hysterisk med fråde om munden hysterisk med fråde om munden
heeej
jaa min søster ringede og fortalte igår at hendes kat havde haft en form for anfald, hvor han bare var stormet rundt i hele lejligheden (plejer han nogen gange når hanl eger) men han var slet ikke til at komme i nærheden a og der stod bare fråde ud a munden på ham, og hans øre og næse var helt røde og brønd varme da han endelig slappede a.. han væsede og bed og slog efter hende når hun ville fange ham.. han ahr haft en mindre "anfald" igen, hvor han løb rundt og havde fråde om munden bare i kortere tid så han ikke nåde at blive lgieså varm.
men syntes det er lidt mærkeligt, hun tror det måske kan være fordi han spiser hendes træ tøjklemmer, men syntes ikke det burde fremkalde en sådan oppførsel..
nogen der har en go ide til hvad det kan være..??
da jeg nok er mere bekymred for sylle end hun selv er..
min søster er a den opfattelse at en dyrelæge ikke er noget man går til alt tid så katten skal satme være bevistløs før hun vil gå til en dyrelæge.......
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Katte: 8 Emner: 22 Svar: 308
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Svar: 2
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
Sikke da noget, så skal man ikke have dyr hvis man ser sådan på det :o(
Stakkels kat...
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 9 Emner: 17 Svar: 74
Det er IKKE normal adfærd og skal tjekkes. :o)
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 19
men siger til hende hun skal ringe til dyrelægen for at høre ihvertfald også må han ligesom tage stilling til hvad der skal ske derfra...
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
Jeg syns din søster sku ha et tøjdyr i stedet for en levende og utrolig smuk kat, når hun behandler den på den måde...
Godt du vil ta affære....
jun 2007
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det må ikke være rart for dig at være vidne til at din søster ikke tager sig ordentligt af sin kat. Jeg håber du trods alt kan få en fornuftig snak med hende om at der er forpligtelser ved at have kat. Når en kat får så voldsomme symptomer som beskrevet her, så SKAL ejeren sørge for at katten får den rette hjælp. Hvis din søster lader stå til, så bevæger hun sig på kanten af dyreværnsloven.
** i det vi kommer fra landet er en kat bare noget som kommer og går.. **
Er han så bare kommet af sig selv ... ind i lejligheden? :S
**vi har prøvet længe på at få hende til at lade ham bo ved vores forældre da han nogen gange er i pleje der... og de hygger sig, også tar hun ham hjem i den ensomme kedlige lejlighed.. syntes han bestemt ikke er sjovt.**.
Tror jeg gerne han ikke synes, men hvordan giver han udtryk for, at han ikke synes det er sjovt.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 22
Hvis din søster ikke vil, så sig til hende at du nok skal tage katten til dyrlæge og betale for det. Så må i finde ud af det med pengene senere.
Umiddelbart tænkte jeg rottegift. Dvs at katten er i store smerter og langsomt faktisk bløder til døde indefra.
Så se at få katten i en kasse og kom afsted til dyrlægen.
Dette er IKKE normal katteadfærd og skal undersøges ** N U ** !!!
Det er faktisk dyrplageri at lade katten lide, og det straffes faktisk på samme højde som med en hund.
mvh
Gabby
jun 2007
jamen han går og ødelægger ting, hele tiden laver han ballade for at få opmærksomhed, og da vores kat boede var sylvester i lejligheden var der slet ingen ting. han går simpelthen bare og keder sig.. hun er ikke hjemme ret lang tíd om dagen og giver ham ikke særlig meget opmærksomhed.. han var en meget glader kat da han var ved mine forældre, for der kom deres kat ind med mus til ham og de legede på fulde gardiner..
vi har spurgte hende så mange gange også om vi skulle købe ham men så bliver hun bare fornærmet og gider ikke snakke om det..
gør alt hvad jeg kan for ham, for syntes ikke han virker glad..
men snakkede med min mor og hun mente at grunden til hun ikek vil gå til dyrelæge md ham er fordi hun er bange for at få afvide hvad der er galt, og at hun måske skal miste ham, og vil føle det er hendes skyld..
jun 2007
jun 2007
jun 2007
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
Hvor er det godt at du gør, hvad du kan for den stakkels kat.
dec 2006
Prøv at tage en venlig og rolig snak med din søster - det er jeg sikker på, du når længst med. Hun har dog sørget for kastration, så noget gør hun da rigtigt
Som Lis nævner kan det være forgiftning (rengøringsmiddel, planter ..) Du kan vise din søster nedenstående liste over giftige planter - og hvis hun så har nogen af disse, så væk med dem - og katte-græs i stedet.
Jeg tænker om han "hysteri" kan skyldes, at han er blevet stresset over at blive ”jagtet” ham, mens han har haft det dårligt.
Måske har din mor ret .. at hun faktisk er glad for katten... og bange for at miste ham. Men så bør hun jo netop søge dyrlæge, hvis katten har slugt klemmer, bliver syg eller noget
Håber du får en god snak med din søster, og at katten er ok igen!
dec 2006
jun 2007
jun 2007
jun 2007
feb 2009
Du vil sikkert blive enormt mopset over det je skriver følgene, men jeg er simpelthen nødt til at sige dette her.
Når ens kat udviser sygdoms symptomer uanset hvad, skal den til dyrlægen. Det er syrplageri ikke at tage den med til drlægen, uanset hvordan man vender og drejer det. Din søster må sætte sin egen egoisme til side, blive voksen og tage afsted med katten.
Og så er det uanset om man altid har haft katte hos mor og far. Har man kat må man tage et ansvar over for denne. For my lyder det lidt som at du undskylder over hun ikke har været til dyrlægen med den fordi.. sådan var det hos mor og far.
Hun må sætte sit ego il side for kattens velfærds skyld og komme til dyrlægen. hvis hun er bange for at miste ham, så må du jo forklare det kan hun meget vel gøre hvis hun netop ikke tager afsted tl dyrlægen pga det kan være forgiftning, eller det kan være at han har slugt en synål!
Beklager, men det kan en syg kat ikke bruge til noget, der er ingen undskyldning!!!
Uanset hvor meget hun er bange for at være ensom skal katten altså afsted, ellers , må du gå ind og forklare hende regler om dyrevelfærd, der også gælder i Danmark.
mvh
Gabby
feb 2009
og det kan faktisk kun gå alt for langsomt! Sig til hende du betaler bare du må tage den med til dyrlægen - afste med jer - nu!!
Gabby
jun 2007
skal lige ha fundet nummeret til min egen dyrelæge så vil jeg lige høre dem ad hvad det kan være... da jeg ikke gir 5 flade ører for hendes dyrelæge...
hysterisk med fråde om munden