{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Sterilisitation - nu på antibiotika {{forumTopicSubject}}

I mandags fik vi vores skønne viola neutraliseret.
Og tirsdag var hun fint frisk. Men igår onsdag ville hun faktisk ikke spise ?? idag ringede jeg så til dyrlægen og fik en tid.
Vi lokkede hende og fik håndfodret hende lidt i morges, og kl. 11 spiste hun selv lidt foder fra skålen.
Vi kom så til dyrlægen alligevel, og heldigvis for det. Hun havde nemlig feber, hun har haft slikket for meget i såret, og så er der måske gået noget skidt i det. Det havde ihverfald væsket og så ikke så pænt ud som i tirsdags.
Nu har hun fået en krave på og et skud antibiotika, og så skal vi fortsætte med det smertestillende samt antibiotika.

Er der nogle af jer der har prøvet noget lignende ? - er usikker på om hun overhoved vil spise med den krave på ??

Hold op hvor jeg synes vi bliver ramt af det hele smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisitation - nu på antibiotika
  • #1   20. okt 2022 Mmmm fik hun ikke antibiotika med hjem, lige efter operationen? Det og smertestillende har mine altid fået efter operation, i ca 5 dage.
    Godt i kom til dyrlægen igen og at hun spiser,,, med hensyn til kraven, så hold øje med om hun spiser, giv hende noget i ved hun elsker, og kan hun ikke spise det, så må i finde en anden løsning, nogen laver en boddy af et ærme eller en strømpe, det burde fungere og hun kan spise smiley


  • #2   20. okt 2022 Nej det fik vi ikke ? Kun smertestillende?
    Jeg har lige tager kraven af og sat hende ud til madskålen.. hun spiste og drak.. men har igen kraven på.. hun kan ikke lide den..
    nogle som kender et tricks med at lave en body?


  • #3   20. okt 2022 En sok kan som regel gøre det. Hvor man klipper hul til ben og hoved smiley

  • #4   20. okt 2022 En speciel sok? Tænker materiale ?

  • #5   20. okt 2022 Hvad du har der hjemme, som ca kan nå om hendes mave, og så bare huller i, lad strømpekanten med rib være halsåbningen.
    Tror du kan Google eksempler smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #6   20. okt 2022 Her har Lis skrevet og taget billeder af hvordan en bodystock kan laves. smiley
    https://www.kattegalleri.dk/grupper/kattesundhedogvelfrd/65438-bodystocking_til_sterilisationer


  • #7   20. okt 2022 det sker bare ind imellem. jeg har prøvet det flere gange
    jeg er så modstander af kraver så ingen af mine har haft dem på.
    Så hvis vis de ikke kan holde tungen væk, så har jeg lavet nogle bodyer om så de passer katte. Men oftes drejer det sig kun om et par dage hvor de er værst

    jeg har katte som går direkte i panik når de har haft krave på. Kalle blev skåret op da de ikke kunne finde den sidste sten. desværre var hans sår ikke syet godt nok , så han fik taget et sting ud. Heldigvis for det viste sig at der var sat for lidt sting så det blev lavet om. her havde han krave på da han kom hjem. han gik totalt i panik, så den blev taget af. han fik faktisk plaster på. har nogle gode store plastre som jeg bruger i dialyse.
    han var liiige for stor til en body smiley


  • #8   20. okt 2022 Anja n
    Jeg prøvede med at lave en body to faktisk .. men hun gik helt i panik da hun fik dem på.. og såret fik bomuldsfnuller i sig.. så måtte rense det igen.
    Nu har hun krave på igen, så snart hun får den af går der et øjeblik og så slikker hun i såret. umiddelbart har hun svært ved at spise - så har taget den af nogle gange for at hun kunne få mad.
    Synes dog der er begyndt at være rødt rundt om såret-. Men der er jo nok et eller andet skidt med det sår siden hun havde feber og nu er på antibiotika.. ??


