{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Størrelse... {{forumTopicSubject}}

Hejsa, håber nogle kloge hoveder kan hjælpe med et bud på hvor stor Gizmo bliver og hvor stor han er i forhold til alder/race..

Han er en blanding af norsk skovkat og Main Coon, med en lille bitte snert af alm. huskat..

Han er ca. 80 cm. lang fra halespids til snude og vejer omkring 3 kilo.. Højden vil jeg tro ligger omkring 25 cm.- men ikke målt...
Og så er han 1½ år gammel.

Hvor stor bliver han??? Kom med et bud ;O)


Mvh. Uni og Gizmo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse...
  • #1   5. jan 2009 det var godt nok en lille herre for den blanding. min Balder er samme mix og han er 1 ½ år og vejer 8,5 kg. uden at være tyk. så din Gizmo bliver nok ikke så stor. han tager vel 1-2 kg på i muskelmasse over de næste par år, men det er vist det. ikke at jeg ved det, synes bare han lyder lille.

  • #2   5. jan 2009 vores huskatte killinger som er fra slutningen af juli vejer omkring 2½ kg og de vokser helt pænt. Deres mor er knapt 2 år og vejer 3½-4 kg og deres far er 1½ og vejer knapt 5 kg

    Jeg håber og satser på at vores unger når en vægt på ca. 4 kg og de er jo bare huskatte.

    Når din ikke er større som 1½ års, så tror jeg ikke han bliver ret stor.


  • #3   5. jan 2009 tror ikke han bliver meget større, men er godt nok lille af den blanding af være. min Mikkel er også blanding af maincoon og norsk skovkat og han er 6 mdr. og vejer over 4 kg.

  • #4   6. jan 2009 Og så havde jeg lavet et langt indlæg og så gik pc'en kold ;O(

    Nå men tak for alle svarene..

    Lige en kort udgave af hvad jeg skrev før.. Kan det have noget at sige at han, da vi fik ham i starten af september, var MEGTE tynd. Vejede max 1½ kg og var ikke andet end skind, ben og pels.. Nu er han så ved at være i pæn stand og er blevet kastereret..
    Da vi havde haft ham i en uge og fået bare en smule fylde på ham, var han ude for første gang og han var så dygtig - kom når jeg kaldte og nød det i fulde drag.. Lige indtil nogle fra det dueslag vi er "nabo" til, valgte at skyde på ham med en luftbøsse - dumme dumme mænd !!! Nå men Gizmo stak selvfølgelig af og kom først hjem dagen efter - lignede noget katten havde slæbt med ind - tabt sig ekstremt igen og havde et skudmærke ved venstre forben.. Nå men det hjalp jo da ikke ligefrem på han fylde..

    Det blev så lidt langt alligevel - men hvad siger i?? Kan det have noget at sige at han fra februar til vi fik i september, boede på en gård hvor han ikke faldt til med de andre katte og ikke ville spise der hvor maden blev serveret??? Altså i forhold til hans udvikling???

    /Uni


  • #5   6. jan 2009 d var ikke så meget han vejer smiley
    Har selv en huskat på 1lidt over 1 år og han vejer 5,2kg.


  • #6   6. jan 2009 hans udvikling kan sagtens være hæmmet af underernæring. så han bliver nok ikke særlig stor, men det giver god mening når du fortæller hans historie. knogler og musker der ikke får næring udvikler sig jo ikke som knogler og muskler der spiser. særligt i killingeperioden er rigtig næring vigtig og hvis han først får god og rigeligt med mad nu hos jer så er det ikke så underligt at han er lille.

  • #7   7. jan 2009 Altså han fik rigtig foder og alt det fra han blev født i juli til februar året efter, og så fra feb. til sep. har han så ikke fået det optimalt.. Men det får han igen nu - han er trods alt gået fra 1/1½ kg. til 3 kg. på fire måneder.. Men han er stadig ikke optimal, han mangler lige det sidste muskelbygning.. men det er jo lidt svært at få optimalt inden for!

    men er nu heller ikke så vigtigt jo, hvor stor han bliver, bare han bliver ved at være så dejlig som nu! ;O)


Kommentér på:
Størrelse...

Annonce