{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.303 visninger | Oprettet:

Bo K
Bo K
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 26 Svar: 154

min kat krasser sig selv til blods :S {{forumTopicSubject}}

hej min kat er begyndt at klø sig i nakken ret meget og det resulterer i at håret bliver rykket af og der er et sår område tilbage, det er nemt at se det gør ondt på katten da den piver når den gør det.

den har haft lopper on and off.. på trods af det er en inde kat.. den går konstant med kattehalsbånd ( skifter nyt hver anden måned )

kan det være pga halsbåndet ? og burde jeg bruge anti loppe spray istedet ? det piner mig at se min kat "skade" sig selv .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kat krasser sig selv til blods :S
  • #1   18. nov 2008 Hvis katten har loppespytsallergi, kan det være derfor den kløer sig. Brug loppemiddel til at dryppe i nakken hver måned, og sørg for at få noget kløestillende til katten, så huden kan få ro til at hele.

• #2   18. nov 2008 Loppehalsbånd er for længst YT!

Dels er lopperne resistente over for dem, og dels udvikler mange katte allergiske reaktioner, hvor halsbåndet sidder.

Smid det langt væk (måske i støvsugerposen).

Hvis du giver din kat en Capstar (pille), begynder de lopper, der er på katten at dø, og inden for 24 timer er de alle dræbt.
    Du kan/skal samtidig behandle med f.eks. Advantage. Det dryppes i nakken på katten (ikke hvor der er sår) og virker dræbende på de lopper, der hopper på.
    Virkningen holder i 4-6 uger.

• #3   18. nov 2008 okei tak for svarene smiley vil straks pille det halsbånd af

• #4   18. nov 2008 Vil også lige sige, at lopper også er blevet resistente over for Frontline pour-on (til at dryppe i nakken), og der kom ret mange meldinger om, at katte fik sår på drypstedet.

Jeg har ikke hørt om eller oplevet, at Advantage gør det.

• #5   18. nov 2008 Ja væk med halsbåndet, og få katten behandlet for de lopper i en fart! Når den klør sig så voldsomt, så kan det være loppeallergi, og det er meget plagsomt for katten. Lopperne skal væk!
    Husk også at støvsuge særdeles grundigt i alle sprækker i møbler osv. Det kan måske også blive nødvendigt at bruge et loppemiddel til omgivelserne.

• #7   18. nov 2008 hvores han kat havde noget ligene og det var allagi, og vi har haft ham i behandling hos dr,dyr.

• #8   18. nov 2008 Det skal du gå til dyrlæge med - en eller anden for for allergi er det. Det r synd for katten - den skal behandles

• #9   18. nov 2008 Hvis du alligevel skal til dyrlægen, kan du få ham til at give katten en indsprøjtning med Dectomax. Det dræber både lopper, indvoldsorm og mider. Få samtidig noget kløestillende, f.eks. Medrol.

• #10   18. nov 2008 hvor længe kan lopper overleve i huset, kender en der har solgt hendes kat men det sker stadig hun får loppebid?

• #11   19. nov 2008 Hejsa
    Min at har lige haft samme problem, hun kom til lægen, fik en sprøjte mod kløe, og 2 dagen for inden havde vi lige givet hende noget mod lopper... eller skulle vi nemlig have det gjort.
    Men vil nu anbefalde program vet som skal i munden, fremfor frontline der skal i nakken, nu hun har sår

• #12   19. nov 2008 har også fået af vide at man skal skifte fra loppe midlet frontline, da lopperne er begyndt at være resistente mod det... ihvertfald i følge min dyrlæge, det var hender der sagde det.

Kommentér på:
min kat krasser sig selv til blods :S

Annonce