  • #9   20. okt 2022 hun burde være dækket godt ind nu,
    hold øje med hende, og skulle hun gå fra maden ja så er det dyrlæge igen
    men er hun som hun plejer så ser du tiden an

    Min gamle dyrlæge sagde altid at de gerne må vaske det, med måde
    men bider de i det så skal man gøre noget ved det.

    jeg har arbedet på internat i 6 år, og var der hver dag. så har været turen igennem med både hun og hankatte. selvom at vi havde vel ca 800 katte igennem hvert år, så havde vi kun 1 som endte med krave. Men havde da flere som fik samme tur som din.

    oftes er det ikke skidt i såret men at huden reagere på tråden


  • #10   20. okt 2022 Hun er syet med indvendige sting, kan det være derfor ?
    Årh man bliver så bekymret for den lille fis.. og hun leger jo ikke som hun plejer pga den krave.. håber snart hun lære at leve med den for en lille tid..
    Og så håber jeg også snart hun går på bakken normalt igen..
    Det er en noget større omgang med en hunkat end det var for 15 år siden med min hankat…


  • #11   21. okt 2022 Indvendige sting er jo netop for, at de ikke kan få fat i stingene.
    Den pige jeg havde var syet med indvendige sting og ingen krave, men hun fik så antibiotika fra start.


  • #12   21. okt 2022 Øv, hvor synd for jer smiley
    Er kraven den stive lampeskærms-type? I så fald prøv en blå, blød krave i stedet.
    Jeg ved ikke om blå krave vil forhindre hende i at komme til såret, men lad det komme an på en prøve under opsyn.

    Her er Bruno med blå krave.
    https://www.youtube.com/watch?v=yTP8MLz-BNI


  • #13   21. okt 2022 Jeg fik en kastereret torsdag i sidste uge. Da den ene sten ikke var nede, fik han både smertestillende og antibiotika med til 10 dage, men de har også rodet godt rundt, så han var fyldt med blå mærker.

    Ved en almindelig sterilisation får vi kun smertestillende med hjem. Vores er syet med indvendige sting og interesserer sig ikke for såret


  • #14   21. okt 2022 jeg ville nok begynde at tage kraven af når hun er under opsyn, så hun kan rører sig normalt igen. sådan her i weekenden hvor du har tid til at holde lidt opsyn
    så vil du også kunne se om hun faktisk er interessert i såret


  • #15   22. okt 2022 De lærer ret hurtigt at spise med krave på. Vi havde en, der fik fjernet en tå og var nødt til at gå med hård krave. Ellers kunne hun nå stingene. Hun måtte syes to gange. smiley

  • #16   22. okt 2022 Det ses katte er allergiske overfor den indvendige tråd - en stor del af mine var

    Derefter altid udvendige tråde som blev taget og bodystocking
    Sjældent problemer får de den på på klinikken

    På den klinik jeg bruger udføres sterilisation sterilt - der gives ikke antibiotika men smertestillende


  • #17   22. okt 2022 Hvorfor vælger man så stadig at sy med indvendige tråde hvis så mange katte får allergisk reaktion.. jeg renser tre gange om dagen, da det væsker en del, midt mindre her til morgen. Dyrlægen sagde antibiotika i 4 dage, + den indsprøjtning hun gav.. men kan da blive i tvivl om det er længe nok.
    Stakkels kat altså.. - mit modermisse hjerte græder.


  • #18   22. okt 2022 Igen. Hvad med blå krave? Det er altså langt mindre ubehageligt for katten end lampeskærm.

  • #19   22. okt 2022 Hun har accepteret sin krave nu.. men synes bare såret væsker. Og jeg renser.. ville bare gerne snart se heling! - det er en uge siden på mandag.

  • #20   22. okt 2022 Det der er efter det er renset i dag. Men som sagt er hun i antibiotika behandling.
    Hun leger, spiser, drikker og er på kattebakken.
    Hun skal egentlig stoppe med hendes smertestillende efter i dag, men ved ikke om jeg lige bør give hende et par dage mere. Hvis hun ændre adfærd må jeg til dyrlæge her i weekenden. Hvis hun har det fint, men såret stadig ikke set fint ud på mandag, må jeg have fat i dyrlægen igen.
    Nu har jeg ikke prøvet det før, men er det meningen at der skal dannes skorpe på sådan et sår her?
    Synes nogle af de andre billeder jeg kan finde et så fine uden.


    profilbillede
  • #21   22. okt 2022 Rødme er typisk tegn på betændelse.

    Jeg har fået mange steriliseret med indvendige sting uden komplikationer. smiley


  • #22   22. okt 2022 Det er bare os der er uheldige så?? men hun har jo så også slikket i såret..


