{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Potentiel ny ejer {{forumTopicSubject}}

Så har jeg her til aften haft besøg fra en meget sød dame og hendes kæreste. Hun bor alene i et stort rækkehus med have på begge sidder. Så flueben ved det og Kokos kunne godt lide dem.

Nu skal vi begge to tænke og så tales ved. Jeg tror hun helst sikkert vil have hende.

Så er der bare mig...... Jeg ved at jeg bliver møg ulykkelig, når/hvis hun drager afsted. Hun får det helt sikkert godt hos hende. Men jeg frygtede for den store stilhed og tomhed.

Hvis hun kommer afsted, tænker jeg, at hun skal have en trøje jeg har haft på i hendes transportkasse. Så har hun den, at vende tilbage til, hvis det hele bliver lidt utrygt.

Så får hun alt det med, som ny ejer vil have og selfølgelig hendes stamtavle, sundhedsbog mm.

Skal hendes data bare laves op i de 2 katteregistrer, eller skal jeg fjerne hende fra dem og ny ejer opretter igen?

Hun er med på, at Kokos ikke må gå ude og vil sætte hegn op, langs hendes bøgehæk. Jeg kan jo ikke tvinge hende til, at holde katten inde, men håber hun er reel omkring.

Nu hvor hun er gået, er der dukker spørgsmål op, som jeg ikke fik stillet. Dem må jeg lige få nedfældet og spurgt ind til.

Hun kan indenfor 2 måneder, sende hende tilbage, hvis hun ikke trives. Det tænker jeg, er okay tid.

Jeg har haft flere interesserede og der står 1 i kø. Har haft hende på 2 fb sider og ragdoll klubbens hjemmeside. Der er de fleste henvendelser kommet fra.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Potentiel ny ejer
  • #1   1. feb 2023 Det er altid en stor beslutning at omplacere en kat :-3

  • #2   1. feb 2023 Ja det bliver svært, men når det nu er bedst for jer begge smiley og ja stilheden kommer til at larme, den første tid, du må så tænke på, at hun ikke er væk, men har det godt et nyt sted.
    Min datte og jeg har været i den modtagne ende, med katte som havde boet andre steder, den der havde været flest steder, var godt 2 år og han var en fantastisk kat, fra den dag han kom og til han ikke var her mere, med ham fulgte en betingelse, at han ikke skulle have flere hjem, uanset hvad der skete.
    Den som tager i mod din lille pige, skal vide at hun skal være tålmodig, det tager tid, at blive plantet om, Røde er den ældste kat jeg har modtaget, han boede på mit klædeskab i 4 dage, men han kom jo også til et hjem med 2 voksne katte, så han kom bare ned for at bruge bakken, og havde et godt overblik, så man både kunne spise og drikke der oppe, og havde et trygt tæppe at sove på.
    smiley smiley smiley


  • #3   3. feb 2023 Hvis der ikke er andre dyr - eller børn - at forholde sig til i det nye hjem, så skal hun såmænd nok falde til der i løbet af nogle dage.
    Egne rare ting (såsom kradsetræ, tæppe, grusbakke, den vanlige grustype, fodertype...) er vigtigt for katte at have med sig. Så kan det evt. skiftes ud til nyt senere. Din trøje tror jeg godt du kan beholde selv smiley .

    Medmindre der er kommet ændringer, siden jeg (for mange år siden) overtog et par genbrugskatte, sker omregistring ved at "afgivende" ejer kontakter katteregistret og meddeler ny ejers kontaktoplysninger.
    Eftersom der kan være langsommelighed og bøvl med katteregistre, bør ny ejer tjekke at registrering er sket og kontaktoplysninger er korrekte.


  • #4   19. feb 2023 Det gik nemt nok at sende ejerskifte ind. Ny ejer får mail om at hun skal ind og ændre.

    Jeg at jeg har registreret hende et sted mere, men den der hedder Dansk katteregister kunne ikke kende min mail, så er der en mere?


  • #5   19. feb 2023

    Uh, vand på min mølle over de katteregistre. Idioti at der findes to. Hvis ikke en katteejer kan finde ud af det, hvordan skal en finder af en bortløben kat så kunne smiley
    Nå men mon ikke det er Det Danske Katteregister så.
    Hvis heller ikke de kan genkende din mail, så må de vel kunne kende dit navn og kontaktoplysninger, hvis du ringer til dem.


  • #6   19. feb 2023 Mener de har en fælles indgang også?

  • #7   19. feb 2023 Fandt disse 2, næsten enslydende.

    profilbillede
  • #8   22. feb 2023 Jeg må prøve at finde den anden i morgen

Kommentér på:
Potentiel ny ejer

Annonce