Afdelingsmøde måske i kan hjælpe {{forumTopicSubject}}
jeg har fået en lille folder ind af døren hvor der står at der er kommet et afdelingsmøde i den afdling jeg bor i,
og der står at man kan komme med forslag som så kan
komme med på mødet.
jeg har gået og tænkt lidt på at skrive et forslag hvor jeg forslår at man må have to katte i stedet får en,
og det er så her jeg tænker at i måske kan hjælpe
kan i ikke komme med en masse gode agumenter hvorfor det er beder med to end en kat og hvad det kan give af poblemer hvis man kun har en
håber lidt at jeg kan få nogen øjne open til det møde hvis jeg har rigtig gode agumenter for at hvorfor det er beder med to end en kat
inden jeg flyttet ind skulle jeg skrive under på et papir
hvor der stod en masse regler jeg skulle følge hvis jeg ville have en kat
feks, katten skulle være en indekat og så var der nogen fler ting som jeg ikke længer husker
Håber i kan hjælpe mig så mit forslag måske går igennem
Venlig Hilsen Michelle og Nico
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
'6n aktivitet og stimulering som et menneske alrig vil kunne give den, uanset hvor meget man leger med den osv.
To katte larmer ikke mere end en, to katte leger med hinaden fremfor møbler osv. de er også aktive på en anden måde, da de kan bruge hinanden til fangeleg osv, dermed kravler de ikke så meget rundt på alting, osv.
To katte har utrolig meget glæde af hinanden, og det er faktisk synd at lade en kat være alene, tænk på alle de timer den er alene om dagen hvor man ikke er hjemme.
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Årsagen er, at man har fundet ud af, at katte er sociale dyr, der tit reagerer med adfærdsproblemer som højlydt mjaven og urenlighed, hvis de er alene, hvilket de fleste er, da deres ejere normalt er på arbejde om dagen, og katten så keder sig uden en artsfælle.
Ud fra denne viden er der også mange internater og opdrættere, der IKKE sælger en kat, hvis den skal være alenekat.
Spørg også, hvad boligselskabet foretrækker:
F.eks. en stor hund, der daglig skal ud og luftes flere gange, eller to stille katte, der aldrig kommer ud.
Flere boligselskaber har allerede indset disse ting og giver i dag tilladelse til <b>to</b> husdyr i stedet for kun ét.
Hvis du har brug for det og ikke selv kan finde ud af det, skal jeg gerne i aften gå ind og kopiere fra stederne, hvor det står, og sende det til dig.
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
Mega jeg vil sætte stort pris på det hvis du gider det
men du skal kun gøre det hvis du har tiden til det .
jeg er desvære ikke alt for godt til sådan noget computer noget i nu men håber det kommer
forreste mødet er den 2 marts og ens forslag skal gives til afdlingens formand senest 14 dage inden så der er da heligvis lidt tid til så jeg kan nå at samle så mange oplysninger/argomenter.
end nu mange gange tak for hjælpen
og hvis der er andre der har noget så kom endelig med det
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Eller jeg kan kopiere og sende det til dig pr. brev.
Inges Kattehjem har også et fikst og færdigt forslag (lidt besværligt at finde på deres hjemmeside, men det er der).
Hos Dyrefondet kan du gratis rekvirere en brochure om neutralisation. Tag også den brochure med til mødet.
I forskellige kattebøger er der også nævnt noget om fordele ved at holde to katte. (jeg har skrevet bøger og sidetal ned, så kan finde det til dig)
Der er også en artikel på Netdyredoktor.
Mega skrev: **Flere boligselskaber har allerede indset disse ting og giver i dag tilladelse til to husdyr i stedet for kun ét.**
Joehh, det er da rigtig nok at der er flere, men det hører altså til sjældenhederne. Desværre.
jul 2008
tak for dit svar
jeg sender dig lige en pb :0)
Knus Michelle
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 109
Nu er det jo sådan at når du kommer med et forslag på et afdelingsmøde så skal det som regel op til afstemning.
Så først få lavet et super godt forslag med gode argumenter for og når det er gjort så det ud og lave noget fod arbejde, få nogen til at stå bag dig. Til at støtte op om dit forslag !
For er der flertal i en afstemning så skal det vedtages
jul 2008
der stå på boligforeningen at dyr ikke er tilladt
men jeg fandt ud af at jeg kunne søge om tilladelse til at have en inde kat
Sandra L det må du meget gerne hvis du kan :0)
jeg har kun boet her i 2 måneder så kender ikke rigtig nogen i nu der er kun en jeg har snakket lidt med som virker til at være rigtig sød, og hun er hvis reseptant Staves og hun syndtes det var en rigtig god ide da jeg nævnte det for hende
Knus Michelle
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
jul 2008
ikke gnaver,fugle,fiskdem må man hvis godt have
Hilsen Michelle
Afdelingsmøde måske i kan hjælpe