3.302 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Stoppet tårekanal Stoppet tårekanal

Hej alle sammen.

Hvad er symptomerne?

Hvordan foregår det, når de skal have behandles?

Mvh. Mette

Nu har vi nemlig været til dyrlæge med Bali 2 gange på 2 måneder, fordi hans øje ikke bliver bedre. Det løber i vand (det er ikke betændt) og Bali er begyndt sove rigtig MEGET.

Vi har begge gange hos dyrlægen fået dråber/salve (2 forskellige), men det bliver bare ikke bedre.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stoppet tårekanal
  • #1   12. dec 2008 Mette, er det ham den skønne hittemis?

Syntes det lyder forkert han er begyndt at sove mere. Har han stadig det trede øjelåg trukket lidt frem?
    Hvor bor du - jeg tænker det kunne være du skulle finde en anden dyrlæge?

• #2   12. dec 2008 Personligt ville jeg kontakte http://www.oejendyrlaegen.dk/ for gode råd - hvis jeg boede i nærheden, ville jeg tage min kat derhen.

• #3   12. dec 2008 Lis-jul - ja, det er skønne Berlioz som blev fundet i april på en p-plads. Han sover meget mere end han plejer. Jeg er ret urolig for ham.
    Altså det er ikke fremme, når han har åbnet øjet, men nogle gange lige når han åbner øjet, så kan man se den.

ARRH. Ringede lige til vores dyrlæge igen i dag, og så sagde de blot at jeg skulle komme op med Bali igen igen.

Dkkorat - jeg tror i første omgang, at vi vil søge ny dyrlæge.

• #4   12. dec 2008 en af mine killingers øje løb også hele tiden, dyrlægen troede han havde herpes, eller tilstoppet tårekanal som ville skulle opereres når han skulle kastereres..
    Vi behandlede først med kloramfinikol, derefter fucitalmic og til sidst terramysin, som hjalp..
    Men et stk tid efter var han ved dyrlægen og blive tjekket, og en test viste at det var chlamydia han havde...
    Så fik han piller for det, og siden har der ikke været noget..

er din lille tjekket ? hvis han er hitte killing kender ingen jo hans start på livet...

• #5   12. dec 2008 Betina - Okay, det må jeg lige nævne hos dyrlægen.

Ja selvfølgelig. Han er blevet tjekket for alt. Vi har købt ham på dyreinternatet jo og der bliver de altid tjekket/testet for alle mulige sygdomme.

Han blev neutraliseret, sundhedstjekket, øremærket, vacc, orme samt loppekur hos dem + blodprøver.

• #6   12. dec 2008 Han er heller ikke killing. De mener at han var cirka 1 år. Det kunne man se på tænderne (det er ham jeg har oprettet herinde) smiley

• #7   12. dec 2008 vil lige informere om at, ja dyrene bliver tjekket,men dette er rutine tjek. det er svært at vide om han har haft noget før, der ikke var der da den blev tjekket. Jeg ville opsøge en anden dyrlæge, eller evt kontakte internatet. de vil som regel gerne tjekke de dyr de har formidlet ud.

• #8   12. dec 2008 Leise N - hvad skal vi så ringe og sige til internatet?

• #9   12. dec 2008 ved i hvert fald, at på det internat jeg er ved, er dyrene forsikret hos internatet. ved ikke om det er det samme alle steder. jeg ville da høre om de ikke kunne kigge på ham, da han åbenbart er røget i gennem rutinetjekket, selvom han havde noget med øjnene.

• #10   12. dec 2008 Vi har jo haft ham siden april....

• #11   13. dec 2008 Gwen har fået konstateret tilstoppet tårekanal.

hun trives fint, der er ikke blinkhindefremfald og hun sover spiser fint.
    Væsken der kommer ud er ren og fin, men hun er helt hudløs i øjenkrogen fordi væsken løber den vej. Hun skal til dr.dyr og have den åbnet på tirsdag.

Det med at han sover meget tyder på at der er andet end en tilstoppet tårekanal på spil.

Kommentér på:
Stoppet tårekanal

Annonce