{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.116 visninger | Oprettet:

årh kan slet ikke stoppe med at tude. - forkert loppemiddel resulterer i aflivning {{forumTopicSubject}}

vi har gjort noget forfærdeligt og jeg ville blive dømt nu :´(
vi har altid brugt frontline som loppemiddel til vores katte og hunde og så en dag jeg skulle ned og købe frontline på apoteket siger apotekeren til mig at jeg kunne nøjes med at købe til hund og bruge det samme til kattene da det er det samme der er i jeg sku bare fordele en pipette på 2 katte og det har vi så gjort i over et år nu så var jeg i maxizoo og forhørte mig med loppemiddel da jeg ikke synes frontline virker så køber jeg i stedet for bayvantic vet og så skulle dyrene have behandling her for 3 dage siden og det fik de og der var ingen problemer så gik der nogle timer så blev kattene lukket ud da vi skulle i seng så næste eftermiddag kom kattene hjem og de blev lukket ind men så om aftenen begyndte nazi at ryste en lille smule men det kunne han godt gøre indimellem så det tog vi os ikke noget af men så da kl blev omkring 9 faldt nazi om og begyndte at få kramper og så brød jeg ud i gråd jeg tog nazi med op i sofaen og prøvede at få ham til at slappe af og det virkede så men vi ringede til vores dyrelæge med det samme men den duttede optaget i omkring 10 min da vi endelig fik fat på ham kunne han ikke tage os ind da der var kommet en hund til akut operation så han ville sende os videre til den nærmeste dyrelæge der havde nattevagt men der var ca 40 km derhen og i de par minutter jeg talte med dyrelægen forværede det sig med nazi og begyndte at se fedtøre også var begyndt at ryste dyrelægen stilte nogle spørgsmål og vi svarede og til sidst spurgte han om de har væet i nærheden af rottegift og vi sagde selvfølgelig ikke hvad vi ved at men efter vi havde lagt røret på slog det mig at vi havde købt ny loppemiddel og rigtig nok jeg læste pakningen og det er død farligt for kattenazi ku nu slet ikke have øjenkontakt eller noget vi ringede til den anden dyrelæge vi havde fået nr på og han tog den bare heller ikke og jeg var ved at gå i panik nazi led og han led virkeligt og så sagde min kæreste det her kan vi ikke byde nazi og der skal gøres noget ved fedtøre inden han får det som ham og det var vi enige om så vi valgte at få en af min kærestes kammerater som havde jagttegn til at aflive dem vi kunne ike længere holde ud og se dem lide.
jeg er selv imod at folk skyder/får skudt sine katte men jeg følte ikke der var noget andet at gøre og jeg er så ked af det men et eller andet sted fortryder jeg ikke de blev aflivet på den måde da det tog en brøkdel af et minut så var det overstået for begge katte..
det blev gjort hos kammeraten selv og min mand tog dem med hjem så vi kunne begrave dem så nu har de fået et smukt sted og nu har de begge fred.

undskyld hvis i ikke kan finde rundt i teksten og for evt. stavefejl men kan intet se af bare tåre.
så brug aldrig loppemiddel til andet end hvad der står det er til!!!!

i skal vide jeg inderligt fortryder jeg ikke kiggede på pakningen da vi købte ny slags loppemiddel men tænkte ikke over det da vi har gjort det et lille år´s tid efter vejliedning fra apoteker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  årh kan slet ikke stoppe med at tude. - forkert loppemiddel resulterer i aflivning
  • #1   25. jan 2009 Hej..det er en forfærdelig situation,det er aldrig rart at se sine katte lide... Vi bruger advantage her i huset.. det har vi skønnet at det virker effektivt.. vi har en del katte så derfor køber vi også den til hund.. Det med aflivningen var nok det bedste for det er slet ikke sikkert at det kunne behandles væk.. Håber i kommer videre herfra..

  • #2   25. jan 2009 jeg har altid brugt hunde pakninger til kattene - men ALDRIG byvantic.... der står bag på at det er giftigt for katte, og der er en tegning af en kat med kryds over, så der er advaret det der kunne....

