sætte hund og killing sammen,, sætte hund og killing sammen,,
Hej..
Jeg har en hund og skal snart have en killing..
så ville jeg lige høre fra folk er har haft god erfaring med at sætte hund og kat sammen, hvordan de satte dem sammen for første gang og de efterfølgende dage.. vil nemlig være helt sikker på at jeg gør det ordenligt så killingen ikke bliver skræmt..
Min hund er en schæfer på lidt over 1 år, hun har siden hun var hvalp været hjemme hos mine forældre ved kattene der bor der, men de har aldrig mødt en hund før hende, så de gider ikke snakke med hende, selvom hun prøver at ligge sig ned ved siden af dem så løber de bare og så løber hun jo selvfølgelig efter..
men nok om det.. hvordan er det bedst at gøre når jeg første dag kommer hjem med den nye killing og de efterfølgende dage??
mvh Kikki
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
køb en killing der er vant til hund, det er mit bedste råd.....
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 38
og skal jeg holde på hunden så den ikke bare ligger ude for transportburet??
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 4 Svar: 8
og katten har et væresle den kan gå på hvis den ikke gider hunden .
Men vores hund er også 6 år så den er meget rolig .
og det er gået rigtig godt .
Det kommer også meget an på hvordan killingen er af sind .
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 38
ja prøvede også at finde en der ikke var for tilbage holdende og der trækker sig for hurtigt.. for er ikke så sikker på at det vil gå bare fordi en killing er opvokset med hund det er jo et helt nyt hjem og en helt ny hund..
vil bare være sikker på at jeg gør alt gå godt jeg kan for alles skyld..
så alle gode råd og erfaringer kan bruges
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
men bailey var ikke vand til hund men det jeg gjore var da vi kom hjem satte jeg trandsportkassen på gulvet og så fik min hun lige lov til og snuse men bailey hvæste slevføglig meget så min hund var lidt mere forsigtigt så åbnet jeg og han kom ud og staret med at undersøge lidt holde min hund til mig selvom jeg ikke havede behøvet for han var lidt af en kylling he he han er heller ikke så stor vejer 4 kilo..
den føste nat lå han beg ved sofaen også gik det faktisk langsomt frem af.. tror bare man skal tag det i killingens tempo så skal det nok gå...
helt og lykke..
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Jeg stillede buret i stuen da vi kom hjem - min kæreste kom ind med Frej ca 10 min efter og fik lov at snuse osv. Han både knurrede og gøede af de bette misser. Da han var faldet til ro, åbnede jeg buret og begge katte fes ind under sofaen. Det resulterede i at jeg måtte sove i stuen i 3 dage. og for min kæreste betød det at han skulle gå tidligere i seng end han plejede ( Frej sover i soveværelset). Første nat var begge katte oppi sofaen og blive kælet. Og i de første 3 dage måtte jeg tage dem frem i ny og næ og sørge for at de fik mad og vand.
Vi besluttede at lade Frej og kattene "ordne" det selv, under opsyn. Han jagtede dem, knap så sjovt. Efter 5 dage stoppede han. Idag er den en af kattene pot og pande med Frej og den anden tænker nok "okay ham bliver jeg nok bare NØDT til at leve med" - de er ikke så vilde med hinanden, men det går ganske fint. Det er nu 4 mdr siden.
Her er et link til mit album, hvor kattene er i bur og de første dage hos os :o)
http://kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=6985
Og det her link er til et andet af mine album, som viser Frej og den ene kat sammen blandt andet :o)
http://kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=7073
Held og lykke!
sætte hund og killing sammen,,