{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Naboen har stjålet vores kat. {{forumTopicSubject}}

Hej. Vores MainCoon har været væk i 7 dage. I dag gik vi til naboen og spurgte til den, den ligger på vores sofa sagde de. Vi bad dem om ikke at lukke den ind mere, men den går jo bare ind siger de. Vi er ikke på talefod med naboen, men hvad gør vi fremadrettet? Katten er øremærket og chippet. Den har også haft gps sporing på, med den var væk da vi fik katten tilbage. Katten er sin egen, hvad skal vi gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naboen har stjålet vores kat.
  • #1   8. sep 2022 Er katten registreret i jeres navn kan i gøre to ting. Ringe til politiet og få dem til at udlevere katten til jer. Og holde jeres kat på jeres egen matrikel, som loven foreskriver.

  • #2   8. sep 2022 Vi fik katten, de ved jo godt at det er vores og synes den er sød. Det andet er umuligt, deres kat går jo også på vores grund. Kan vi gøre andet end at sige at de ikke skal lukke den ind?

  • #3   8. sep 2022 Hegn jeres have ind. Så slipper i for naboens kat, og naboen kan ikke lukke jeres ind. I kan ikke forvente, at naboen holder vinduer og døre lukkede, så jeres ikke går ind til dem.

  • #4   8. sep 2022 hegn jeres have ind, så han bliver på jeres egen grund

    det er svært at sige at folk ikke må lukke katten ind, for det lader jo til at de bare gør det alligevel
    joo man kan kontakte politiet, men tænker ikke at det er noget de vil gøre så meget ud af

    så den eneste måde at undgå det på er at holde ham hjemme. løbegård eller indhegnet have.
    I kan også nedsætte hans udeliv til en time eller to når I ved at naboen ikke er hjemme. Det kræver dog at I kan kalde ham ind igen. det gøres dog fint med at han ikke får mad op til at det er udtid. og så får han mad når han kommer ind


  • #5   8. sep 2022 Enig med de der skrev før mig, så jeg vil skrive noget andet smiley
    Katte kan risikere at flytte, hvis maden er bedre, nusseturene og opmærksomheden er bedre, eller der måske er mere ro hos andre, de er magelige på den måde, og i kan ikke forhindre en udekat at gå hvor den vil.
    Normalt siger man, at når en kat har været væk, så skal man holde den inde i 14dage til en månede, men jeg tror ikke jeres kat, har glemt hvor den bor, så det hjælper nok ikke, så tænk en gang mere over de første 2 indlæg.


  • #6   9. sep 2022 Ej, hvor ærgerligt, men godt I har ham hjemme igen smiley
    Mit bud er også at I sætter kattesikret hegn om jeres have eller laver løbegård. En bonus ved det er, at han også bliver beskyttet for mange "knubs" fra andre katte, ræve, hunde og ikke mindst biler.


  • #7   9. sep 2022 Når i ikke holder jeres kat inde, kan i ikke forvente naboen holder jeres kat ude.

  • #8   9. sep 2022 Hegn haven ind. Det er den eneste måde I kan have katten "i fred" smiley

  • #9   9. sep 2022 Men vi har jo kontaktet naboen og bedt dem om ikke at lukke den ind og slet ikke fodre den, men de virker til at være ligeglade. Vi kan ikke hegne vores have ind vi har grund på mere end 3000 m2.

  • #10   9. sep 2022 Øv hvor er det bare irriterende. Dengang vi havde fritløbende katte oplevede vi det samme. Desværre er den eneste løsning at holde katten på egen grund. Her har vi valgt at lave to løbegårde, en på hver side af huset, men mindre kan jo også gøre det.
    Hvis du har brug for inspiration så har jeg lavet et par album med billeder her på kattegalleriet. Det er muligt at lave en løbegård når nu du har en stor grund som er lidt mere besværlig og dyrt at hegne ind.


  • #11   9. sep 2022 Jeg vil også tænkte hegne haven ind, der findes mange måder også til store haver, men hvis det ikke er muligt, så kan man sagtens bygge en stor løbegård til sin kat og indrette den perfekt til ens kat med klatre muligheder osv. smiley

    Man kan det svære ikke gøre så meget ved hvad naboen gør, men forstår hvis det er træls, især hvis de lukker den ind så den slet ikke kan komme ud igen, hvis det altså er tilfældet. smiley


  • #12   9. sep 2022 Du kan jo ikke bestemme hvad naboen gør. Det eneste du kan gøre er at hegne haven ind smiley Eller hegne en del af haven ind.

  • #13   9. sep 2022 Ja, det er en stor grund du har, så kan godt forstå, hvis det ikke er overskueligt, men som "Hippie... " skriver, så kan du jo vælge blot at hegne noget af haven ind for at sikre din kat- eller lave løbegård, som også er foreslået.
    Tænker ikke din kat vil trives som indekat, når den har været vandt til udelivet, så der er vist ikke rigtig andre muligheder - men på dine svar forstår jeg, at du måske tænker der er det?
    Håber du kommer frem til en god løsning smiley


  • #14   10. sep 2022 Der hvor jeg købte min Norske Skovkat, var en lille del af haven hegnet ind. Kattene havde 5000 m2 at lege på. smiley

Kommentér på:
Naboen har stjålet vores kat.

Annonce