{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Ny killing - førstegangsejer {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har fået en dejlig hunkilling hjem i går, lille Tessa. Hun er opvokset med hund og selvfølgelig sin mor og søskende. Hun har siden i går aftes gemt sig under sengen.

Jeg har prøvet at gøre det behageligt for hende, og har lagt tæppe derind, samt garn, mad og vand. Hendes kattebakke står ved sengen.

Hun er lige så stille blevet mere modig og har begivet sig ud nogle gange i løbet af dagen. Hun holder sig tæt ved sengen, men har været ude og snuse lidt og kigget sig omkring.

Jeg ved godt at der ikke er gået lang tid og at hun skal vænne sig til hendes nye omgivelser og en hund hun ikke kender, men hvornår kan jeg ca forvente at hun tør komme lidt væk fra sengen og ud og sige ordentligt hej til os?
Skal jeg gøre noget eller bare lade hende være, så hun får fred?
Må indrømme at jeg ikke er glad for at hun ligger dernede helt alene, og vil så gerne være der for hende, men er også bekymret for at presse hende eller gøre hende mere utilpas.
Please hjælp en førstegangs katteejer med at få lidt ro i sindet
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny killing - førstegangsejer
  • #1   14. sep 2022 Det første jeg vil foreslå, er at du fjerner garnet, det er farligt for katte, både hvis de spiser det og som min kat, der fangede et bundt op af min strikke kurv, han blev helt viklet ind i det, midt om natten, og jeg lignede et brugt kardsebrædt, da jeg havde fået ham fri af garnet.
    Min Røde bliver snart 11, han var knapt et år da jeg fik ham, og han boede på mit klædeskab i 4 dage, og spiste også der oppe.
    Du gør det rigtige, tag den med ro, gå en tur så den lille kan gå rundt og undersøge for sig selv, tit er vores interesse for den nye killing for stor, og vi kikker for meget efter den smiley når vi sover eller ikke er hjemme, så sker der meget.
    Det er vigtigt, at se om bakken bliver brugt, ikke sådan at du fjerner det hele for tit, for det er vigtigt, at bakken lugter bekendt, hvis du ikke har set den på bakken, så løft den på bakken, nogle gange om dagen, til du ser både nr 1 og 2.
    Tillykke med den lille ny smiley


  • #2   14. sep 2022 Tid og tålmodighed.

    Hun er garanteret ikke mere end 12 uger max.

    Mine flytter tidligst med 14 uger, for så er de meget mere mentalt robuste og sikre på deres eget værd. Det er sjældent en killing fra mig gemmer sig.

    Garn, snore, hårbånd, vatpinde og lignende er absolut no go for en kat. Det kan i værste fald snøre tarmene sammen og koste katten livet.


  • #3   14. sep 2022 Jette L, Røde og Mitti - Garnet er fjernet, dog mangler der en lille smule, så ved ikke om hun har spist det, men kunne ikke finde det i hvert fald.
    Tak for rådene, Daisy (min hund) og jeg går 2 lange ture om dagen på 1 time hver, så der får hun fred til at komme ud og kigge omkring. Hun har ikke brugt kattebakken, og kan ikke løfte hende hen til den, da jeg ikke kan få hende ud fra sengen, men vil holde min begejstring inde og vente til hun er klar smiley


  • #4   14. sep 2022 Susanne - Hvor meget tid skal jeg forvente? Tessa er 15 uger gammel, så det har ikke noget med hendes alder at gøre.
    Tak for rådet, garnet er fjernet.


  • #5   14. sep 2022 det skal nok komme.
    prøv at se om det kan lade sig gøre at holde hunden væk fra katten, sådan at hun kan komme ud og gå. det er jo ikke samme hund som hvor hun er født, så hun skal nok lige bruge lidt mere tid- bare indtil at hun er ude fra sengen. lav fx at hunden holdes ude fra soveværelset men uden at katten holdes inde. hvis du forstår hvad jeg mener. måske sådan en tremmelåge som man bruger til børn. så kan katten stadig komme ud, uden at hunden kan komme ind, og så kan katten stadig hører hvad der foregår i hjemmet

    prøv at sæt dig ned på gulvet , og leg med en drillepind og se om hun ikke kan lokkes ud med legetøj. ikke noget med at tvinge men hun skal komme af sig selv. de fleste killinger kan ikke stå for legetøj. Bare leg med hende med pinden uden at rører hende. Det plejer at tø dem mere op
    du kan også prøve at give lidt tun lidt udenfor sengen, sådan at man tvinger katten til at komme ud fra sengen. duften lokker også tit

    normalt siger man op til 2.3 uger inden at katten er faldet til
    dog er de fleste killinger bare nogle dage om det. Der skal ikke så meget til, andet end ro


  • #6   14. sep 2022 Anja n - tak for rådene. Jeg kan ikke holde min hund fra Tessa, da jeg bor i 1 værelses lejlighed og min hund er meget social og er som regel altid klistret til mig. Hvis jeg isolereret hende med en låge eller så’n vil hun blive ulykkelig og hyle.

    Jeg har formået at lokke hende lidt ud ved at sidde og give hende godbidder, mens hunden så på fra sengen. Så det er helt klart fremskridt indtil videre. Drillepind skal helt klart prøves, tak.

    Tror ikke tun vil hjælpe så meget desværre. Jeg har lagt skål med vådfoder ind til hende under sengen, men det har ikke rigtig tiltrukket hende.


  • #7   14. sep 2022 på internatet brugte vi tit tun, pga duften. de fleste katte kan godt lide tun (bare alm tun i vand).
    vi brugte det tit til småspisende katte eller nervøse katte som var gået fra maden

    vi havde også en killing som endte med at kun ville spise råt oksekød. han ville ikke spise noget som helst og han var alene, så det hele var lidt trist


  • #8   14. sep 2022 Anja n - okay tak for tippet, jeg vil prøve tun

  • #9   15. sep 2022 Godt du smed garnet væk. Det har den bestemt ikke brug for. Din kat skal nok komme ud, når du er klar, så længe du ikke lader din hund gå til den, og forskrække den yderligere smiley

  • #10   16. sep 2022 Tusind tak for alt jeres hjælp. Tessa er faldet godt til og er det meste af dagen og natten i sengen, i stedet for under, så det er rigtig hyggeligt. Hende og hunden er også begyndt at lege lidt og ligger i sengen sammen smiley
    Jeres fif og råd er virkelig værdsat smiley


Kommentér på:
Ny killing - førstegangsejer

Annonce