Så har Nimbus fået en ”lillesøster” Så har Nimbus fået en ”lillesøster”
Efter en masse forgæves forsøg med diverse efterlysninger, tjek for øremærke og chip, samt eftersøgninger i lokalområdet, har jeg valgt at beholde vores lille tilløber-killing. Jeg har simpelthen hverken samvittighed til at få hende aflivet eller at sende hende på internat.
Pt. ligger Ami Malone, som jeg har navngivet hende, sammen med Nimbus, min Main Coon. Det får virkelig mig til at føle, at jeg har taget den rigtige beslutning. Selv Nimbus er blevet meget mere livlig og glad efter at Ami er kommet. Selvfølgelig var der lidt hvæs og lidt voldsom leg hist og her i starten, men det gik kun fremad dag for dag. Det tog i hvert fald ikke længe før at de havde vænnet sig til hinanden. Hun er virkelig faldet til, og har et super-dejligt temperament. Hun er Nimbus’ modsætning; Nimbus er meget reserveret hvorimod Ami virkelig er udadvendt og meget kælen. Hun er desuden en rigtig hyggemis, der ikke står i vejen for at få lov til at sove under dynen sammen med mig, og jeg nænner ikke at sige nej. Det har også haft en positiv indvirkning på Nimbus; han er begyndt at snakke meget mere end før og vil nu også gerne være en del af hyggen. Så nu har jeg 2 dejlige katte, der følger efter mig.
Den 23. december har Ami fået en tid hos dyrlægen, så hun kan blive chippet, neutraliseret og få vaccine nummer 2. Ami fik nemlig første vaccine kort tid efter at hun var ankommet samt en dyrlæge undersøgelse, så jeg var sikker på at hun var rask. Skulle hendes gamle ejer dukke op, er jeg selvfølgelig indstillet på at skulle aflevere hende tilbage – eller også at få lavet en bedre løsning, så hun ikke bliver kastebold.
Jeg nænner ikke at tage et billede af de 2 sovende krammedyr, så jeg håber, at I kan forestille Jer det.
- Desværre har jeg heller ikke fået taget nogle billeder af Ami, men det kommer, så jeg kan få hende oprettet herinde også.
Det var dagens solskinshistorie oven på lidt gråvejr og jordskælv.
Glædelig Jul til alle på Kattegalleri
– selvfølgelig også til Jeres katte.
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 227
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Specielt tillykke til Nimbus, der er livet op efter at have fået en lillesøster.
Jeg synes, du skal glemme alt om evt. hendes forrige ejer, der ikke har efterlyst hende og højst sandsynligt snarere har "dumpet" hende.
Glæder mig til at se billeder
PS: Jeg ville nu vente til efter jul med neutraliseringen.
HVIS der skulle opstå komplikationer, er juledagene ikke det bedste tidspunkt at kunne komme til dyrlæge.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Men jeg vil bestemt have det i baghovedet.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
En heldig lille missepige. Tillykke til hende ... ja, og til Nimbus og dig også. Det er jo næsten et helt juleeventyr
Så har Nimbus fået en ”lillesøster”