{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Vægt...? på huskat
  • #1   25. jan 2009 Normal vægt er 4kg

  • #2   25. jan 2009 Begge mine vejer self... et godt stykke over fordi de er så fede

  • #3   25. jan 2009 Min hunkat fiona vejer knap 3 kg.
    Min hankt vegas er ret fed og han vejer 8 kg.


  • #4   25. jan 2009 Det varierer utrolig meget, alt efter race og køn. Hannerne er selvfølgelig noget "tungere" end hunnerne.

    Den bedste måde at vurdere kattens vægt er at se og føle på katten. Kan man tydeligt mærke knogler som rygrad og hofter er katten for tynd. Kan man slet ikke mærke fx. ribbenene med et let tryk er katten måske for tyk. Hvis du vurderer at din kat er for tynd eller for tyk, bør du rådføre dig med dyrlægen omkring foderskifte eller anden behandling.


  • #5   25. jan 2009 mine vejer 3.8 og 4,1 jeg tror at en vægt ml 3-5 kg alt efter størrelsen er normalområdet

  • #6   25. jan 2009 jeg synes det er meget forskelligt, malou vejer 5.4 kg og hendes søster er meget lille og jeg vil ikke tro hun vejer over 4 kg.

  • #7   25. jan 2009 Huskatte kan være meget forskellige i størrelse, så vægten i sig selv kan du ikke bruge til så meget

    Men når en kat taber sig kan det være tegn på sygdom. Hvor meget har hun tabt sig? Min gamle dyrlæge sagde at alarmklokkerne ringer ved et vægttab på 10%. Hvis hun "uden grund" har tabt sig mere end 400 g vil et dyrlægebesøg (og evt. en blodprøve) måske være en god idé.


Kommentér på:
Vægt...? på huskat

Annonce