18.617 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvor ofte har en kat afføring? Hvor ofte har en kat afføring?

Ja, for at sige det lige ud, hvor tit skider en kat? Hvor tit gør jeres?

Phoebe er i gang med intensiv "skid i kattebakken i stedet for naboens have"-træning, og indtil videre har det hjulpet at holde hende indenfor, indtil hun skider i kattebakken, for derefter at lukke hende ud. Jeg kan ikke forestille mig at hun gør det mere end 1 gang om dagen, men hvad er realistisk at tro? Jeg ved jo ikke hvad hun laver når hun er ude smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ofte har en kat afføring?
  • #1   3. feb 2009 Det kommer meget an på hvilken slags fodder du giver hende

Hvis du giver hende et lødigt fodder (altså ikke fra kvickly, Brugsen og lignende) så vil hun have sjældnere afføring.

Det billige foder indeholder nemlig en del ting som katten ikke optager i kroppen, så derfor kommer det ud i den anden ende i stedet for.

• #2   3. feb 2009 min hunkat på knabt et år (får royal canin foder), skider ca. 2 gange om dagen, nogengange mere. Det er lidt forskelligt.

• #3   3. feb 2009 Thomani, hun får 1 Whiskas portionspose om dagen, og så spiser hun lidt tørfoder ind imellem. Jeg ved ikke om det er "lødigt"? Ved ikke så meget om foder smiley

• #4   3. feb 2009 Hvis du er ved at "lære" hende, at hun ikke må skide i naboens have, så er bakken god, men lav også et udendørs kattetoilet (fx bare en bunke sand) i et hjørne af jeres egen have.

• #5   3. feb 2009 Carina, jeg tror også jeg vil betegne Phoebes afføring som... stort smiley I hvert fald de sidste par dage. Måske betyder det at hun kun skider en gang om dagen.

Tinka, er prøvet. Alle slags udendørsmuligheder er prøvet, men der er noget voldsomt tiltrækkende ved naboens sandbunker (!) som vi ikke kan toppe. Så nu må hun lære at bruge kattebakken indenfor. Indtil virker det som om hun har fattet ideen med at man skider først, og kommer ud bagefter.

• #6   3. feb 2009 indtil videre*

• #7   3. feb 2009 Nå jamen hvis naboen har sandbunker, så bliver det svært at konkurrere med. Men de sandbunker bliver vel ikke liggende der til evig tid.... Hvis naboen har et problem med det, så kan du evt tilbyde at komme forbi dagligt og rense med en skovl (din kat er forresten næppe den eneste kat, der skider i den sandbunke smiley

• #8   3. feb 2009 Tinka, nej Phoebe er langt fra den eneste kat i kvarteret der render og skider ude. Jeg ved endda at andre katteejere i nabolaget ikke har kattebakke inde. Men af en eller anden grund har naboen set sig sur på os, og det er jo fair nok, vi kan jo ikke bevise at det ikke kun er Phoebe der efterlader klatter. Og kravet da vi overtog Phoebe var, at hun skulle være udekat uden at være til gene for andre. Så jeg vil gøre alt for at hun skider inde i kattebakken smiley Vil jo nødigt af med hende, og hun skal simpelthen have lov at gå ude.

Nå, det var lidt off topic, men desværre er det rimeligt permanent at der ligger en sandbunke i naboens carport. Så kattebakken skal være rigtig indbydende. Og der er vist også andre naboer, der har lagt mærke til at hun bruger diverse haver som toilet.

• #9   3. feb 2009 Valentin laver 1 gang.

Medea kan godt lave 2-3 gange. De får samme slags foder, så ved ikke hvorfor der er forskel..

• #11   4. feb 2009 Det var da godt nok et træls problem med den nabo smiley Det er da almindelig kendt, at hvis man har sand til at ligge, så må man tage sine forholdsregler, hvis man vil undgå kattehømmere i sandet.

• #12   9. feb 2015 Min kat skider mange gange hver dag - hun er ikke særligt stor - men det er appetitten - og selvom hun får det dyre mad fra dyrlægen kan hun altså sagtens fyre den af 4 gange hver dag i kattebakken - som jeg iler til at tømme hver gang.....suk...

Kommentér på:
Hvor ofte har en kat afføring?

Annonce