Min kat har fået sår igen igen... :-( Min kat har fået sår igen igen... :-(
Hej.
Håber måske der er en eller flere herinde, der har et godt råd eller et foreslag til hvad dette kan skyldes
Min ene kat Lucki, har igen igen, fået et sår i baghovedet. Det ligner meget eksem, som hun har krattet hul på. Hårene falder af i det område, muligvis fordi hun kløer i det Hun har haft det før, hvor det var gentagene dyrlægebesøg (hvilket dette højst sansynlig også ender i, hvis det ikke er blevet pænere inden mandag) Men han kunne ikke finde ud af hvad det var, og mistænkte ringorm, men prøven var negativ for dette.! Men hun fik noget medicin der hedder : Itrafungol, som vist nok er mod ringorm. og dette havde en fantastisk effekt på hende
Men er der nogen der kan have et foreslag om hvorfor hun måske får dette??
Hun har altid været en "svag" kat, og har haft øremider rigtig mange gange, men hvilket hun ikke har haft i over et år nu Hun har altid været meget tynd (hvilket også kan ses på billeder af hende på profilen) men efter sterilisering, har hun dog endelig taget lidt på
Hun er indekat, så hun kan ikke blive smittet udefra.
Hun får RC at spise, men før hun fik dette, døjede hun også med disse sår
Det var vist en ordentlig smøre jeg fik skrevet der.. hehe Håber nogen af jer kan give et godt råd
Og må jeg godt smøre såret i Helosan salve? da det klør rigtig meget på hende
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
så jeg ville nok kontakte en dyrlæge med speciale i hudsygdomme, min gwen havde en masse små sår der viste sig at være hudbetændelse, det gik væk ved at hun fik antibiotika til betændelsen og prednisolon for at fjerne kløen.
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 66 Svar: 480
apr 2007
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Det kan også være en immundefekt der hedder granulom. Det starter som regel med nogen knopper som hurtigt brister og bliver til sår. Disse sår kan på meget kort tid brede sig og blive meget store (her snakker jeg om få dage). Hvis det er det, kræver det en tur til dr.dyr som vil behandle katten for det. Min Baloo har haft det et par gange og dyrlægen har behandlet det med depomedkol. Det er nu 2 år siden han har haft det sidst, hvor imod min mors kat får det tilbagevendende hver måned, hvis hun ikke får medicin for det.
Jeg har fundet lidt mere om det her: http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=959/sprog=1/grp=2/menu=9/
apr 2007
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Men god bedring med hende.
apr 2007
apr 2007
apr 2007
Øremider har hun ikke haft i et år eller halvanden, det havde hun to gange da hun var "killing" og grunden til hun fik det igen, var at der åbenbart havde siddet noget tilbage efter første gang
Ringorm var også dyrelægens første mistanke sidste gang, og der havde jeg begge to med dernede, men begge blev undersøgt i hovede og ende, men det var kun Lucki der havde det store sår (dengang var det på størrelse med en femkrone) og testene for ringorm var negative, og han kunne ikke finde ud af hvad det var... derfor var det også lidt et skud i tågen at han gav hende det medicin, men det var noget med at det var bredspektret og muligvis kunne hjælpe hende, hvilket det gjorde meget hurtigt, og hun har ikke haft noget i et år.
Hun får kun RC - tørkost og vand. Hun har prøvet at få diverse former for potions-poser (smat-mad --- kan ikke huske navnet) men hun er den mest kræsne kat jeg nogen siden har set.. hun vil ikke engang have rejer.. hehe
Hun har næsten taget et kilo på efter hun er begyndt på RC og er blevet steriliseret, så hun er kommet til at se rigtig godt ud..
Det er heldigvis ikke åbent, endnu, men hun kratter selvfølgelig som gal i perioder, og prøver at aflede hende lidt fra det med noget legetøj. Men det er jo også klart når det kløer sådan.
Dyrelægen var ved at rive håret af sig selv sidste gang, da alle hudprøver var negative... Men ringer til ham i morgen, så må han undersøge hende igen, så hun kan komme i behandling hurtigst muligt!!
apr 2007
jan 2018
Følger: 1 Svar: 1
Min kat har fuldstændig samme mønster.
Hun havde øremider som killing, og pludselig får hun grimt eksem lignende sår der irriterer hende.
Hun er meget lille i størrelse og ranglet + døjer med vægten.
Din tråd åbnede lidt op for mig. I dag var jeg til dyrelæge der med det samme tænkte ringorm og tog en prøve der skal til dyrkning. Og jeg synes personligt det slet ikke ligner ringorm
Min kat har fået sår igen igen... :-(