{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

voliere {{forumTopicSubject}}

vi flytter snart i lejet rækkehus.

Med os har vi 4 skønne katte, der er rigtig godt vant. De har pt adgang til et kæmpe voliere på ca 60kvm. De har kattelem, som kun er låst om natten, så de har fri adgang til voliere hele dagen. derudover er vores nuværende bolig på 200kvm.

Så alt i alt har de det super godt og med masser af plads til at tumle rundt.

Nu har vi dog solgt huset, og lejet det her rækkehus, hvor vi heldigvis fik tilladelse til at tage 4 katte med. Rækkehuset er kun på 105kvm og de får(ihvertfald ikke i starten)mulighed for at komme ud- Vi er dog i gang med at træne sele, hvilket er lidt op ad bakke....

Jeg tænker dog, at de skal have et Omlet voliere.....men hvordan har I, der har Omlet, gjort, så misserne kan rende fra hus og ud i volierer, enten pr vindue eller ved terassedør? Vi får ikke mulighed for at sætte kattelem i, men et åben vindue kan også gøre det...

synes ikke jeg kan se en løsning på Omlets hjemmeside. Har I nogle bud, evt billeder af fremgangsmåden, som I har brugt?

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  voliere
  • #1   15. jun 2022 Lyder som om i har tjek på det hele, kattene skal nok vænne sig til det.
    Jeg har selv kikket på omlet, men har hegnet mine 30m2 ind med trådnet i hækken.
    Hvor er det godt i må have alle 4 katte med smiley
    Jeg har ikke set en løsning fra omlet, men har læst mig til, at ejere af det system, selv har fundet løsninger.
    Har i set om omlet har en face side? For så er der måske billeder fra andre som har fundet en løsning.
    Held og Lykke med det nye hjem.


  • #2   15. jun 2022 jeg har en løbegård som endelig er en terasse som er blevet overdækket og sat net på siderne

    sad lige og kiggede på omlet
    hvis du går ned på denne side så er der et billede hvor folk har sat løbegården i forbindelse med dør og vindue. måske det er løsningen for jer
    https://www.omlet.dk/shop/katte_produkter/loebegaard_til_katte/


  • #3   15. jun 2022 Jeg kendte ikke Omlet, så måtte lige google det, og det ser da smart ud (til altaner eller hvis man fx skal bo et sted midlertidigt).
    Må man spørge hvad grunden er til, at I vil købe dette? Kattene vil kunne få mere (plads og "luft") ud af en hjemmelavet indhegning - og billigere er det også, i hvert fald hvis man selv kan lave det.

    Og tillykke med den nye bolig. smiley


  • #4   16. jun 2022 Det voliere vi har nu, har vi selv bygget og det bliver klart det vi vil savne mest ved huset.

    Tanken omkring Omlet, er mere fordi jeg tænkte det var nemmere at få tilladelse til at sætte sådan et op, frem for at lave et selv? Men jeg aner det faktisk ikke, for jeg har aldrig boet til leje før. Men uanset om vi vælger det ene eller det andet, skal der jo sikkert søges tilladelse til det, vil jeg tro - og samlingner Omlet-løsningen med at sætte en trampolin i haven, så det alt andet lige, må være nemmere at få tilladelsen til sådan en fætter....

    Jeg synes bare der er så synd at misserne skal flyttes fra deres kendte store voliere, til slet ikke at kunne komme ud og friløbere bliver de IKKE! Vores børn er flyttet hjemmefra efterhånden. Det er derfor vi flytter i noget mindre.

    Min mand vil også helst selv lave det voliere- men aner reelt ikke om det er en mulighed.


  • #5   16. jun 2022 Tja, sandsynligvis er der nogle regler om, at man skal søge tilladelse (men så skal det stå i kontrakten eller husorden el. lign).

    Jeg kunne ikke selv drømme om at søge tilladelse til at hegne min egen have for at passe på mine egen katte! Så jeg satte uden videre hegn op på indersiden af hækken - både i forrige og nuværende lejemål. Og jeg har aldrig hørt noget dårligt for det. Tværtimod. smiley

    Jeg formoder, at I har fået dispensation til at have 4 katte (?) Så man kan jo se det sådan, at det vil være et selvfølgeligt og nabovenligt hensyn af jer, at I til gengæld for denne storsindethed holder kattene indenfor jeres egen hæk smiley

    Hvor diskret man kan lave indhegning, afhænger selvfølgelig af, om der er åbent omkring haven eller om der er tæt hæk, eller evt. strenge regulativer om fx maxhøjde 120 cm på hæk. Men er der høj hæk og ingen strenge regler, så tror jeg altså ikke I kommer i fedtefadet for at hegne haven ind for jeres katte.

