{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Afdelingsmøde måske i kan hjælpe {{forumTopicSubject}}

jeg har fået en lille folder ind af døren hvor der står at der er kommet et afdelingsmøde i den afdling jeg bor i,
og der står at man kan komme med forslag som så kan
komme med på mødet.
jeg har gået og tænkt lidt på at skrive et forslag hvor jeg forslår at man må have to katte i stedet får en,
og det er så her jeg tænker at i måske kan hjælpe
kan i ikke komme med en masse gode agumenter hvorfor det er beder med to end en kat og hvad det kan give af poblemer hvis man kun har en
håber lidt at jeg kan få nogen øjne open til det møde hvis jeg har rigtig gode agumenter for at hvorfor det er beder med to end en kat

inden jeg flyttet ind skulle jeg skrive under på et papir
hvor der stod en masse regler jeg skulle følge hvis jeg ville have en kat
feks, katten skulle være en indekat og så var der nogen fler ting som jeg ikke længer husker

Håber i kan hjælpe mig så mit forslag måske går igennem

Venlig Hilsen Michelle og Nico

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afdelingsmøde måske i kan hjælpe
  • #1   30. jan 2009 katte er et socialt dyr, som har brug for stimulering af artsfælle, etty
    '6n aktivitet og stimulering som et menneske alrig vil kunne give den, uanset hvor meget man leger med den osv.
    To katte larmer ikke mere end en, to katte leger med hinaden fremfor møbler osv. de er også aktive på en anden måde, da de kan bruge hinanden til fangeleg osv, dermed kravler de ikke så meget rundt på alting, osv.
    To katte har utrolig meget glæde af hinanden, og det er faktisk synd at lade en kat være alene, tænk på alle de timer den er alene om dagen hvor man ikke er hjemme.

• #2   30. jan 2009 der kom lige en killing på tastaturet :S sorry...

• #3   30. jan 2009 Du kan bl.a. henvise til, at både dyrlæger, adfærdsforskere, Kattens Værn, Inges Kattehjem og Dyrenes Beskyttelse råder til, at man altid anskaffer to katte og ikke kun én, <b>især</b> hvis katten skal bo i lejlighed.

Årsagen er, at man har fundet ud af, at katte er sociale dyr, der tit reagerer med adfærdsproblemer som højlydt mjaven og urenlighed, hvis de er alene, hvilket de fleste er, da deres ejere normalt er på arbejde om dagen, og katten så keder sig uden en artsfælle.

Ud fra denne viden er der også mange internater og opdrættere, der IKKE sælger en kat, hvis den skal være alenekat.

Spørg også, hvad boligselskabet foretrækker:
    F.eks. en stor hund, der daglig skal ud og luftes flere gange, eller to stille katte, der aldrig kommer ud.

Flere boligselskaber har allerede indset disse ting og giver i dag tilladelse til <b>to</b> husdyr i stedet for kun ét.

Hvis du har brug for det og ikke selv kan finde ud af det, skal jeg gerne i aften gå ind og kopiere fra stederne, hvor det står, og sende det til dig.

• #4   30. jan 2009 1000 tak til måde dk misling og mega
    Mega jeg vil sætte stort pris på det hvis du gider det
    men du skal kun gøre det hvis du har tiden til det .
    jeg er desvære ikke alt for godt til sådan noget computer noget i nu men håber det kommer
    forreste mødet er den 2 marts og ens forslag skal gives til afdlingens formand senest 14 dage inden så der er da heligvis lidt tid til så jeg kan nå at samle så mange oplysninger/argomenter.
    end nu mange gange tak for hjælpen
    og hvis der er andre der har noget så kom endelig med det

• #5   30. jan 2009 Jeg har en masse gode argumenter på skrift + forslag til husdyrreglement. Desværre har jeg det kun på papir (gamle harddisk brød sammen). Men jeg har alligevel tænkt mig at skrive det ind igen (kan nok godt tage nogle dage), så skal jeg nok sende det til dig, hvis du sender din mailadresse til mig på PB.
    Eller jeg kan kopiere og sende det til dig pr. brev.

Inges Kattehjem har også et fikst og færdigt forslag (lidt besværligt at finde på deres hjemmeside, men det er der).

Hos Dyrefondet kan du gratis rekvirere en brochure om neutralisation. Tag også den brochure med til mødet.

I forskellige kattebøger er der også nævnt noget om fordele ved at holde to katte. (jeg har skrevet bøger og sidetal ned, så kan finde det til dig)

Der er også en artikel på Netdyredoktor.

Mega skrev: **Flere boligselskaber har allerede indset disse ting og giver i dag tilladelse til to husdyr i stedet for kun ét.**

Joehh, det er da rigtig nok at der er flere, men det hører altså til sjældenhederne. Desværre.

• #6   30. jan 2009 Hejsa Tinka D
    tak for dit svar
    jeg sender dig lige en pb :0)
    Knus Michelle

• #7   30. jan 2009 Jeg fik det tilladt i min gamle boligforening at have 2 katte. Jeg kan lige prøve at finde "kontrakten", som jeg fik godkendt. Det var meget heldigt, for dagen efter flyttede jeg ind med mine 2 katte ;o)

• #8   31. jan 2009 Michelle.. hvad står der i jeres nuværende regler om husdyr .. er katte og hunde nævnt særskilt eller er reglen 1 husdyr pr lejemål ??

• #9   31. jan 2009
    Nu er det jo sådan at når du kommer med et forslag på et afdelingsmøde så skal det som regel op til afstemning.

Så først få lavet et super godt forslag med gode argumenter for og når det er gjort så det ud og lave noget fod arbejde, få nogen til at stå bag dig. Til at støtte op om dit forslag !

For er der flertal i en afstemning så skal det vedtages smiley Der er jo som regel demokrati i en afdeling i en boligforening !!

• #10   31. jan 2009 hejsa tak for alle jeres svar
    der stå på boligforeningen at dyr ikke er tilladt
    men jeg fandt ud af at jeg kunne søge om tilladelse til at have en inde kat
    Sandra L det må du meget gerne hvis du kan :0)

jeg har kun boet her i 2 måneder så kender ikke rigtig nogen i nu der er kun en jeg har snakket lidt med som virker til at være rigtig sød, og hun er hvis reseptant Staves og hun syndtes det var en rigtig god ide da jeg nævnte det for hende
    Knus Michelle

• #11   1. feb 2009 Michelle .. hvis der står husdyr ikke er tilladt gælder det jo os de familier som har et marsvin eller lign til deres børn .. Som regel er det en god ide at bruge betegnelsen at det skal være tilladt at have 2 husdyr for mange familier har ofte 2 børn eller mere og de vil jo gerne have et dyr hver

• #12   2. feb 2009 så vidt jeg ved bliver det kun hentydet til katte og hunde
    ikke gnaver,fugle,fiskdem må man hvis godt have
    Hilsen Michelle

Kommentér på:
Afdelingsmøde måske i kan hjælpe

Annonce