10.651 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Planter katte kan tåle?? Planter katte kan tåle??

Hej KG'er.

Jeg vil så gerne have planter/blomster i min lejlighed, det gør den lidt pænere og mere livlig syntes jeg. Men jeg har en lille mis der syntes at alt hvad der ligner planter skal spises. Vi har prøvet med kattegræs men de andre blomster er mere spændende. Vi er jo ikke ved hende hele tiden, så tør ikke lade nogle stå fremme.
Er der nogen der ved hvilke planter der med sikkerhed IKKE er farlige for katte hvis de evt. skulle spise/bide i dem ? smiley
Hilsen Sophia

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Planter katte kan tåle??
  • #2   24. maj 2011 Okay, tak. Men den er lidt svær at overskue, ville ønske der var en liste med ikke giftige planter smiley

• #7   24. maj 2011 Så vidt jeg husker er der nogle planter, der står opført som giftge på den ene side, og ugiftige på den anden side.

Forresten så kan jeg aldrig finde oplysninger om de planter/blomster jeg er mest interesseret i. Fx chokoladeblomst.

Den eneste stueplante, som jeg med sikkerhed ved, ikke er giftig, er stuebambus. Jeg køber tit stuebambus til kattene om vinteren - og den bliver lynhurtigt ædt smiley

Inde i huset har jeg pt. en enkelt orkide (efter sigende ugiftig) og kattene lader den være. Så har jeg et appelsintræ, som jeg ikke ved om er giftig, men kattene har aldrig rørt det.
    Så har jeg en bjergpalme og et drageblodstræ (hedder det vist, det er en meget almindelig palme), som der af og til bliver tygget lidt i, og ingen er døde af det.

• #9   24. maj 2011 Tak for alle jeres svar smiley

Lotte: Det er bare fordi når man læser om de giftige planter og deres følge af når en kat spiser dem, så står der altid sådan nogle forfærdelige ting ...
    Men jeg vil stadig gerne være SIKKER på der ikke sker min Bella noget før jeg køber dem smiley

Tinka: Nej det mega svært at finde noget om de blomster jeg vil vide om er giftige eller ej, mege irriterende smiley

• #11   25. maj 2011 Jeg har de planter/blomster som jeg godt kan lide, dog holder jeg mig fra løgplanter og ellers står de steder, hvor kattene ikke kan nå dem.
    Det samme gør jeg med planter, hvor jeg ikke aner hvad de hedder og derfor ikke kan vide om de er giftige smiley

En side over ufarlige planter for katte:
    http://siamis.com/Helse/kattevenligeplanter.html

• #15   25. maj 2011 Tusinde tak for alle jeres svar og links smiley

Jeg vil gå på blomster jagt her de kommende par dage smiley

Kommentér på:
Planter katte kan tåle??

Annonce