2.888 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

hysterisk med fråde om munden hysterisk med fråde om munden

heeej

jaa min søster ringede og fortalte igår at hendes kat havde haft en form for anfald, hvor han bare var stormet rundt i hele lejligheden (plejer han nogen gange når hanl eger) men han var slet ikke til at komme i nærheden a og der stod bare fråde ud a munden på ham, og hans øre og næse var helt røde og brønd varme da han endelig slappede a.. han væsede og bed og slog efter hende når hun ville fange ham.. han ahr haft en mindre "anfald" igen, hvor han løb rundt og havde fråde om munden bare i kortere tid så han ikke nåde at blive lgieså varm.

men syntes det er lidt mærkeligt, hun tror det måske kan være fordi han spiser hendes træ tøjklemmer, men syntes ikke det burde fremkalde en sådan oppførsel..

nogen der har en go ide til hvad det kan være..??
da jeg nok er mere bekymred for sylle end hun selv er..

min søster er a den opfattelse at en dyrelæge ikke er noget man går til alt tid så katten skal satme være bevistløs før hun vil gå til en dyrelæge.......

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hysterisk med fråde om munden
  • #1   4. feb 2009 Der er bare intet at rafle om - Hun SKAL til den dyrlæge!!

• #2   4. feb 2009 Fråde om munden kan være forgiftning - til dyrlæge med katten og prøv om det er muligt at finde ud af hvad den evt kan ha' spist.

• #3   4. feb 2009 det kan godt være epilepsi.. tag til dyrlægen..

• #4   4. feb 2009 Stakkels kat! Nogle mennesker burde bare IKKE holde dyr smiley

• #5   4. feb 2009 Ikke i tvivl den skal til Dyrlæge!!!
    Sikke da noget, så skal man ikke have dyr hvis man ser sådan på det :o(
    Stakkels kat...

• #6   4. feb 2009 Hvis ikke du kan få hende til dyrlægen, så få hende til at ringe til en. Det koster ikke noget, men dyrlægen vil sikkert råde hende til at komme en tur forbi med katten, og så har hun sikkert sværere ved at lade være med at køre et smut forbi. Om ikke andet får hun da snakket lidt med dyrlægen om hvad det evt. kunne være smiley

Det er IKKE normal adfærd og skal tjekkes. :o)

• #7   4. feb 2009 har sagt til hende at hun skal afsted, men i det vi kommer fra landet er en kat bare noget som kommer og går.. men skal prøve at få hende til at ringe i det mindste.. ellers skal jeg fandme nok gøre det hvis det sker mens jeg er der så bliver han smidt i kassen også går jeg ned med ham... for jeg går sQ da til dyrelæge med min kat uanset hvad han fejler.. kørte da til dyrelæge kl 3 om natten 2 dage i træk fordi han var så syg.. så jaa... vi syntes heller ikke det er fair hun har sylvester og mine forældre har tilbudt hende at han kunne bo hjemme ved dem.. men det syntes hun ikke..

men siger til hende hun skal ringe til dyrelægen for at høre ihvertfald også må han ligesom tage stilling til hvad der skal ske derfra...

• #8   4. feb 2009 Hold da op.... endnu engang skal jeg rystes..

Jeg syns din søster sku ha et tøjdyr i stedet for en levende og utrolig smuk kat, når hun behandler den på den måde...

Godt du vil ta affære....

• #10   4. feb 2009 vi har prøvet længe på at få hende til at lade ham bo ved vores forældre da han nogen gange er i pleje der... og de hygger sig, også tar hun ham hjem i den ensomme kedlige lejlighed.. syntes han bestemt ikke er sjovt..

• #11   4. feb 2009 Uh, trist læsning smiley
    Det må ikke være rart for dig at være vidne til at din søster ikke tager sig ordentligt af sin kat. Jeg håber du trods alt kan få en fornuftig snak med hende om at der er forpligtelser ved at have kat. Når en kat får så voldsomme symptomer som beskrevet her, så SKAL ejeren sørge for at katten får den rette hjælp. Hvis din søster lader stå til, så bevæger hun sig på kanten af dyreværnsloven.

