{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kat med tynd mave
  • #1   25. dec 2008 faste .. 24 timer, kun koldt kogt vand.. derefter lidt kogt kylling, evt blandet med udkogte ris og a 38... igen efter 24 timer lidt mere normal mad hvis det er blevet bedre...
    Bliver han meget sløv (dehydreret) så ring til dyrlægen, men det vigtigeste de næste 24 timer er vand...
    God bedring..

• #2   25. dec 2008 hna har haft et nogle dage nu bare lidt svært at faste ham mår i også har en anden kat

• #3   25. dec 2008 Jeg synes 24 timer er for lang tid at faste for en kat. Netdyredoktor anbefaler 12 timers faste.
    Zoolac normaliserer tarmfloraen.

(link fjernet)

• #4   25. dec 2008 syntes nemlige også 24 timer er lang tid.... hvor kan det købes henne

• #5   25. dec 2008 du kan købe det på apoteket. der ligger nok et døgnapotek i nærheden af jer.

12 timers faste og så kogt kylling og ris. den anden kat tager ikke skade af at følge samme procedure selvom dens mave intet fejler.

dårlig mave i flere dage kan være en virus, eller maveinfektion. så hold godt øje og bliver det ved må missen til doktor dyr.

• #6   25. dec 2008 Zoolac kan købes hos dyrlæge (og mon ikke også apoteket har det).
    Når det har varet flere dage, så kan I spørge dyrlægen (hvis I venter til i morgen med at hente det der) om hvordan I skal forholde jer og hvor lang tid I skal se tiden an osv...

Kan I ikke sætte madskåen væk i hvert fald bare 8 timer og så give den anden kat noget, mens ham med diarre sover?

Sørg for at han får nok væske.

• #7   25. dec 2008 jov vi kan prøve han er bare en kat med meget meget go appetit men han tager nok ikke skade a at faste.

• #8   25. dec 2008 Du behøver ikke altid at faste katten. Bare sørg for at han ikke får tørkost. Giv den kogte ris, kogt kylling, moste ærter (hvis han gider at spise det) , ellers må du ty til kvalitets vådfoder. Bland zoolac i dette. Det er muligt du skal have antibiotika før det går væk. Men husk at han skal drikke meget vand og hold øje med det

• #9   25. dec 2008 Stinker afføringen fælt er der andet galt - og så skal dyrlægen kontaktes

Ved en ublance i tarmen: kogt TORSK (der er eller andet protein i torsk med udkogte ærter.
    IAMS Hairball er et meget fiberrigt foder der samler maven godt. Kan evt. overhældes med vand.

En mulighed mere er at drysse HUSK (loppefrøskaller) på maden

Jeg ved godt mane anbefaler ZooLac - selv har jeg ikke oplevet andet ved det end at komme af med en masse penge

• #10   25. dec 2008 zoolag et middel der gør phen i tarmen neutral det er rigtig godt

• #11   25. dec 2008 ZooLac er mælesyrebakterier, til hund, hest, ko og får - og katte siges der.

Jeg siger ikke der ikke er nogen det hjælper - mine har aldrig haft gavn af det. Der er der mange andres katte der heller ikke har.

I mine øjne (beklager på forhånd) en gang opreklameret fis

Derimod er et produkt jeg køber i USA der hedder Probiocin fantastisk, selv min dyrlæge, hvor nødig han ville indrømmer det, siger det samme.

• #13   25. dec 2008 IAMS Hariball er bedre fordi det er det foder der indeholder flest fibre - og virker derfor bede end alle de andre, og det foder der gang på gang anbefales til dårlg mave på de internationale lister jeg er på.

Selvfølgelig kan det ikke kurere e-coli, Giardia og andre sygdomme i tarmen (selvom det kan gøre det en smuke bedre), men en ubalance repararerer det hurtigt hvis man er konsekvent og KUN fodrer med det..

Jeg har det altid i huset, men fodrer ikke med det uden der er behov eller posen skal bruges på grund af det er ved at være sidste salgsdag. De spiser det, meeen, der er det de hellere vil have:-)

• #15   25. dec 2008 De får: fødsel, dag 3 dag 7 og når de skal ha fast føde list Probiocin (det jeg køber i USA) holder tarmfloraen stabil og fremmer appetetten.

Blødmad som start: Torskerogn med gedemælk og mousse agtig illingevådmad med gedemælk.
    Der vil også stå tørfoder, i starten opblødt ProPlan kitten

• #17   25. dec 2008 Gedemælk har de i Irma, Cabrima, langtidsholdbar fra Holland. Nogen Helsekost har dem også . Matas kan bestille dem hjem har jeg hørt. Ca. 18 kr. for ½ liter - guf, også til missemor.
    Men man kan jo også have en ged i baghaven, hvis man ikke kender en gedebonde:-)

• #19   25. dec 2008 Der skulle være Irma på Fyn har jeg hørt - det er jo bare at købe når du er på de kanter - det holder sig længe.

sådan ser den ud:
    (link fjernet)

Katte fordøjer og optager ged meget godt - også helt nyfødte

• #20   25. dec 2008 Vil lige sige, nu har vi smølet den her tråd godt til, undskyld - ikke gedemælk til katten med den dårlige mave.

Kommentér på:
kat med tynd mave

Annonce