{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Hvor er folk frække! {{forumTopicSubject}}

Jeg har efterlyst to af mine katte. Igår blev jeg så ringet op af en mand som havde set mit opslag med den ene.. Men han havde ikke set den, nej han havde en kat som han ikke kan komme af med og den måtte jeg meget gerne komme og hente. Gratis og med bakke og diverse...

Sys jeg altså ikke man kan tillade sig... Magen til frækhed, hvad siger i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er folk frække!
  • #1   16. jan 2009 Eij hvad pokker bilder han sig ind?

  • #2   16. jan 2009 Ved jeg som heller ikke, var lidt rystet bagefter.. Jeg vil jo ikke have en ny, vil bare have dem der er forsvundet tilbage !!!

  • #3   16. jan 2009 Ja folk har åbenbart ingen skam i livet!

    Jeg havde også en "tilløber" som jeg fandt ejeren til og hun hentede den, men flere gange løb han tilbage hertil (det var inden jeg havde indhegnet min have) og "boede" i min kælder. Jeg havde ham på kost et godt stykke tid første gang inden jeg fandt ejer, og de andre gange kunne der godt gå flere dage før hun hentede ham. (jeg måtte låne hende transportkasse hver gang).

    Ikke noget med at tilbyde at betale for alt det foder jeg havde hældt i ham og sidste gang hun hentede ham, lagde hun op til at jeg skulle beholde ham med ordene "ja han vil åbenbart hellere bo hos dig end hos mig, kunne du ikke tænke dig at beholde ham?"

    Jeg havde i forvejen det antal katte jeg havde lyst til at have, og jeg blev godt nok over at hun overhovedet kunne finde på at foreslå det? Jeg besluttede at kom han igen, ville jeg aflevere ham til Inges Kattehjem, men jeg har ikke set ham siden.


  • #4   16. jan 2009 Det er utrolig.. Hvorfor så anskaffe sig en kat i første omgang.. eller ikke få dem neutarliseret...!!

  • #5   16. jan 2009 Jo, men der er jo en grund til at jeg har efterlyst de to.. Jeg savner dem, det er jo ikke en ny kat jeg vil have, jeg vil have mine katte hjem igen.!!

  • #6   16. jan 2009 Jeg ved ikke om jeg synes at der er noget forkert i at Tina D bliver tilbudt katten, den ville tilsyneladende hellere bo hos Tina D end hos ejeren. Er det ikke sådan med katte at de selv bestemmer hvor de vil bo ? En kat er sin egen, og det er jo en af grundene til at vi vælger katte frem for andre dyr.

  • #8   16. jan 2009 Jeg kan godt se fra Christinas side at det er træls at få en opringning af en som tilbyder hende en ny kat, når hun savner de to hun har efterlyst.

    Ved ikke om jeg synes det er frækt at gøre, tror da bare han har gjort det i en god mening og ikke for at genere. Men det ved jeg jo lige så lidt om som alle andre hehe

    Mht tilløbere, så er det altså ikke altid så nemt. Min mor har også naboens kat hele tiden og igen. Han vil hellere være hos min mor, men hun har altså 4 katte i forvejen på ikke særlig mange kvm. Det er så et hus, så kattene render ud og ind, men alligevel.
    Selvom naboen er blevet kontaktet flere gange også pga eksem på hans ryg, kommer hun ikke og henter ham. Naboen har fået ny kat og derfor gider han ikke være hjemme mere. Det kan man simpelthen ikke. Han bliver 11 år!


  • #9   16. jan 2009 Det har du ret i Jeanette og stakkels kat.

    Den kat jeg snakkede om var ikke naboens, men derimod en der har et husmandssted der ligger ca. 1-2 km eller mere fra hvor jeg bor, hvis han løber over markerne og han var ovenikøbet kastreret.


  • #10   16. jan 2009 Hold da op, Tina, så har han løbet et stykke for at komme hjem til dig - men det siges jo, som der også står her i tråden, at katte selv vælger deres hjem. Synes måske bare ikke at alle folk gør nok, for at deres kat / katte bliver hjemme...det er da trist at tænke på, at katte der har et hjem, "flytter" ind hos andre....så må det ikke være rart at være kat det sted de løber fra eller?

    Og i tilfældet med min mors nabos kat - så burde de altså komme af med den nye kat de anskaffet sig. Og ja, vel er det da synd for den nye kat, men det er altså mere synd for den gamle. Han har trods alt boet der noget længere tid.


  • #11   16. jan 2009 Hvis jeg var udekat og konstant blev smidt ud af mit hjem, tror jeg også jeg ville se mig om efter et andet sted at bo *GG*

    Men ja, jeg synes også det er lidt frækt at ringe og forsøge at afsætte sin kat til en der leder efter en efterlyst kat. Tror ikke han har gjort det for at glæde Christina, nok nærmere for at glæde ham selv fordi han ikke vil have katten mere..


  • #12   16. jan 2009 Nej der er ikke sødt syntes jeg. Det er smerteligt ens kat/te er væk og man har ikke brug for nogen anden. Man har heller brug for at skulle sige at andres katte rager en en høstblomst lige pt.

Kommentér på:
Hvor er folk frække!

Annonce