** i det vi kommer fra landet er en kat bare noget som kommer og går.. **

Er han så bare kommet af sig selv ... ind i lejligheden? :S

**vi har prøvet længe på at få hende til at lade ham bo ved vores forældre da han nogen gange er i pleje der... og de hygger sig, også tar hun ham hjem i den ensomme kedlige lejlighed.. syntes han bestemt ikke er sjovt.**.
    Tror jeg gerne han ikke synes, men hvordan giver han udtryk for, at han ikke synes det er sjovt.

• #13   4. feb 2009 Da jeg først læste dette tænkte jeg at katten er blevet forgiftet.

Hvis din søster ikke vil, så sig til hende at du nok skal tage katten til dyrlæge og betale for det. Så må i finde ud af det med pengene senere.

Umiddelbart tænkte jeg rottegift. Dvs at katten er i store smerter og langsomt faktisk bløder til døde indefra.

Så se at få katten i en kasse og kom afsted til dyrlægen.
    Dette er IKKE normal katteadfærd og skal undersøges ** N U ** !!!

Det er faktisk dyrplageri at lade katten lide, og det straffes faktisk på samme højde som med en hund.

mvh

Gabby

• #14   4. feb 2009 altså vi har altid haft katte hjemme ved mine forældre og det er bare en ting for dem.. vores helt gamle kat vi havde i 15 år var til dyrelæge to gange, og det samme med ham de har nu så dyrelæge er ikke noget vi har gået specielt meget til.. men hvis man har kat på en gård f.eks så om der dør en kat eller hvad ja det er sQ bare synd.. sårn syntes jeg lidt hun tar på tingene..

jamen han går og ødelægger ting, hele tiden laver han ballade for at få opmærksomhed, og da vores kat boede var sylvester i lejligheden var der slet ingen ting. han går simpelthen bare og keder sig.. hun er ikke hjemme ret lang tíd om dagen og giver ham ikke særlig meget opmærksomhed.. han var en meget glader kat da han var ved mine forældre, for der kom deres kat ind med mus til ham og de legede på fulde gardiner..
    vi har spurgte hende så mange gange også om vi skulle købe ham men så bliver hun bare fornærmet og gider ikke snakke om det..

gør alt hvad jeg kan for ham, for syntes ikke han virker glad..

men snakkede med min mor og hun mente at grunden til hun ikek vil gå til dyrelæge md ham er fordi hun er bange for at få afvide hvad der er galt, og at hun måske skal miste ham, og vil føle det er hendes skyld..

• #15   4. feb 2009 ringer ind til dyrelægen imorgen, kan godt være det er en dags tid siden han havde sit sidste "anfald" men når hun ikke vil så vil jeg.. for syntes der skal gøres noget især når han har gjort det mere end engang.. hun var selv sikker på at han havde fået noget fra klemmen galt i halsen. og han havde ondt så forstår jeg bare ikke at hun ikke gør noget.

• #17   4. feb 2009 skal jeg nok, hvis han siger han skal ind, så må jeg jo tage snakken med hende derfra, tror ikke engang hun holder øje med om han spiser som han plejer... hun fortalte at den anden dag havde hun trukket en halv meter sytråd ud a munden på ham.. håber fandme ikke der har været en når på og det så er derfor han går sårn amok...

• #19   4. feb 2009 hun fik ham kastareret i 2007 og siden har han ikke været til dyrelæge, selvom de har været så søde at sende påmindelse ud om at han skal ha vaccination igen.. men det skider hun højt og flot på...

• #21   4. feb 2009 Dyrepoliti i Danmark, tak!!
    Hvor er det godt at du gør, hvad du kan for den stakkels kat.

• #23   5. feb 2009 Ingen grund til at hidse sig op over det med vaccination. Det er ikke nødvendigt at vaccinere indekatte hvert år. Det vigtigste er, at hun kontakter en dyrlæge, når katten viser tegn på sygdom eller kommer til skade.
    Prøv at tage en venlig og rolig snak med din søster - det er jeg sikker på, du når længst med. Hun har dog sørget for kastration, så noget gør hun da rigtigt smiley Det kunne være en god indgang til at starte en samtale. