26.246 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

los lovlig i dk?? los lovlig i dk??

vil lige hører om der er nogle herinde som er kyndige på de regler eller ved hvor man kan læse om det.. er nemlig meget intresseret i at finde en los hvis de er lovlige i danmark, har været helt vild med store kattedyr længe, og ved også godt at sådan en kræver meget tid/penge hehe
håber en herinde kan hjælpe os her på adressen.

mvh

jannie & rasmus

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  los lovlig i dk??
  • #1   20. nov 2008 lytter lige med i tråden:-)

• #2   20. nov 2008 Og hvad mener du så du kan tilbyde en los? Nå pyt nu også med det. Private må selvfølgelig ikke holde los. Heldigvis da.

• #3   20. nov 2008 ved ikke om en los er lovlig men det er heller ikke et dyrt man skal holde indespærret efter min mening :o)

• #4   20. nov 2008 øh på et tidspunkt i tv2 øst var der en repotage om en gut som havde sådan en,, han havde bygget et kæmpe anlæg, halvdelen inde i huset, halvdelen ude.. den kunne selv vælge, hvor den ville være.. og der mener jeg de sagde at kun en af arterne var lovlige i danmark. men kan ikke finde klippet, derfor jeg skriver herinde..

• #6   20. nov 2008 En los hører ikke til i private hjem og det er da heldigvis forbudt. Alt andet ville da også være forfærdeligt da det er de færreste mennesker der kan give disse store rovdyr ordentlige forhold.

Jeg kunne lige se at man kom gående og i den ene havde havde de en los gående.. den næste en tiger .. den næste en bjørn osv.

Dette er et uddrag fra lovgivning om privates hold af exotiske dyr. Disse er forbudte: Rovdyr: Alle arter, undtagen domesticerede hunde og katte, manguster (Herpestinae spp.), genette (Genetta genetta), fennekræv (Fennecus zerda), domesticerede ræve (Vulpes vulpes), vaskebjørne (Procyon spp.), næsebjørne (Nasua spp.), mårhund (Nyctereutes procyonoides), fritte og tam-ilder (Putorius putorius) samt domesticerede former af mink (Mustela vison).

Taget fra dette link: http://www.dyrebrevkassen.dk/html/aktu6.html

• #7   20. nov 2008 jo jo der er skam vild dyr lovligt i DKhjem. MEN det er altså ikke for Gud og hver mand, vil jeg bare lige sige.

Kim og Anette Agerbak som bor ved Århus har igennem mange år haft vild dyr - og det er ikke omkostningsfrit.

Men se ind i deres Verden her på www.ocelot.dk

PS. der er dyrlægetilsyn samt alle tænkelige godkendelser til hos dem til orientering.

Hilsen Heidi

• #8   20. nov 2008 Her er lige lidt lovstof

(link fjernet)

Hilsen Heidi, som er vild med tabbykatte

• #10   21. nov 2008 <i><b>det håber jeg så sandelig ikke det er . og hvis det er håber jeg der er MEGET strenge regler . jeg vil nødig rende på sådan en på min aftentur med hunden fordi den er stukket af :S

• #11   21. nov 2008 Heidi:: og hold da op en masse skønne dyr de har opppe hos kim og anette..

og ham terminato er bare så sød...

• #12   21. nov 2008 Con Meo's birmaer igennem 12 år : <i>Nu sad jeg ikke kiggede på deres hjemmeside igår.. wauw. ved du om det er nogen man kan komme og besøge eller om det KUN er privat ??

• #13   21. nov 2008 Hej Sesse

nej du kan ikke komme som offentlig person og besøge dem - kun privatperson kan komme. De har ikke Zoo status, og derfor er det naturligvis svært at komme formoder jeg.

Men jeg har jo været så heldig, at jeg har arrangeret efterhånden flere besøg hos dem, dengang jeg var kredsleder for en katteklub. Så jeg så Terminator fra da han var killing...tro mig - den gang var han også mega stor

Hilsen Heidi

• #14   23. nov 2008 <i><b>Jeg kunne bare MEGA godt tænke mig og komme ud og se sådan noget LIVE . mig og min kæreste har skrevet til dem for vi er jo helt vildé for at komme derned men de har ikke svaret smiley

• #15   24. nov 2008 Men hvis de ikk er en zoo, så må de vel være privatpersoner med dyrehold. Svarer det så ikke på spørgsmålet om man må have en los,når nu de har det? Men fanastiske dyr - vil vildt gerne have en kamel på et tidspunkt smiley

Kommentér på:
los lovlig i dk??

Annonce