Min kat har det ikke godt. {{forumTopicSubject}}
Som nogle af jer måske har set, har jeg i går sat Min Nuller ind på markedet.
Jeg har haft hende fra killing og i dag er hun ca 2,5 år. Hun har altid været meget forsigtig og tilbageholdende. Men i det første år gik det okay med hende og de to andre katte, men da en tredje kom til, blev hun holdt lidt udenfor og det har desværre gjort hende lidt sær og hun bryder sig kun om at bli aet, hvis der kun er hende i nærheden. Hun bor nærmest på vores køkkenbord nu, hun tør ikke rigtig gå rundt og hvis de andre katte kommer indenfor en meter, så hvæser hun og slår ud efter dem. Før i tiden kunne hun godt komme op i sofaen og snakke, men det tør hun slet ikke mere. Hun er bange og nervøs for alt. Og når der skal støvsuges er jeg nødt til at lukke hende ud i bryggerset, fordi hun er sp bange for den.
Efter en snak med dyrlægen i går, som mener at hun skal aflives, er jeg meget ked af det. Og jeg tror ikke jeg kan få mig selv til at få hende aflivet, når jeg tror at hun kan få det godt igen et andet sted, hvor der er mere stille og roligt og ikke andre dyr. Men dog ved jeg ikke om hun kan knytte sig til nye mennesker, det er kun mig hun er tryg ved. Men andre gange, så må vores gæster godt røre hende, uden at hun løber væk.
Hun er neutraliseret, øremærket og har passet alle sundhedstjek og har aldrig fejlet noget. Hun er kun indekat.
Hjælp mig, hvad ville I gøre?
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Det er synd at aflive hende, hvis en omplacering kan gøre en forskel for hende.
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 122
Vi valgte at finde et andet hjem til hende uden andre katte. Og idag bor hun glad og meget fornøjet hos et ældre par uden børn og andre katte. men har 2 store hunde, hvilke hun elsker at lege/bestemme over:0)
Dem der har overtaget hende, fik hende på prøve 1 mdr, for at se hvordan det gik. Og allerede efter 4 dage, var hun sig selv igen( som hun var inden hun blev steriliseret) Så det var bare lykken.
Håber du kan bruge denne historie lidt. MEn det er jo ikke sikkert det hjælper for netop din kat. Men det er måske et forsøg værd, inden en evt aflivning kommer på tale..
Held og lykke med det hele. Håber det lykkedes for jer..
jan 2009
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 73
pøj pøj
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 17
Please, kom nu en der vil hjælpe min dejlige kat
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 122
www.vildkat.dk
Det var derigennem jeg fandt et hjem til Jane.
maj 2007
jan 2009
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 73
maj 2007
apr 2008
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 13 Svar: 17
Min kat har det ikke godt.