Godt tørfoder - selected Gold, Primiere eller andet Godt tørfoder - selected Gold, Primiere eller andet
Hej, det er sådan jeg er ny katteejer. Har startet med noget billig foder fra supermarked, men Luna er begyndt lidt at kaste op.
Var så i maxi zoo, hvor hun anbefalede dette: selceted Gold steriliseret - det var mega dyrt var først min tanke og hun fandt derefter et godt alternativt, hun også synes var godt og ikkke indeholdt meget fedt, som de mærker i super markedet har (hvad hun sagde). Det var så dette foder: Premiere (billede tilføjet)
Mit spørgsmål er så bare, har i nogle gode erfaringer om Primiere steriliseret foderet? Altså har hun ret eller er jeg blevet snydt?? Og havde i hellere valgt det helt helt dyrere eller er det andet også godt??
Mvh. En ny katteejer håber sådan i kan hjælpe
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Her er der et meget bredt udvalg og jeg vil sige, at ofte hænger pris og kvalitet sammen.
Det vigtigste er, at din kat trives.
Personligt bruger jeg Royal Canin og så Gourmet Perle vådfoder - det eneste de vil have
Fordelen ved denne hjemmeside er, at du kan spare en masse penge.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
sørg for at få noget foder som indeholder godt med fedt
magnesium under 0,1
det vigtigste når man vælger tørfoder er endelig at kigge på hvor meget katten skal have om dagen. Jo mindre jo bedre - og jo billigere er det
fx skal en kat på 4 kg have 125 g om dagen af whiskas. Mens sammen kat kun skal have 65 g om dagen på Royal canin - alt efter varriant. Så bliver den bilige pose lige pludselig den dyreste.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.353
Som udgangspunkt skal en kat have foder med minimum 20% fedt og minimum 30% protein fra kød. Dvs. at på mindst de to første pladser under ingredienser skal det være kød og ikke kød protein eller benmel.
Men de sælger jo også gerne veganer foder til kødædere.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 560
Godt tørfoder - selected Gold, Primiere eller andet