{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Min kat har det ikke godt. {{forumTopicSubject}}

Som nogle af jer måske har set, har jeg i går sat Min Nuller ind på markedet.
Jeg har haft hende fra killing og i dag er hun ca 2,5 år. Hun har altid været meget forsigtig og tilbageholdende. Men i det første år gik det okay med hende og de to andre katte, men da en tredje kom til, blev hun holdt lidt udenfor og det har desværre gjort hende lidt sær og hun bryder sig kun om at bli aet, hvis der kun er hende i nærheden. Hun bor nærmest på vores køkkenbord nu, hun tør ikke rigtig gå rundt og hvis de andre katte kommer indenfor en meter, så hvæser hun og slår ud efter dem. Før i tiden kunne hun godt komme op i sofaen og snakke, men det tør hun slet ikke mere. Hun er bange og nervøs for alt. Og når der skal støvsuges er jeg nødt til at lukke hende ud i bryggerset, fordi hun er sp bange for den.

Efter en snak med dyrlægen i går, som mener at hun skal aflives, er jeg meget ked af det. Og jeg tror ikke jeg kan få mig selv til at få hende aflivet, når jeg tror at hun kan få det godt igen et andet sted, hvor der er mere stille og roligt og ikke andre dyr. Men dog ved jeg ikke om hun kan knytte sig til nye mennesker, det er kun mig hun er tryg ved. Men andre gange, så må vores gæster godt røre hende, uden at hun løber væk.

Hun er neutraliseret, øremærket og har passet alle sundhedstjek og har aldrig fejlet noget. Hun er kun indekat.

Hjælp mig, hvad ville I gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat har det ikke godt.
  • #1   3. jan 2009 Jeg ville helt sikkert give hende en chance i et nyt hjem, frem for at aflive hende. Du må se om ikke du kan finde et hjem, uden andre katte, hunde eller små børn, hvor hun kan være alenekat.

Det er synd at aflive hende, hvis en omplacering kan gøre en forskel for hende.

• #2   3. jan 2009 Da vore Jane blev steriliseret blev hun også mget sær. Hun kunne ikke finde sin plads i flokken( 3 katte ialt) Og begyndte også at væse af de andre og trække sig meget tilbage. Ja selv os ville hun heller ikke altid have i nærheden.

Vi valgte at finde et andet hjem til hende uden andre katte. Og idag bor hun glad og meget fornøjet hos et ældre par uden børn og andre katte. men har 2 store hunde, hvilke hun elsker at lege/bestemme over:0)

Dem der har overtaget hende, fik hende på prøve 1 mdr, for at se hvordan det gik. Og allerede efter 4 dage, var hun sig selv igen( som hun var inden hun blev steriliseret) Så det var bare lykken.

Håber du kan bruge denne historie lidt. MEn det er jo ikke sikkert det hjælper for netop din kat. Men det er måske et forsøg værd, inden en evt aflivning kommer på tale..

Held og lykke med det hele. Håber det lykkedes for jer..

• #3   3. jan 2009 Det kan tage meget lang tid, men tror godt hun kan finde tillid til et andet menneske. Måske hos en enlig ældre, synes også hun fortjener en chance mere

pøj pøj

• #4   3. jan 2009 Vil så gerne give hende den chance, men det kræver jo bare at nogen vil hjælpe mig.. For hun bliver mere og mere sær af at være her. Men ved hvor god og kærlig en kat hun kan være og det kan ikke passe at det er væk.. Hun plejede at "massere" os om morgenen dvs. stå og køre poterne op og ned på os, men hun spindende helt vildt.. Det er sådan hun plejer at være..

Please, kom nu en der vil hjælpe min dejlige kat

• #5   3. jan 2009 Prøv at sætte hende på
    www.vildkat.dk
    Det var derigennem jeg fandt et hjem til Jane.

• #6   3. jan 2009 Det vil jeg prøve.. Men tror I der er nogle der vil have hende? Hun er jo alm huskat og hvis nogle kommer og ser hende, er det ikke engang sikkert de kan komme til hende.. Men jeg ved bare at hun er en god kat, hun behøver bare mere opmærksomhed og ro end vi har her med 3 andre katte og en hund på 9 mdr..

• #7   3. jan 2009 Du må prøve at appelere til et godt kattehjerte som vil prøve at vinde en lille kats fortrolighed. Kan desværre ikke hjælp, prøver selv at komme af med 2

• #8   3. jan 2009 Beholder hende i al fald indtil den rigtige dukker op.. prøvede li igen i dag at tage hende med ind i sofaen. Hun startede med at hvæse af hunden og slå ud efter den, men prøvede at bli ved med at ae og berolige hende og det endte med at hun lagde sig på mit skød og spindede og rullede kælent rundt smiley Nu sidder hun herinde og virker rimelig rolig. Men hun krømber sig sammen når en går forbi hende.. Kan ikke finde ud af om hun har det okay, for hun svinger meget for tiden.

• #9   3. jan 2009 Ny chancen i andet hjem, det giver også samtidig muligheden for at du stadig kan følge hende... måske ændre hun sig og får det godt igen ;o) De bedste tanker herfra

Kommentér på:
Min kat har det ikke godt.

Annonce