{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Byld på underlæben {{forumTopicSubject}}

Hej alle, håber nogen kan hjælpe.
Min ene kat har fået en stor byld eller noget på underlæben lige ved den ene hjørnetand, når der komme sårskorpe på prøver hun at få det af og når det lykkes bløder det fra den.
Hun har lige været til dyrlæge som siger det er en svulst så det er bedst hun bliver aflivet, men jeg føler ikke at dyrlægen kigge orderlig på den da dyrlægen kun lige satte en finger på den og så sagde det var en svulst.
Er der nogen der ved om der er en cance for det måske kunne være en tandbyld eller andet så hun kan reddes


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byld på underlæben
  • #1   28. okt 2023 Du skal til dyrlægen nu, det kan være alvorligt med en byld, uanset hvor, men i munden betyder at din kar har mega ondt, og der kan nemt overføres bakterier til blodet, som så kan give infektion i de indre organer.
    Når det er den slags, kan det ikke hjælpe noget, at skrive her inde først, vi kan ikke hjælpe.
    Håber du hurtigt kommer til dyrlæge og din kat bliver smertefri.
    Kikkede lige igen, og jeg tror din dyrlæge har ret, og enten skal den kunne behandles,det bliver mega dyrt og uden man ved om det lykkes, eller den bør aflives.
    Tror du ikke på dyrlægen, så må du videre til den næste.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 477 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 495
    #2   28. okt 2023 Det er synd at katten skal gå med det,den har helt sikkert mange smerter.
    Det ligner en svulst af en art.jeg ville tage til dyrlægen hurtigst muligt.


  • #3   28. okt 2023 Som de andre siger, gå til dyrlægen. Gå til en anden end sidste gang, hvis du ikke er tilfreds med den første, men se at komme af sted, så den ikke skal lide!

  • #4   28. okt 2023 du skal finde en rigtig kattedyrlæge
    For der skal gøres noget ved det der. For kattens skyld

    skulle det være kræft så kender jeg den rigtige dyrlæge som højst sansynlig vil gøre alt for at hjælpe dig
    https://alternativdyrlaege.dk/?gclid=EAIaIQobChMIt52gtMDr8wIVzgN7Ch26YQSzEAAYASAAEgLjZ_D_BwE

    hun er super sød
    har selv brugt hende til en kat med lymfekræft. Og netop kræft er hun rigtig dygtig til
    hun kan hjælpe med mange ting
    men få først en diagnose så kan hun hjælpe dig videre


  • #5   29. okt 2023 Som nogen af jer skriver dyrlæge nu SÅ ER DER DYRLÆGE IND OVER jeg ønsker kun det bedste for min kat så Jette L røde og Mitti så har du kun kritik og og føler mit opslag ikke falder i din smag så vær sød og lade være og kommenter på det …. P,S hun er på smertestillende


    Anja n det er jeg så glad for og hører og vil helt sikket gøre brug af for min kat betyder rigtig meget for mig og vil kun det bedste for hende for det er synd for hende


  • #6   29. okt 2023 Peter L, hvis du læser det hele, så ønsker jeg det bedste for dig og katten, men jeg ved hvilke smerter din kat har lide nu, mine 2 katte har været igennem 10 tandoperation tilsammen, de er begge tandløse, og det var det eller aflivning, da livet ellers ikke var værd at leve for dem, og det gik ud over appetitten også, så min mening er, at er der udsigt til et godt liv, så gør hvad du kan, hvis økonomien kan følge med, men er der ikke udsigt til et godt liv efter behandling, så må man tænke på katten.
    Og godt du har været til dyrlæge, og man behøver ikke være enig med den dyrlæge man har, jeg har tidligere fortrudt, og tænker stadig på, at jeg på et tidspunkt, ikke rejste hen til en tidligere dyrlæge, efter en flytning, men brugte den lokale, som ikke behandlede på samme måde, og det endte i en aflivning, jeg vil altid tænke på, om det kunne have været anderledes, hvis jeg havde taget til den dyrlæge, som havde fået hende op og stå, efter samme sygdom, nogle måneder tidligere.
    Jeg er måske blevet kynisk med de erfaringer jeg har med syge katte, hvor man ikke kan forklare hvad de skal igennem, og alle de kræft tilfælle i familien, hvor flere ville ønske de ikke havde brugt den sidste tid, på at være syg af behandling.
    Jeg ved også hvor hårdt det er at have en syg kat, det kan være meget stressende, både fordi man har så mange følelser bundet til katten, men sørme også, at der skal bruges mange penge.
    Jeg håber du finder en løsning som er god for katten og dig, for i sidste ende er det kun en selv, som kan tage valget om behandling eller aflivning, den 3 mulighed, at lade katten lide, den er vi vel enige om, at den ikke dur!


  • #7   29. okt 2023 Hej Jette

    Vi kan ikke blive mere enige om katten ikke skal lide den beslutning kunne aldrig drømme om og vælge men jeg synes ærligtalt når en dyrlæge bruger 1 min på og kikke på hende for at oplyse mig om det ligner en knude og så sende mig hjem med en recept og så kunne vi tales ved om en uge ang aflivning jeg synes bare at hun kunne måske godt have gjort sig lidt mere umage med og kikke på den men nu kommer hun til en anden dyrlæge i morgen og tager jeg den derfra ud efter hans vurdering om der er et håb eller om det er aflivning


  • #8   29. okt 2023 Jeg tror desværre at dyrlægen har ret, men tvivler du på dyrlægen, så besøg en anden. En second opinion er aldrig en dårlig ting.

  • #9   29. okt 2023 Med sådan et sår/byld ville jeg nok rende til akut hmmm

  • #10   30. okt 2023 Hvad sagde dyrlægen?

  • #11   30. okt 2023 Imdi-Bob, det står i startindlægget.

  • #12   30. okt 2023 Kom hun forbi en anden dyrlæge, eller hvad er status?

  • #13   30. okt 2023 Susanne: Mente nu også den dyrlæge som TS ville gå til Mandag smiley

Kommentér på:
Byld på underlæben

Annonce