mille. Lukket vi mille ud og hun var da lidt bange men det var den gamle kat også. og den gamle kat var meget bange for mille. Mille har da fået lidt klø samt har den store. Men den dag idag har de det godt sammen og vi har kun haft mille i 4 uger.

Kommentér på:
HJÆLP! - Ny kat skal møde den gamle

Annonce