    Men synd for dine missere, tror heller ikke de var sluppet levende fra det selvom dyrlægen havde taget dem ind, men jeg ville ringe til dyrlægen og få snakket om det i morgen, både om at de ikke havde tid - DET ER FOR DÅRLIGT ..... og om hvad man kunne have gjort...


  • #3   25. jan 2009 Åh hvor frygteligt at han blev forgiftet af loppemidlet. Det er altid vigtigt at læse brugsforvirringen inden man tager nye midler man ikke kender i brug.

    Selvfølgelig er det grimt at Jeres ven måtte skyde katten, men han har nok sparet ham for en meget smertefuld død og når de nu ikke var til at få fat i en dyrlæge, så var der jo ikke så mange andre muligheder.

    Jeg forstår godt du er knust over det der er sket.... trøstekrammer herfra.


  • #4   25. jan 2009
    Hvor må det være frygteligt for dig......
    Synes dog du valgte den rigtige løsning for at gøre en endelse på deres lidelser.

    trøste krammer herfra.


  • #5   25. jan 2009 jeg købte det fordi jeg også har en hund og da jeg altid har brugt frontline vet til hund både til kat og hund da apotekeren sagde det var det samme og da jeg så købte den anden pakke lagde jeg den bare i skabet for havde jo fået afvide det skulle fordeles godt og da jeg tog den i brug en måneds tid efter jeg havde købt den havde jeg ikke tænkt over det da vi jo har brugt loppemiddel til hund til katte osse. men det så frygteligt det er det ... og jeg kunne ikke være med til aflivningen så det måtte manden og kammeraten men kæresten havde det ikek godt da han kom hjem men nu har de det godt hvor de er nu og vi er kun glade for den beslutning vi tog trods vi er imod at skyde dyr men det hastede de skulle ikke lide og fedtøre kunne vi se var begyndt så det var med at få gjort noget inden han fik det så dårligt som nazi

  • #6   25. jan 2009 marianne J mange tak

  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #7   25. jan 2009 Gav du alle kattene det der Bayvantic??

  • #8   25. jan 2009 mine 2 huskatte nazi og fedtøre freja har fået advocate fra dyrelægen

  • #9   25. jan 2009 Er ked af dit tab.. Det var en rigtig træls og trist måde de skulle dø på, men du gjorde hvad du gjorde i god mening, og selvom det er svært, så lad være med at bebrejde dig selv for ikke at have læst på pakken. Det var godt, at vennen kunne hjælpe med at stoppe kattenes lidelser.
    De er et bedre sted nu.

    Da jeg var 12 havde jeg 7 kaniner, deriblandt 2 unger, og min mor mente en dag, at de havde fået lopper, alle sammen. Så hun tog på apoteket og købte frontline til små hunde, da ekspedienten havde sagt, at man godt kunne bruge det på kaniner, i små doser. Det var mod min velji, men alle mine kaniner fik det. Efter et døgn begyndte ungerne at få en slags epileptiske anfald og efter 2 døgn var de begge døde af anfaldene... Det var hjerteskærende at se hvordan de vendte det hvide ud af øjnene og rystede og fik krampe anfald..
    Så jeg ved godt hvordan det føles, at stå tilbage bagefter og føle sig som.. ja jeg følte mig som en morder (siger ikke at det er sådan DU har det).

    Men du må bare tænke på, at du handlede i god mening.

    Trøstekram herfra


  • #10   25. jan 2009 *krammer*

    Jeg har altid holdt det adskilt, da jeg tænkte der nok var en grund til der var 2 forskellige for jeg ved der fåes spray som både er til hund og kat, men det er meget mere mildt i det

    At de er blevet skudt kan jeg ikek se det gale i smiley Det er trodsalt bedere det blev gjort hurtigt end de skulle lide meget længere smiley


  • #11   25. jan 2009 Hvor er det forfærdeligt, stakkels dig. Det må virkelig være en slem oplevelse smiley

    Du må ikke bebrejde dig selv, du gjorde det rigtige ved at give dem fred.

