Satte dine killingerne i et solcenter {{forumTopicSubject}}
En uges tid før jul satte du (en midaldrende kvinde) 3 killinger i en bærepose i et solcenter i Hals (Nordjylland).
En medarbejder ved Dyrenes Beskyttelse kunne fastslå at de 3 killinger kom fra 2 forskellige kuld. De var fuldstændig dehydrerede og underernærede PLUS at de var mishandlede og havde både orm og lopper!
Den ene killing var MEGET tæt på at dø.
Og så er mit spørsmål:
Hvordan F..... kan du gøre sådan noget ved dyr???
Og hvordan kan du overhovedet få LOV til at have katte? De burde jo tvangsfjernes fra dig! Noget siger mig jo, at du stadig må have nogle katte, da de kom fra 2 forskellige kuld.
Har du ikke råd/lyst til at sterilisere dine katte eller give dem p-piller (hvis du ikke ønsker killinger), så er man bare ikke egnet til at have dyr - og da SLET ikke når man også mishandler dem og klipper deres knurhår af!
Vi har billeder af dig på overvågningskamera og flere i byen synes, at de kan genkende dig, men er ikke 100 % sikre på, hvem du er.
Din hændelse er meldt til politiet, som desværre ikke kan gøre noget, før de får dit navn og adresse, men mit råd er, at du melder dig selv.
Ja, og hvorfor skriver jeg så dette indlæg?
-Simpelthen fordi der SKAL ske noget NU! Man er bare NØDT til at gøre noget - ellers gør du det jo bare igen.
Ejeren af solcentret har også sat et stykke i avisen om dig. Desværre må vi ikke bruge billederne af dig på nettet og i avisen, men når folk folk finder ud af, hvem du er, vil jeg nødigt være dig!
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Håber personen melder sig selv eller bliver genkendt.
hvis en kat ikke har knurrehår er den så blevet mishandlet?
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 2
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Killinger bider dem tit af hinanden
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 109
øv øv for den da.
Det sker bare lidt for tit at der er nogen der laver det der nummer
Har en veninde i Frederikshavn, hun skulle en dag for ca 5 mdr siden ud med sin skralde pose, da hun åbner låget til hendes skraldespand høre hun en lyd og ser der er noget der bevæger sig i en pose,,.. og hvad finder hun der ? en lille bitte kattekilling. Som hun jo selvfølgelig tager med ind og får fat i dyrlæge for at høre hvad hun skal gøre med det lille pus.
Enden på historien er at hun idag har en rigtig fin kat på ca 7 mdr, der splitter hendes hjem ad, trods det den for 14 dage siden kom hjem med et brækket forben som der nu er skinne på *GG*
Desværre ikke alle af den slags historier der ender lige lykkeligt som den her !
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 2
Annette: Jeg tog selv den ene killing til mig - det er Pjevs
De andre to ved jeg ikke, hvad der blev af, for der var desværre ingen, der kunne have dem..
Men mon ikke de er blevet aflivet.. Det ville være for dyrt at aflevere dem til kattehjemmet
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Men på en eller anden måde er jeg glad for at den uansvarlige person der efterlader sine killinger er fornuftig nok til at stille dem et sted hvor de har stor sansynlighed for at blive fundet..
Mange smider bare killingerne i en pose og så i skraldespanden for at de kan komme ud på lossepladsen og få en langsom død.. Der er bare så mange der ikke vil ofre 1000 kr på at få en kat neutraliseret og i mine øjne burde det næsten være et krav hvis man vælger at få katte (som man ikke har planer om skal indgå i et avls program)
Jeg støtter virkelig ikke at folk behandler levende dyr uden tanke og omsorg, Men jeg frygter at dyr der havner foran dyrehandler, eller andre steder hvor de VIL blive fundet, er dyr som man ikke ved hvordan man skal håndtere. Jeg tror at vedkommende håber at de vil blive reddet, men ikke tør bede om hjælp og ikke har råd til at aflevere dem ved et internat..
Dette er bare mine tanker
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Kæmpe klap på skulderen til dem der gør noget i sagen, det syns jeg F***** er FLOT! X)
Utroligt at folk kan behandle dyr på den måde...og at de overhvedet GIDER have dyr hvis de ikke angeng kan tage vare på dem......
stakkels små killinger!
apr 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 10
Satte dine killingerne i et solcenter