{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Det bliver en lang nat... {{forumTopicSubject}}

Åh altså...

Lucas havde kastet op i nat og det er der jo ikke noget nyt i, så jeg fjerner det og sådan var det!
Der var en gang diarré i bakken - det var sandsynligvis Elvis for han kan godt have lidt dårlig mave.

Da jeg kommer hjem fra arbejde kaster han op igen - blod!
Få øjeblikke efter ind på kassen og han havde så meget diarré så det dryppede efter ham smiley

Fat i en vagthavende:
Nu bor jeg i et smørhul hvor der sådan set er mange dyrlæger - men de er alle i vagtsamarbejde og det dyrehospital jeg bruger er i vagtsamarbejde med et 45 minutters kørsel herfra - og det ville jeg da godt undgå - så:

Jeg ringer til Anicura Sydvet (så var der frit valg mellem Rødding, Sommersted, Brørup og Haderslev - og selvfølgelig var det Haderslev der havde vagt - der er vel godt en halv times kørsel derned - men ak:
Jeg måtte gerne komme - jeg skulle bare vente 3 timer, for hun havde lige fået en større operation ind!
Hun henviste mig derfor til Varde - og de havde tid.

Afsted med Lucas.
45 minutters transport med en hyperventilerende kat - der tilmed også kastede op!
Bedre blev det da ikke, for nu er han blevet indlagt!!!!!
Der er godtnok langt til Varde når puslingen er indlagt og man ikke har bil!
Røntgen, blodprøver og sedation - overslag: 9000 kr.
2300 bare for en kons.! Jaa det er den dyre vagttakst, men SÅ meget har jeg nu aldrig givet i "startgebyr".

Så nu sidder jeg og sender bønner afsted og beder så meget til, at det er uskyldigt det han fejler.

Jeg får vist ikke sovet i nat....
Jeg håber godtnok at de er dygtige deroppe!

Kryds fingre for Lille Lus smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bliver en lang nat...
  • #1   27. jun 2022 God bedring herfra Fredericia.

  • #2   27. jun 2022 Tak.
    Der er lige kommet en status.
    De venter på, at noget luft skal passere tarmsystemet, gør det ikke det, så er der et fremmedlegeme som de umiddelbart ikke kan se.
    Så behandler de mod mistanke på mavesår.
    Så nu må vi se hvornår han kan komme hjem smiley


  • #3   28. jun 2022 Mine fingere er krydset - Åh.. Sikken da noget værre noget - håber det bedste for ham smiley
    God bedring til ham smiley


  • #4   28. jun 2022 Hold nu op en redelighed smiley . Stakkels dyr.. Og stakkels dig .. smiley
    Alt muligt held og lykke ønskes herfra..


  • #5   28. jun 2022 Åh nej dog, stakkels jer. smiley Ja, i sådan en akut kriseituation ville det være rart med en bil i det mindste. Godt I kunne komme afsted.

    God bedring til lille Lucas! smiley Du kan tro jeg krydser fingre og håber på en god opdatering!


  • #6   28. jun 2022 God bedring til den bette smiley smiley smiley smiley
    Det var da noget værre noget. Håber at der snart er godt nyt smiley


  • #7   28. jun 2022 Lucas er netop kommet hjem. Det var ikke meningen, men han VILLE ikke spise. Han er både på penicillin , smertestillende, kvalmestillende og appetitstimulerende. Han havde feber i morges og de mistænker betændelse i tarmene og en meget irriteret slimhinde. Nu har han spist og er kommet til sig selv. Nu skal han være på Omeprazol i 4 dage og appetitstimulerende/ kvalmestillende efter behov.

  • #8   28. jun 2022 10250 kr. At betale ved kasse 1

  • #9   28. jun 2022 Hold da k... Hvor er jeg glad for, at min dyrlæge ikke er så dyr. Heller ikke i vagttiden.

    God bedring med ham. smiley


  • #10   28. jun 2022 du putter ham lige i pengeskabet smiley

    jeg har prøvet også at få en kat hjem hvor de ikke viste om han ville spise.han nægtede at spise hos dyrlægen.så ham måtte jeg også gerne hente
    lige så snart jeg kom ind til hans bur begyndte han dog at spise, og så var det helt i orden med at komme hjem.

    godt at han er hjemme igen


  • #11   28. jun 2022 Jeg må indrømme at den pris synes jeg er ude af proportioner. Godt at jeg har ham forsikret.

  • #12   28. jun 2022 Det er godt nok en hamper pris
    det er næsten hvad jeg har givet for 3 dage ( 1 dag var vagt) med hestedyrlæge som endte med aflivning på en lørdag. det gav jeg 11000 kr for


  • #13   28. jun 2022 Krydser fingre for, at alt bliver godt igen smiley

  • #14   29. jun 2022 Godt at han er forsikret smiley Det var godt nok noget af en regning smiley
    Dejligt at høre at du har fået ham hjem og forhåbentligt er i bedring smiley
    Forsat god bedring til ham smiley


  • #15   29. jun 2022 Han har spist lidt igen idag, men han virker slap og sover meget.
    Jeg venter tålmodigt på, at der kommer noget i bakken.