    Jeg vil selvfølgelig ikke lokke jer til at lave en indhegning, som I gudforbyde risikerer at bliver sat til at fjerne igen smiley , men jeg TROR altså virkelig ikke, at det kan være et problem med indhegning, hvis ellers det bliver lavet simpelt og diskret. Man ser jo knapt hegnet udefra når hækken er groet til.

    I øvrigt, en indhegning af delfinhegn/havehegn/hønsenet og stolper er (eller bliver hurtigt med tiden) da også langt mere usynligt og diskret end de der Omlet-bure.


  • #6   16. jun 2022 Hvis I skulle vælge hjemmelavet indhegning, så kan I evt. søge inspiration på https://www.katteindhegning.dk/

  • #7   16. jun 2022 Der står intet i husorden mht tilladelse om diverse. Kun at der skal holdes rent og rydeligt på egen grund.

    Har set et lejekontrakter tidligere(ved vores børn) hvor der har stået alt det man IKKE måtte opføre bla drivhus, voliere mv. og har også stødt på at der ligefrem skulle søges tilladelse til at sætte badebassin op om sommeren...så det er hvis meget forskelligt, men i vores står der intet om det, bare rent og rydeligt. pas græs og hæk. fjern ukrudt og sæt ikke klistermærker på postkassen...Det er i grove træk det der står.

    Det er nybyggeri, så hækken er ikke vokset til endnu desværre.

    Min mand mener også at vi bare skal lave det voliere, og at vi snildt kan forsvare det, da det jo netop er af hensyn til naboerne.

    og jo, vi tog netop denne bolig fordi det var en af de få, hvor vi måtte have 4 katte med, og de er skrevet ind i lejekontrakten, så den side er heldigvis i orden.


  • #8   16. jun 2022 Jeg må indrømme at jeg ikke er vild med Omlet.
    Hvis I må, så lav et selv, et der ikke kan ses så tydeligt som den på deres hjemmeside.

    Tillykke med den nye bolig smiley


  • #9   16. jun 2022 da vi boede til leje lavede vi denne løbegård.
    den blev lavet uden at den var sat fast i væggen og der var hellere ikke lavet huller i jorden. den stod på fliser
    så da vi købte hus var det nemt at tage det hele ned og det kunne ikke ses bagefter at der havde gået 19 katte i løbegård

    vi havde tilladelse til at have kattene


    profilbillede
  • #10   17. jun 2022 Jeg tænker som din mand, (bare gå i gang og hellere få tilgivelse end risikere afslag på tilladelse), men arh, den er lidt loren, når der ikke er opvokset hæk endnu smiley .
    Hvordan er der adskilt ind til naboer? Hvis der er åbent mod nabo, må I nok hellere blive enige med dem om evt. hegn i skel.

    Men altså, når I har tilladelse til 4 katte, så burde det jo være en selvfølge, at I må hegne!
    Alle fornuftige og rimelige argumenter er på jeres side, hvis der skulle blive bøvl. Udover hensyn til naboer, så skal I jo også kunne lufte ud og lave gennemtræk af hensyn til boligen.

    Som nødløsning, kunne en evt. terrasse hegnes rimelig diskret med de der typiske skillehegn/læhegn på hver side, og så lave en front med et par stolper med havehegn og låge. Og så nogle klatreplanter af en art på ydersiden af hegnet. Det vil være nydeligt, og kan næppe kræve nogen tilladelse.
    En havepavillon beklædt med havehegn kunne være en anden løsning - og stadig mere diskret end Omlet.

    Hvordan har andre beboere indrettet sig med sådan noget som drivhuse, trampoliner osv?


  • #11   17. jun 2022 Hvis i vil have Omlet findes der en facebook gruppe Katte- idegruppe- inspiration til selvbyg. Jeg ved nogle der har Omlet og er meget glad for det. Der kan i spørge om Omlet produktet. Der er også en del andre kattegårde .
    Jeg bor i række hus og her er det bøvlet at lave voliere, da den må være 160 cm høj. Jeg har så valgt at hegne haven ind.


  • #12   19. jun 2022 I kan måske bygge en overdækket terrasse hvor der er sat volierenet på. Begge vores kattegårde er bygget på den måde. Der er to album på min profil hvor du kan se dem.

  • #14   23. sep 2022 Gud ved hvordan det er gået med voliere-projektet ..... ?


    (ikke passende at Christian H reklamerer for sin kradsetræsbutik i denne tråd smiley )


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #15   23. sep 2022 Tinka. Det er ordnet nu- smiley

Kommentér på:
voliere

Annonce