{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

HJÆLP. kan de mon enes??? {{forumTopicSubject}}

Hej hej...

Jeg har et sørgeligt problem...

for et år siden skilte jeg mig af med min dejlige kat Anton. Min mors nabo fik ham, men har fået det problem med ham at han går og tisser over det hele og vil ikke ha ham mere. hun vil aflive ham hvis jeg ikke kommer og henter ham...

det vil jeg meget gerne, men har det problem at jeg i mellem tiden er flyttet på en gård så har to kastreret han katte selv og en hund.

så alt til alt.. ville det gå at lukke dem sammen allesammen. ???
og hvorfor er han begyndt at tisse sådan over det hele??? han er kastreret!!

Please hjælp mig... han skal ikke aflives!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP. kan de mon enes???
  • #1   27. dec 2008 Ja det tror jeg godt de vil kunne. de er alle kastrede så der er ingen hormoner i klemme. det tager nok lidt tid da de ikke er killinger mere, men de skal nok vænne sig til hinandens selskab.

held og lykke

• #2   27. dec 2008 Man skal ikke sætte en ny voksen ind tl to andre voksne - kastrater eller ej. Det vil sikkert komme til at gå ret hårdhndet for sig.

Den gamle kt du henter skal have i et værelse for sig selv til han er rolig- Så sætter du krog på døren så det kan se og lugte lidt til hinanden, men ikke slås. Den dag de er mere intereseret i hinanden en end at slås kan der lukkes op.

Skift tissebakkerne rundt så de lærer hinandens lugte at kende

• #3   27. dec 2008 okay rigtig gode råd... tak for det... ham jeg skal hente er ældst har det noget at sige?

• #4   27. dec 2008 Du kan sagtens sætte en voksen ind til de andre du allerede har.Jeg har selv gjort det før i tiden med held.I starten vil der nok være lidt hvæsen og knurren,
    Jeg har ikke adskilt mine,og der har ingen problemer været.
    Så jeg giver Nina ret.
    Mht. tisseriet.Ring til dyrlægen.Det kan være en urinvejsinfektion.

• #5   27. dec 2008 Alderen betyder ikke noget.

Men hold dem adskilt - kommer de alle sammen op at slås kan du risikere at de to du har nu bliver rigtig uvenner.

• #6   27. dec 2008 nej har ikke haft ham ved dyrelægen... fik det hele afvide for en time siden... men han skal ned og tjekkes igennem hvis jeg får ham...

• #7   27. dec 2008 Tag som udgangspunkt de ikke vil kunne enedes i starten, går det galt kan der blive svært at rette op på:

http://www.ingeskattehjem.dk/#Overvejelser_2_voksne

• #8   27. dec 2008 okay... jeg kan bare ikke holde tanken ud om at hun vil aflive ham... og hvis nu det ikke er urinvejsinfiktion er der jo ikke nogen der vil ha ham... men kan det ikke også hjælpe hvis han bliver ude kat??? han er inde kat nu?

• #9   27. dec 2008 Hvis katten er sund og rask er der ingen grund til aflivning.En urinvejsinfektion kan jo helbredes.
    At blive udekat er en mulig løsning.Men vær forberedt på de farer der er derude

• #10   27. dec 2008 farer???? hvordan skal den forståes?

• #11   27. dec 2008 Den kan risikere at blive kørt over og så er der andre dyr der kan jagte den.Og så findes der desværre også mennesker der kan stjæle den,for at sige det groft.
    Den slags forekommer ved udekatte

• #12   27. dec 2008 vi bor et fantastisk sted for katte så det er jeg ikke bange for... smiley

• #13   27. dec 2008 Selv om du bor et fantastisk sted kan katten jo godt blive kørt over osv....Mærkelige og onde mennesker findes overalt

• #14   27. dec 2008 ved det godt... det er vildt hvad folk kan finde på at gøre ved dyr... men kan ikke ha dem inde... og han egner sig bedst som ude kat... det har han altid gjort...

• #15   27. dec 2008 Valget er jo så dit smiley

• #16   27. dec 2008 Pernille H, jeg håber at sammenføringen vil gå godt. Dem han bor hos nu, har i hvert ikke fortjent at have kat, hvis de afskriver en kat, der er blevet urenlig, uden at de forsøger at finde årsagen. Det kan jo være han er syg (det er ofte årsag til urenlighed) . Dejligt at du vil tage ham hjem igen og få ham tjekket ved dyrlæge. ´
    Prøv også at læse her:

http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

Hvis dine andre katte har udeadgang, så skal han selvfølgelig også have det - når han er faldet til altså.
    Held og lykke med sammenføringen. Lad os høre hvordan det går.

