Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan foregår en parring?
  • #1   28. jan 2009 jeg følger lige med her smiley

• #2   28. jan 2009 du er ikke i tvivl når hunkatten er i løb smiley hun miaver (kalder på hankatte), ruller sig, gnider sig op af ALT, hvis du nuser hende omkring halepartiet, begynder hun at stampe med bagbene.

For det meste kommer hunkatten til hankatten, men det kommer meget an på hankatte ejeren.
    De vil blive lukket sammen (nogen gør det lidt forskelligt), nogen vil lige lade dem se hinanden an, andre lukker dem bare sammen osv. Hunkatten kan godt være noget gal på hankatten til at starte med, så hun skal for det meste lige vænne sig til ham.
    Har jeg hunkat til parring, vil de blive lukket i et rum for dem selv da jeg jo også har andre katte, men jeg vil sidde i rummet, så jeg kan holde øje med dem. (Nogen katte vil gerne have fred, så det skal man også lige se på).

• #3   28. jan 2009 okay og hvor længe er hunkatten der så

og hvornår er du sikker på de er helt færdige

• #4   28. jan 2009 det er lidt en leg. hunkatten er i løb ca. en uges tid. hankatten viser interesse for hende når hun er i løb, og prøver at hoppe på hende, hun prøver at skælde ham ud, og beder ham holde sig LANGT væk, hun kan også godt tæske ham lidt. På et tidspunkt, sniger hankatten sig ind på hende og får hende parret (jo mere rutineret en hankat, jo hurtigere går det). han parrer hende, og når han trækker sig ud, skriger hun, og slår ud efter ham. Derefter skal hun rulle sig. -Det er en vellykket parring. Sådan foregår det i nogle dage, indtil hankatten er færdig med hende. Ligepludselig går hun fra at være sur på ham, til "kom nu, vil du ikke nok parre mig igen", hankatten lugter lidt til hende, og ligger sig om på den anden side. Hehe... SÅ ved man at de er færdige.

• #6   28. jan 2009 ja, det lyder jo meget ens smiley

• #7   28. jan 2009 Jeg kikker lige med :O)
    Hvor gammel skal en kat være når den bliver parret ?
    Undskyld håber ikke det gør noget med et lille spørgsmål.

• #8   28. jan 2009 det kommer an på kat og race. jeg mener ikke mine piger skal være mindre end et år ca. når de får killinger, men heller ikke være for gamle.

• #9   28. jan 2009 Kala er også en Hellig Birma men ca et år... de er jo først færdig udvokset når de er to år ik ???

• #10   28. jan 2009 de må bestemt ikke blive for gamle, og 2 år er for meget. du kan ikke holde en kat fertil så længe uden stressende løbetider eller p-piller.

• #11   28. jan 2009 Queenie var 1 år da hun blev parret første gang. Abby (kan ses på min hjemmeside) er nu et år og en mdr, men hun er ikke gået i løbetid endnu, så vi venter på prinsessen synes det er ved at blive tid.

• #12   28. jan 2009 Ok tusind tak.
    Kender du nogle lillamasket drenge der bruges til avl gerne på Sjælland ?

• #13   28. jan 2009 der er frej som jeg har brugt til mine piger, men mathilde låner ham ikke ud til særlig mange, og han skal vist også snart kasteres. Det skal være lilla??

Der er jo noget tid endnu til hun skal parres, så det kan jo være der dukker noget op. Jeg plejer at holde øje med opdrætterne på deres hjemmesider, og til udstillinger osv. Det er jo også fint at danne et godt netværk, da de fleste gerne låner hankatte ud til nogen som de stoler på og snakker godt med. Kan se du har din pige fra Gerd Jahn?? Måske kan hun også hjælpe.

• #14   28. jan 2009 Ja det kan være jeg tror da gerne hun vil :O) men det kunne jo være at du kendte nogle flotte fyrre ss
    Grunden til lille er fordi jeg syntes de er så smukke.

• #15   28. jan 2009 ja, jeg er også helt vild med lilla. men nu prøver jeg at parre noget andet ind også. der kan jo stadig komme lilla.
    kommer du på udstillinger? her i rødovre kommer jeg og også herlev. anita med Santagatti har en lækker lillatabby dreng, han er ikke ret gammel, og jeg ved heller ikke hvor interesseret hun er i at låne ham ud, men man kunne jo altid tage en snak med hende.

• #16   29. jan 2009 Hvnår er det i Rødover og i erlev ?

• #17   29. jan 2009 Det er her søndag d. 8 eller 9 februar (kan ikke huske hvad dag, men det er om søndagen) og så er det d. 1 marts. du er velkommen til at komme over og hilse, jeg har bordeaux burgardiner, og en lille "plakat" hvor der står DK Misling. Skal du ikke selv udstille på din pige??

• #18   29. jan 2009 Vi kommer og siger hej til dig og dine dejlige misser . hvor er det i febura og hvnår kan man komme?
    Jeg stiller ikke op med hende ,Kalas for sokker er for små.

• #19   29. jan 2009 det er i rødovre. smiley du kan læse om det på www.racekatten.dk

ærgeligt med hendes handsker, hun er jo en dejlig smuk kat smiley

• #20   29. jan 2009 Tak vi kommer helt sikkert og siger hej :O)

• #21   4. mar 2014 Jeg havde en hankat på besøg og det lykkedes ikke med at parre min hunkat. Han kom kun frem når jeg var tilstede, nu ved jeg hvad jeg gør næste gang. Tak for svar.

Kommentér på:
hvordan foregår en parring?

Annonce