    Stort trøsteknus!


  • #12   25. jan 2009 Det er jeg godt nok ked af at hører.. det må have været en forfærdentlig oplevelse!! ;-(
    Der er ikke noget galt i at de fik fred på den måde, det er bedre end at de skulle lide smiley

    Masser af trøstekrammere herfra!! R.I.P


  • #13   25. jan 2009 Sikke en forfærdelig oplevelse i alle har været ude for - trøstekrammer

    Godt i havde en ven med jagttegn i nærheden

    Sagde i at det var til katte i Maxizoo? Hvis ja, så skal de da lige ha "et par ord".....


  • #14   25. jan 2009 mange tak alle sammen det varmer virkelig om hjertet og skyldfølelsen forsvinder nok aldrig men jeg kan ikek gøre det anderledes nu så nu må jeg bare lære at leve med det og lære af min fejl... savner de to møgirriterene katte af helvede til der er ikke nogen der står og prøver at overdøve hinandens miav og der er ingen sofamis der er heller ikke en kat man er ved at falde over fordi de ligger i døråbningen alle de ting som var irriterende før savner jeg virkelig ...

    anne R de sagde det var til hund og intet andet men da vi fik afvide man godt ku bruge frontline vet til både vores hund og katte tænkte jeg ikke over at et nyt loppemiddel ku få sådanne konsekvenser


  • #15   26. jan 2009 Puha, fy for en oplevelse du og din mand og ikke mindst dine katte har været ude for ... Jeg føler med dig ...

    Det er så nemt at være bagklog, så jeg er helt sikker på at der ikke er nogen der dømmer dig... Vi er "kun" mennesker, og vi kan begå fejltagelser engang imellem (i dit tilfælde med at købe loppemidlet)...

    Vi var selv ved at miste Walther for ½ år siden pga forkert foder... Han var en meget tyk kat på 9 kilo, og efter foderskifte til et biligt foder styrtdykkede hans vægt med 5 kilo... Babu babu til dyrlæge og nyt Kvalitetsfoder... Vi køber aldrig mere billigfoder....

    Hvis jeg var i din situation, havde jeg nok også gjort det samme (mht at få en ven med jagttegn til at skyde kattene).... For hvad pokker skal man stille op????

    Du har opbakning herfra min side af, og du må skrive hvis du får behov for en snak.... Og for guds skyld, du må ikke bebrejde dig selv.... Det bliver du bare endnu mere ked af ....

    Kæmpe poteknus og potetrøst herfra.... smiley


  • #16   26. jan 2009 mange tak i super søde alle sammen

  • #17   26. jan 2009 Åh for pokker da, hvor er det synd det skulle ske.
    Håber det hjælper dig lidt at få det skrevet - tal med alle der gider høre på dig - det hjlæper

    Trøstekrammer herfra


  • #18   26. jan 2009 lis det hjælper faktisk en del at kunne fortælle jer det herinde uden at få nogle dårlige/onde kommentare for det der er sket

  • #19   7. jan 2013 Frontline kan gå, men lige bayvantic er der xtra giftige stoffer i og faktisk må de slet ikk sælge bayvantic hvis der os er katte i husstanden. Jeg har os selv prøvet det på den hårde måde og den dag i dag, ja der køber jeg hva der kun er beregnet til katte på katte og hunde på hunde. En apoteker og dyrforhandler har ikk denne fornøden viden omkring hva de forskellige loppe produkter helt indholder og ofte er de ikk gode at spørge om man har andre dyr. Især når de gerne vil udlevere bayvantic, som jeg iøvrig synes skal være recept pligtigt, så man får det udleveret af dyrlæger som netop godt kender de mange af disse tragiske ulykker.

    Så føler med din sår rigtig meget og slet ikk sjovt at miste sine elsket dyr på den måde.


Kommentér på:
årh kan slet ikke stoppe med at tude. - forkert loppemiddel resulterer i aflivning

Annonce