Mistet kat - hvad nu {{forumTopicSubject}}
I går mistede vi vores elskede Ellie. Hun blev kørt ned. Knap tre år gammel. Især min datter og jeg er kede af det, triste og savner Ellie meget. Vi savner hendes sjove væremåde, hendes tiggen efter at få havregrød, hendes sjove måde at banke på døren når hun ville ind og selvfølgelig når hun lå glad på en seng og der var høj lyd på hendes motor.
Men hvad så nu? Skal vi have en ny kat? Personligt er jeg lidt bange for at en ny kat også vil blive kørt over. Vi bor ret tæt på en stor vej, men der er masser af træer, haver, lidt skov på vores side af vejen. Og der er et par rolige villaveje inden man kommer ud til den store vej. Og jeg synes, at en kat giver så meget glæde....Så skal vi anskaffe os en ny kat eller lade være?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.127
Du kan endda købe en løbegård som er færdiglavet i moduler, så du selv bestemmer størrelsen, den er så ikke billig.
Jeg har haft 5x5 trådhegn omkring min lille have, det skal helst være 180cm højt, og enten med låg/ tag eller med et stort indbuk i ca 45g vinkel, mit har bare været med de det have stolper i jern, banket i jorden, stængerne er ikke så høje som hegnet, men det gjorde, at kattene ikke kunne lide at kravle i det, for det gyngede.
Eneste ulempe har været når jeg skulle klippe hækken, da det står i hækken nu, så jeg skal passe på, at jeg ikke klipper i det, det har holdt i 15 år nu, og pløkkerne og bunden af nettet er efter hånden begravet i planter og jord.
Hvis i virkelig gerne vil have kat igen, og vil undgå den sorg, at den bliver kørt ned, så er dette løsningen,,,, du kan også få net til vinduerne, så i kan sikre frisk luft i hjemmet, uden at katten smutter ud.
Jeg vil så sige 2 killinger er endnu bedre end en, og særligt hvis de er inde katte, de har glæde af hinanden og vil give jer så mange grin og masser af glæde, jeg kan kun anbefale det.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 556
mar 2025
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
jul 2018
jul 2018
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 7.998
men mine 10 katte har løbegård, selvom at vi har en ejendom med masser af jord og marker hele vejen rundt
tør ikke andet. det er så også snart 25 + år siden at vi sidst har haft løse katte
der er flere fordele ved at lave en lukket have/løbegård end der er ulemper
og du får meget mere ud af katten, idet den vil være hos jer hele dagen/natten. de er altså mere sociale når de er sammen med en hele tiden
det vil også være synd for din datter at skulle miste en igen
desuden er det faktisk lovpligtigt at holde sin kat på egen grund
tag lidt tænke tid
og overvej hvilken løsning er bedst for jer
og så besøg et internat når de begynder at få katte/killinger igen
Lige pludselig så er den helt rigtige der bare.
har solgt en del katte og killinger da jeg var på internat. så har også mødt en del som har mistet deres kat. Og de har haft alt fra en uge til et år inden de har mødt den rigtige ny kat,
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 804 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.308
Følger: 17 Følgere: 153 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
https://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/off-topic/11218-loebegaard___indhegning_af_haven_
aug 2024
Følger: 10 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 16
Vi har både ude/indekat og det trives hun bedst med. Det vil der altid være en risiko forbundet med.
mar 2015
Følger: 28 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 44
Mistet kat - hvad nu