Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan katte tåle mælk??
  • #1   11. jan 2009 jeg kan ikke huske hvad det er de ikke kan tåle, men det er rigtigt... katte får rigtig dårlig mave af mælk.

• #2   11. jan 2009 Nej de kan ikke tåle mælk medmindre du køber Whiskas katte mælk og så kan de tålr kaffefløde smiley

• #3   11. jan 2009 okay tak..

• #4   11. jan 2009 Julie - Katte kan ikke nedbryde lactosen (mælkesukkeret) i mælk så derfor får de diarré af mælk.
    Kaffefløde kan de måske tåle en smule bedre men jeg har ikke læst at de kan tåle det som sådan nogen steder
    Men skal/vil man give dem mælkeprodukter ville jeg give dem de syrnede som f.eks. creme fraiche eller A38 etc.

• #5   11. jan 2009 okay mange tak så blev jeg det kloger..

• #6   11. jan 2009 Du kan i kattebøger se at de kan tåle kaffefløde ,det har mine fået når de havde killinger og ellers Whiskas kattemælk ;=

• #7   11. jan 2009 Ved diarre give A38 kan blandes med kartoffelmel ,står også i kattebøgerne smiley

• #8   11. jan 2009 felix får jævnligt en tår mælk om aftenen og har ingen maveproblemer af det.Men har også hørt at ikke alle katte kan tåle det.

• #9   11. jan 2009 Min bedstemors kat gummis får ælk hver dag og har ingen problemer med det. Mille derimod må kun få maget lidt, ellers får hun os tynd mave.
    Jeg har ikke prøvet med Don Ø, da jeg er bange for at hun får tynd mave, og det synes jeg er synd for hende. Desuden er hun heller ikke så gammel, så hendes mave er mere sart end Mille på 9½ år

• #10   11. jan 2009 Min kan ikke helt klare kaffefløde. Det kan altså ses på afføringen, når hun får det. Men creme fraiche ser ud til at gå. jeg bruger det dog mest bare for at få hendes aftensmad til at klistre sammen. Hun er ikke så interesseret i det rent længere.

• #11   11. jan 2009 Ingelise - Hmm, alt hvad kattebøger siger er så ikke nødvendigvis rigtigt. Siger de f.eks. hvorfor man skal bruge kartoffelmel?
    Jeg kender nemlig godt til knebet med at bruge kartoffelmel når man har en kat med diarré, men for mig virker det ikke helt gennemtænkt at absolut ville give noget som katten får diarré af, og så samtidig fjerne reaktionen på problemet. Jeg tror nemlig ikke kartoffelmel gør katten bedre i stand til at nedbryde laktosen.

Jeg har nogle af mine der kan tåle mælk i mindre portioner og nogle der ikke kan. Men jeg undlader altså at give dem det, da jeg ikke kan se hvorfor jeg skal fodre/give god"bid" med lige mælk? Hvad er pointen?
    Syrnede mælke produkter har jeg nu oplevet at alle 5 kunne klare.

Mht whiskas kattemælk så ville jeg hellere give dem KMR, det har i det mindste en næringsstof sammensætning som er korrekt for katten for hvilket den i whiskas kattemælk ikke er.

• #12   11. jan 2009 Mht diarré hjælper det med kogt ris. Det er ikke alle katte der gider at spise det, så man kan putte lidt torskerovn sammen med:)

• #13   11. jan 2009 Snummi - Det hjælper også at lade være at give katten noget der (hos nogle katte) kan forårsage diarré ;o)

• #14   20. okt 2014 Gammel gammel tråd - heldigvis for det. En kat med diarré får kartoffel mel og ris.... Oh shit, katte har ikke godt at stivelse, deres maver kan ikke nedbryde det ordentligt og stivelse omdannes til sukker i kroppen, det er bare ikke godt. Mod diarré giver man zoolac og ikke noget andet lort, maven er rigeligt udsat i forvejen. Og ALT hvad whiskas laver er lorte foder.... Også deres kattemælk....

• #15   20. okt 2014 De får tynd mave af det.. Det er hvertfald min erfaring efter at have arbejdet med malkekvæg hvor katte drag rester af kalvenes mælk..

Mest de voksne kunne ikke tåle det, og især det uden råmælk i kunne de ikke tåle

• #16   20. okt 2014 Hvis man absolut skal give katten mælk, så køb da den lactose fri udgave smiley

• #17   20. okt 2014 Lactosefri piske fløde tåles af nogle katte. De små brune flasker med langtidsholdbar kaffefløde har ikke ret meget med fløde at gøre. De er ikke beregnet til katte.

Kommentér på:
Kan katte tåle mælk??

Annonce