{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Kat og kanin sammen {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min kæreste og jeg har i forvejen en hunkat på 3 år, og i går anskaffede vi os en kanin på 8 uger.
Det vi har gjort indtil videre er, at vi har kaninen i et bur inde i stuen, hvor vores kat kan snuse og se ham. Problemet er bare, at katten godt kan finde på at hvæse og knurre, og få rigtig store pupiller - hvilket giver god mening, da hun selvfølgelig har et jagtinstinkt. Er der nogen måde på, at de kan komme til at gå sammen, eller skal vi bare acceptere at vores kat må være i et andet rum til tider? Eller skal vi bare være mere tålmodige?


Kommentarer på:  Kat og kanin sammen
  • #1   30. apr 2022 Måske bliver det bedre, når kaninen har en størrelse, hvor den ikke ligner et lovligt bytte, jeg har hørt andre hvor kat og kanin har boet sammen, men der har katten været yngst.
    Ind til da ville jeg sikre kaninen måd katten med hegn/ bur, jo i må nok have katten i en andet rum, når kaninen skal være ude, kaninen vil flygte og trikke jagten.
    Jeg tror også i skal sørge for, at kaninen har fred i sit bur, så der ikke kan gøres anfald på buret fra alle sider, måske skal toppen dækkes til og en eller to sider, så den ikke skal leve i stres.
    Det er jo en jæger og et byttedyr i ønsker skal leve sammen, så jeg håber i har god plads.


  • #2   30. apr 2022 Lige nu står buret ind til en væg og ved siderne står der noget, så faktisk kan man kun se kaninen ovenfra og forfra - men vi giver det også tid ??

  • #3   30. apr 2022 jeg har både katte og kanin gående sammen hele dagen
    min kanin er 3 år så er voksen. ja de unge drenge leger med hende men hun siger selv til når hun syntes at det er nok
    hun har gået løs fra dag 1. dog ikke så lang tid i starten. Men mine katte var vant til de store slagtekaniner i forvejen så det var kun str der var forskel
    hun var dog slem ved Herman da han var lille. Men kaniner kan faktisk også slå rotter ihjel, så en killing på 400 g var jo ikke ret meget større

    start med at tage kaninen ud under opsyn. I kortere tid,
    de skal jo lærer hinanden at kende.
    de vil kunne få glæde af hinanden

    På billedet er det SImba og Ninus. Kort efter at de begge flyttede ind. SImba har ikke tidligere gået sammen med en kanin


    profilbillede
Kommentér på:
Kat og kanin sammen

Annonce