    Varde Dyrehospital trøster mig med, at det nok er afklimatisering.. jg ved sgu ikke.....


  • #16   29. jun 2022 Det var da godt, at han er begyndt at indtage føde igen smiley

  • #17   30. jun 2022 Efter lidt tovtrækkeri med dyrlæger i går, fik jeg da at vide, at han vil være syg i et stykke tid.
    Vidste I at et dyrs journal er dyrlægens private eje og du kan derfor ikke gøre krav på at se den????
    Jeg ringede til min sædvanelige dyrlæge i går, for det er sgu ikke afklimatisering!

    Her kunne jeg i det mindste få at vide hvad han fejler!
    Han har tarmbetændelse og han har det ikke specielt godt igen. Jeg fik at vide, at han ville være syg et stykke tid. Jeg må indrømme at jeg længes efter at se en lort.

    Jeg har fået kvalmestillende med hjem, men nu ved jeg da hvorfor han savlede så kraftigt da jeg fik ham med hjem - det er jo en bivirkning!!!!
    Så det holder jeg igen med.
    Han spiser ikke ret meget - men han spiser.
    Jeg er ikke blevet foreslået diætfoder - selvom skånekost måske ville være på sin plads.

    Er der nogen herinde der har stået med så voldsom en tarmbetændelse???


  • #18   30. jun 2022 Heldigvis har jeg aldrig oplevet så slem tarmbetændelse, men Bjarne havde sart mave, og så var det bedste små stykker kyllingefilet + kogevandet. Hvis Lucas kan lide det så tror jeg det vil være godt for hans mavse.
    RC Intestinal (mener jeg det hed) var også godt.

    Godt at han trods alt spiser lidt. Fortsat god bedring!


  • #19   30. jun 2022 Tak.
    Det er helt sikkert en infektion der har fremkaldt det, for nu skal jeg da love for at han nyser - men han spiser godt, så jeg holder lige lidt igen med alt stads smiley
    7-9-13 så kaster han ikke op endnu og der er blevet afleveret i bakken smiley


  • #20   1. jul 2022 Godt det går fremad smiley
    Ja det med journalerne er dyrlægens er mærkeligt, hos nogen kan du ikke en gang se et røntgen billede, og de sender gerne en journal til anden dyrlæge, men du kan ikke få et udskrift, det burde jo være som når vi går til læge, så er resultatet i lægens app eller sundhed dk. Næsten før man kommer hjem, førhen blev det brugt som undskyldning, at vi almindelige mennesker jo ikke kunne læse og forstå hvad lægen skrev, så hvad skulle vi med en journal, man gjorde bare som lægen sagde, så dyrlægerne er bag ud og gammeldags.
    Jo bevares der står da nu og da noget, hvor man må ty til Google, hvis man ikke vil vente til man får en forklaring af lægen, og det samme ville der være ved dyrlægen.


  • #21   2. jul 2022 Har ikke lige stået med en kat med tarmbetændelse, men er ikke super længe siden min kat havde giardia. Var også et forfærdeligt forløb. Altså dyrelægen gjorde det super godt, bare sygdommen i sig selv.

    Efter snak med vetinærsygeplejerske gennem min dyrelæge kom min også på skånekost of har været det de sidste 2,5 måned næsten.
    Ville prøve og komme over på skånekost, specielt hvis maven bare er helt i udu.
    Er der lavet afføringsprøve på katten eller har de haft lavet prøver direkte fra kattens mave eller tarme?


  • #22   2. jul 2022 Helene: Nej der er hverken taget afføringsprøve eller fra tarmen.
    Jette:Det er godt at det er normal praksis med journalen men jeg skulle nok finde ud af hvad der stod.
    Hovedsagen er at det kun går fremad smiley


  • #23   2. jul 2022 Ja og med de priser vi betaler, så syntes jeg jo også det må være vores journal smiley

  • #24   3. jul 2022 Hvordan kan de så behandle mod noget de ikke har testet for?
    Ville helt klart aflevere en afføringsprøve og få den analyseret så katten kan blive diagnoiseret korrekt. Hvis hverken opkast eller afføring er blevet analyseret undrer jeg mig under hvordan de kan konstatere hvad det er.

    Der må ikke være grus i afføringsprøven. Har vært faldt været det jeg har fået og vide da 2 gange jeg har afleveret afføringsprøve


  • #25   3. jul 2022 Lucas har det fint igen - ingen dårlig mave smiley
    Med i ligningen hører, at han har for stort og for slapt spiserør og har derfor talrige opkastninger og derfor var mavesår i spil.
    Han er blevet en "Moar" mis - det må have været en meget traumatisk oplevelse smiley


Kommentér på:
Det bliver en lang nat...

Annonce