{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.743 visninger | Oprettet:

Uha - en kats alder.... {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg jo lige fået kat. Hun er en hun, og hun ser ikke ret gammel ud ( killingeudtryk og størrelse). Min mor er usikker, men hun mener at hun er under 14 uger.
Grunden til at vi har hende i (formentlig) sådan en ung alder, er at hun har mijavet i timevis om aftenen ude i vores have, og hun har været sky og ikke til at komme i nærheden af, men vi har sat lidt mad ud til hende og siddet i døren, mens hun spiste flere meter væk, og så langsomt nærmet os.. Og nu er hun altså kommet indenfor, når hun vil og hun spiser os ud af huset - 5 poser kattemad, burde sådan en lille én ikke kunne spise, men det gør hun altså - vi har været et smut forbi dyrlægen og få ormekur.. Men tilbage til mit spørgsmål... Hvordan kan man se hvor gammel en kat er?
På heste er det jo tænderne, men hvordan med kattene?


God aften
Natasja og Mis (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uha - en kats alder....
  • #1   3. dec 2008 Vi havde ikke katten med, da hun var for sky på det tidspunkt.. Det sådan at man lige akkurat kunne røre hende, med strakt arm.. Jep, jeg kan da lige ligge hende ind, senere (;

  • #2   3. dec 2008 Sikken en heldig lille missepige at finde et hjem, især nu, hvor det er så koldt smiley

    Man plejer at kunne vurdere en kats alder ud fra dens tandstatus, ørestørrelse, øjenfarve og til tider også pels, men kom med et billede.


  • #3   3. dec 2008 Jeps så er der billeder (: Hun afventer optagelse.. og hedder Mis

  • #5   3. dec 2008 Orv, det var jo gammelt (: Tak skal du have.

  • #6   3. dec 2008 Hun ser ud til at være gammel nok til at være flyttet fra moderen. I skal nok ikke vente mere end et par måneder med at få hende neutraliseret smiley

    For en ordens skyld, tjek om hun skulle være efterlyst - fx på www.dyrenesbeskyttelse.dk

    Og thumbs up til jer for at I har taget jer af den lille sultne kat smiley
    (hvor er hun da bare helt vildt flot).



  • #7   3. dec 2008 MEGET smuk - og så er det tilmed sjældent at se en ticket huskat.

  • #8   3. dec 2008 Tinka - jeps, hun skal også neutraliseret, det er jo ikke så slemt.. Tror dyrlægen tager 1200 for det.. Jep, jeg tjekker på dyrenes beskyttelse, men tvivler på at der er noget, for hun var godt nok vild, i starten. Lige så hun lignede en lille piberenser, eller også så var hun væk på 0,1 sekund - men hvem ved? Måske havde hun fået sig en grim oplevelse..
    Men hvis hun er nogens kat, så skal de selfølgelig have afvide hvor hun er og sådan, for hun er virkelig en dejlig kat smiley


  • #9   3. dec 2008 Hun har nu nok været i hænder da hun var lille killing, ellers ville hun være mere vild.
    Nu er jeg måske lidt slem, men jeg håber næsten ikke, der er nogen der savner hende, for det lyder til, at hun har fundet sig et godt hjem smiley

    Det er nok overflødigt at skrive, men husk øremærke, når hun alligevel er i narkose.



  • #10   4. dec 2008 Nu tager jeg lige styrthjelm på, for jeg forudser, jeg bliver dunket i hovedet.

    Men hvis en kat ikke er mærket, ikke er efterlyst og har gået så længe for lud og koldt vand, at den er blevet tynd som en piberenser og er blevet halvvild, så fortjener dens eventuelle ejere IKKE at få den tilbage.


  • #11   4. dec 2008 Det bliver i hvert fald ikke mig, der dunker dig i hovedet, Mega, for det mest sandsynlige er jo nok, at katten er smuttet uden nogen har gjort sig særligt umage for at finde den :(, og så fortjener de heller ikke at få den tilbage.
    Strengt taget kan man bare ikke vide, hvordan katten er kommet på afveje - om den er blevet smidt ud, har forvildet sig væk fra nogen, der ikke kender til efterlysningssider på nettet, er blevet kidnappet og kørt langt væk af en nabo eller noget.....
    (Men jeg håber, at katten bliver hos Natasja, hehe)

    Så øremærke i de ører, og så er der ingen tvivl om, hvem der er ejer af skønheden smiley


  • #12   4. dec 2008 Mega, jeg dunker dig heller ikke hovedet smiley

    Er helt enig. Men som sagt, man kan jo aldrig vide hvordan katten er kommet på afveje. -Skal bare lige sige, hos mig ville det aldrig ske, og da slet ikke en killing. Men nu er jeg også bare så pylret, og dobbelt sikrer og tjekker alt inden jeg går nogen steder.

    Jeg vil da skyde hende til at være 4-4½ mdr. gammel. Hun er IKKE under 14 uger ihvertfald.
    Men godt gået i har taget hende ind.

    Mht. foder, det er lidt billigere at købe tørfoder i større sække. Både Hills, RC, Iams osv. kan du få helt op til 10 kg. i killingefoder, så det er det mest økonomiske. -Bare et lille tip smiley


  • #13   6. dec 2008 Hvis jeg skal være ærlig, så håber jeg ikke at hun har en ejer et sted - hun altså bare så sød smiley -sov på min mave i forgårs.
    Men altså siden det er gået så hurtigt med hende, så har hun nok været i hænder en gang.. Der ligger nogle sommerhuse ikke så langt væk, måske har en familie taget sig af hende, men er så smuttet hjem igen.. Min mor var hos dyrlægen og få en ormekur til hende, og så købte hun killingefoder der, også (: Vi har tilbudt hende at komme lidt ud - når nu hun har levet ude - men hun ville hellere være indendørs - der er jo også lunt og tørt, i modsætning til det vejr vi har lige for tiden - det er altså ikke noget at råbe hurra for smiley
    Chipmærker man egentlig katte?

    Vh Natasja


  • #14   7. dec 2008 Den kat er da jeres nu - hun har selv valgt jer smiley

    Man kan godt chipmærke katte, men det giver altså ikke nogen særlig god sikkerhed ift. øremærke, der jo er synlig for enhver. Chippen er jo usynlig og kræver en speciel scanner for at kunne aflæses. Hvis man finder en forvildet kat med øremærke kan man se, at den tilhører nogen, og øremærket kan man slå op i de to katteregistre. Så jeg synes at øremærke er langt at foretrække. Man skal bare vælge at få det gjort hos en dyrlæge, der håndtatoverer, for så er man sikker på, at mærket bliver tydeligt (priktatoveringer, der laves med tang, kan desværre blive utydelige med tiden).

    Det er nu helt fint, at hun foretrækker at være inde - jeg synes det bedste er at holde hende inde, til hun er blevet mærket og neutraliseret.



Kommentér på:
Uha - en kats alder....

Annonce