• #17   27. dec 2008 Forresten, Håber at der ikke er for meget nytårsskyderi, der hvor I bor. Skyderi er nok ikke sagen for en kat der lige er flyttet.

• #18   27. dec 2008 Tror under alle omstændigheder at katten får det godt hos dig.
    Man afliver ikke bare en kat fordi den går og tisser.Så får man undersøgt grunden.
    Nøjagtig som hos mennesker.Man afliver heller ikke en gammel mand eller kone fordi de bliver lidt utætte,vel? smiley

• #19   27. dec 2008 nej kan slet ikke forstå hende... hun fik ham fordi jeg var sikker på han ville få det godt hos hende... kan årsagen være fordi hun har en hun kat der ikke er sterilliseret???

• #20   27. dec 2008 Det er da nok muligt, at han kan være blevet stresset over en kat der er i løbetid ... og måske kommer hjem og lugter af fremmed hankat. Men jeg lurer nu på, om det måske slet ikke er Anton, men hunkatten, der tisser rundt omkring... eller har startet uvanen.
    Hvis han tidligere har været vant til at være ude og bliver holdt inde nu, kan det også være en forklaring.

Jeg synes ovennævnte link kommer fint omkring årsager og løsninger. Og jeg tror at han nok skal falde til hos jer og blive renlig igen.

Jeg ville lade Feliway komme an på en prøve, når voksne katte skal sammenføres. Ingen garanti for at det virker, men mange beretter om god effekt. Der er forresten også et produkt der hedder Felifriend, som er specielt beregnet til sammenføring, men kender ikke til nogen erfaringer med det.

Nå, få i hvert fald ham og hans urin tjekket ved dyrlægen. Hvis det skulle være urinvejslidelse er det vigtigt at få behandlet - og tisseproblemet er let at løse så smiley

• #21   27. dec 2008 Og husk at anskaffe en ekstra grusbakke.

• #22   27. dec 2008 Og husk:
    Hvis du er det mindste i tvivl om noget,så kontakt dyrlægen.Det er fint nok at stedet her findes,hvor man kan få gode råd.Men handler det om sygdom hos katten,er det sikreste at få fat i dyrlægen..
    Han/hun giver ikke fejlinformationer..
    Det kan godt hænde her desværre.Det er set før....
    En dyrlæge véd trods alt bedst

• #23   27. dec 2008 det kan sagtens lade sig gøre at have dem alle sammen sammen, det kan godt være at i starten der kommer lidt uoverens stemmelser men det er bare linge ind til de finder ud af hvem det er der bemstemmer... det med at den tisser på gulvet kan skyldes mange ting nu ved jeg ikke hvor gammel den er men det kan være på grund af alderen, det kan også være at den ikke er glad og tryg ved det "nye" sted den er kommet hen eller måske har der bare været en hun kat der har været i løbetid men ved alle disse 3 ting kan der gøres noget så den ikke tisser på gulvet...

• #24   28. dec 2008 her er lidt info om omplacering af en voksen kat......

(link fjernet)

jeg har ikke haft de store problemer med at integrere en ny i floken selv om det er en voksen kat, men mine er jo også vant til det....

det er mig der har skrevet artiklen, og du er celkommen til at skrive privat hvis du har spørgsmål til den.
    held og lykke

• #25   28. dec 2008 * **Dixie** *
    Nej, man bør da ikke aflive en kat pga urenlighed, men vil nu næppe påstå at det er "nøjagtig som hos mennesker". Man afliver ikke mennesker under nogen omstændigheder, så det var da en meget ringe sammenligning..

• #26   28. dec 2008 Du har vist ikke forstået hvad jeg mente Mille.Jeg gav kun et eksempel:-)

• #27   28. dec 2008 Nej, jeg forstår i hvert fald ikke hvad det har med hinanden at gøre. Du kan ikke sammenligne dyr og mennesker, i hvert fald ikke på det punkt.

Kommentér på:
HJÆLP. kan de mon enes???

Annonce