  • #23   22. okt 2022 Vores har aldrig vist interesse for såret. smiley

  • #24   22. okt 2022 Der vil altid være nogen, der er allergisk overfor noget, og der sker også infektion, hvis dyrlægen ikke arbejder sterilt nok, eller katten tilfører såret bakterier.

    Jeg har haft en kat, der døde af Capstar. Se DET er uheldigt. Det sker måske for en ud af en million. smiley


  • #25   22. okt 2022 Susanne, hvad er capstar?

  • #26   22. okt 2022 er det sårskorpe det øverste på billedet?'
    det burde der ikke være

    umiddelbart vil jeg mene at det ser ud til at hun reagere lidt på stingene nu. det passer også godt med at det er snart en uge siden
    her kan det godt blive mere irreterende i huden

    prøv at rens en ekstra gang om dagen. især når hun ikke selv kan holde det rent
    og så ville jeg se tiden an til på mandag - så lang tid at hun har det godt og spiser


  • #27   22. okt 2022 capstar er en loppepille, som gør at alle lopperne på katten dør indenfor et døgn
    jeg bryder mig nu hellere ikke om de piller, idet det ser væmmelig ud når de dør, for de fleste katte kommer op og kører fordi lopperne ikke bare opgiver


  • #28   22. okt 2022 Anja umiddelbart er det sårskorpe.. kan ikke få det af ved at rense, man kan ikke bare tage det af.. tør i hvert fald ikke . Så ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. renser 3 gange om dagen lige nu.
    Hun virker til at have det fint. - også med kraven på.
    Men i onsdags da hun pludselig stoppede med at spise, samt ikke rigtig ville os som hun plejer, gik jeg i panik, og det var der hun kom til dyrlægen. Og så fik hun antibiotika - det skal hun have mandag med. Faktisk skal hun stoppe på sin smertestillende nu, men der er til et par dage mere, som jeg overvejer at give hende.




  • #29   22. okt 2022 Du renser for meget, og hvad renser du med, feks klorhexidin og kultveilte kan forsinke heling, i det heletaget så bør du ikke røre såret når hun er i behandling.
    Sårskorper er naturens eget plaster, det beskytter og har masser af helings evner, det må du ikke forstyrre eller pille i. Væsken bliver til sårskorper, så længe det ikke er tyk gul væske, lugter grimt eller den slags, som kræver dyrlæge, så lad såret få fred!


  • #30   22. okt 2022 Jette det var dyrlægen der sagde jeg skulle rense 3 gange om dagen med klorhexidin 0,05 % , fik det afvide torsdag da jeg var forbi med hende fordi hun havde feber ? Samtidig med at hun skulle have antibiotika? - så hvis det virkelig er rigtigt at jeg er skyld i det bliver forsinket, så er det jo ikke smart?! Men så bliver jeg jo også en smule forvirret når dyrlægen siger sådan?



  • #31   22. okt 2022 Det billed du viper, ser ud som et operationssår der er ved at hele? Måske kan du sende billedet og høre hvad dyrlægen siger?
    Håber alt bliver godt smiley


  • #32   22. okt 2022 så ville jeg nok ikke være bekrymmeret
    så går det som det skal

    du giver hende bare smertestillende nogle dage endnu
    det plejer jeg også at gøre. bare for at være på den sikre side.

    det sker ikke noget ved at rense det
    det er værre hvis man begynder at putte sårsaleve eller lignede på
    Har heste og har haft over i 20 år. Og der har været en HEL del sårbehandlinger.
    grundreglen for sår er at de skal holdes rene så der ikke er skidt i dem
    og så helst frisk luft


  • #33   22. okt 2022 klorhexidin er det eneste man må bruge til kattes sår

    bruger det selv til mig selv når jeg kører dialyse


  • #34   23. okt 2022 Ja Capstar er loppemiddel. Et vi før brugte, inden vi kørte på udstilling.

  • #35   23. okt 2022 Det er ikke alle der reagerer på den indvendige sutur

    Fordel går det godt, hvad det oftest gør ingen genbesøg for at tage sting

    Der er stor forskel både i pris og gener afhængig af sutur


Kommentér på:
Sterilisitation - nu på antibiotika

Annonce