{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sart mave..
  • #1   24. nov 2008 hvordan sart..får hun tyndskid?

    zoolac er godt til at tage symptomerne når de dukker op.

    der findes en del forskellige fodere fra de gode ærker der er særligt til sarte maver. der er nogen med meget fiber, nogen med få fibre, nogen med særlige olier..det er en jungle. Jeg ville give en blanding af Hairball control med fibre (eksempelvis IAMS) og sensitive stomach (fra RC).



  • #2   24. nov 2008 Måske tåler hun ikke så godt det foder hun får nu ...
    Prøv fx Hills sensitive stomach og kogt kylling eller hvidfisk.
    Hvis hun har tynd mave så fx Hills I/D og noget zoolac. Hvis det ikke bliver bedre må dyrlægen tjekke afføringen igen.


  • #3   24. nov 2008 Hvordan sart? Er det når hun får noget nyt eller har det stået på et stykke tid?

  • #4   25. nov 2008 Hills Sensitive Stomach og hairball evt.

    Dyrlægen har Hills i/d og så zoolac, det hjælper en hel del når det er slemt.


  • #5   25. nov 2008 Hun har fin afføring. Det er kun brækket der undrer mig. Hun får baby kat fra RC da hun har killinger lige nu. Det er ikke hver dag hun kaster op. Det er bare engang imellem hun lige får en dag hvor hun kaster op flere gange om dagen. Jeg ved godt at der findes foder ti sarte maver, men der er ikke kalorier nok til hende når hun ammer. Killingerne er kun 2 uger så hun bliver nød til at have det foder et stykke tid endnu. Det jeg efterlyser er noget der kan afhjælpe hendes kvalme.

  • #6   25. nov 2008 Øv. Det havde været dejligt hvis der fandt et eller andet vidunder middel der kunne afhjælpe det.

  • #7   25. nov 2008 Hmm... Ja, hun skal jo have Babycat så længe hun ammer, men hvorn er hendes mave eller når hun ikke har killinger?

  • #8   25. nov 2008 der er bare ikke lige så meget næring i som babycat. min hunkat som har killinger er også på babycat, men hun har aldrig haft det dårligt over det. hun får normalt Hills foder når der ingen killinger er

  • #9   25. nov 2008 Hun har det fint når hun får foder til sarte maver. Det hedder vist nok sensitiv og er fra RC. Det er bare nu hun har brug for hjælp.

  • #10   25. nov 2008 Hvor mange killinger har hun.
    Hun skal ikke have babycat - det er da bedre hun får et foder der bliver i maven.


  • #11   25. nov 2008 Min havde mavetarminfektion. Han brækkede sig og havde lidt tynd mave, han kom på antibiotika, zoolac og vådmad (han ville ikke spise skånemaden, så tog chancen og det gik fint)

  • #12   25. nov 2008 jeg ville nok droppe RC, det er før set at katte kaster op af det.

    det er et godt foder for mange katte, men det kan altså give opkastning hos andre.

    som Rama siger, bedre hun får noget andet med lidt mindre næring, hvis det så bliver i maven smiley


  • #13   25. nov 2008 Vores Lucifor har haft samme problem... først troede vi det var pga. hårboller, fik ham undersøgt for orm osv..
    Men der var ingen logisk forklaring på det.. Prøvede at skifte foder som anvendes mod hårboller, samt at give ham kattemalt.. Men intet hjalp..
    Men da vi fik Totte som også er en langhår, prøvede vi at skifte til det foder som Totte havde med... Og Lucifor har ikke kastet op siden smiley
    Det er et foder til Main coon katte, som bliver optaget hurtigere i kroppen og som gør at maden bliver hurtigere opløst..

    Og de trives begge vores katte rigtig godt på.... Og som sagt har Lucifor ikke haft opkastninger siden smiley

    Men om det er et godt foder nu hun har killinger, kan jeg ikke svare på.. Prøv at snak med dyrlægen

    Venligst Linda


  • #14   26. nov 2008 Jeg har skiftet RC ud for et stykke tid siden - jeg ser meget sjældent opkast nu - før var de dagligt.
    Måske det kan have noget at gøre med de får det samme foder for lang tid?


  • #15   26. nov 2008 Hun har ikke fået baby cat ret længe. 4-5 uger. Jeg har noget andet foder, men jeg er stadig nød til at tage hensyn til at hun skal have mange kalorier, og det kan hun ikke få med noget andet foder. Kan være at min dyrlæge han nogle forslag. Har snakket med ham et par gange. Der er ikke så meget at gøre ved det lige nu med det foder. Desværre..

  • #16   26. nov 2008 Kaster hun ufordøjede piller op, så er det fordi hun sluger maden og ik tygger dem. Så skal hun have piller i en større størrelse - evt Maine Coon fra RC.

Kommentér på:
Sart mave..

Annonce