1.464 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Godt tørfoder - selected Gold, Primiere eller andet Godt tørfoder - selected Gold, Primiere eller andet

Hej, det er sådan jeg er ny katteejer. Har startet med noget billig foder fra supermarked, men Luna er begyndt lidt at kaste op.

Var så i maxi zoo, hvor hun anbefalede dette: selceted Gold steriliseret - det var mega dyrt var først min tanke og hun fandt derefter et godt alternativt, hun også synes var godt og ikkke indeholdt meget fedt, som de mærker i super markedet har (hvad hun sagde). Det var så dette foder: Premiere (billede tilføjet)

Mit spørgsmål er så bare, har i nogle gode erfaringer om Primiere steriliseret foderet? Altså har hun ret eller er jeg blevet snydt?? Og havde i hellere valgt det helt helt dyrere eller er det andet også godt??

Mvh. En ny katteejer smiley håber sådan i kan hjælpe

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt tørfoder - selected Gold, Primiere eller andet
  • #1   29. jun 2023 Dette foder kender jeg ikke, men til gengæld vil jeg give dig et hint til en hjemmeside der er et rent slaraffenland for katteejere - nemlig www.Zooplus.dk.

Her er der et meget bredt udvalg og jeg vil sige, at ofte hænger pris og kvalitet sammen.
    Det vigtigste er, at din kat trives.
    Personligt bruger jeg Royal Canin og så Gourmet Perle vådfoder - det eneste de vil have smiley
    Fordelen ved denne hjemmeside er, at du kan spare en masse penge.

• #2   29. jun 2023 kan også anbefale zooplus.de eller zooplus,dk
    sørg for at få noget foder som indeholder godt med fedt
    magnesium under 0,1

det vigtigste når man vælger tørfoder er endelig at kigge på hvor meget katten skal have om dagen. Jo mindre jo bedre - og jo billigere er det
    fx skal en kat på 4 kg have 125 g om dagen af whiskas. Mens sammen kat kun skal have 65 g om dagen på Royal canin - alt efter varriant. Så bliver den bilige pose lige pludselig den dyreste.

• #3   29. jun 2023 Det er dyrt at købe det foder, en kat behøver, den er kødæder, og meget foder indeholder ikke nok kød, og katte kan ikke udnytte planteprotein, men nu og da bliver kattefoder købt ud fra den økonomi man har, men kik efter hvad der står på indholdslisten, kød og animalsk fedt er helt fint, jeg ville aldrig købe foder til steriliserede katte, der er minder kød og fedt i, end en kat har brug for, men man skal også se på det totale mad indtag, for giver du den råt kød, så får den jo også mere animalsk protein, og er katten udekat, så supelere den med mus og fugle.

• #4   30. jun 2023 Du et blevet snydt.

Som udgangspunkt skal en kat have foder med minimum 20% fedt og minimum 30% protein fra kød. Dvs. at på mindst de to første pladser under ingredienser skal det være kød og ikke kød protein eller benmel.

Men de sælger jo også gerne veganer foder til kødædere.

• #5   30. jun 2023 Vi har været meget glade for både Arion og Carnilove til Indi Bob smiley

Kommentér på:
Godt tørfoder - selected Gold, Primiere eller andet

Annonce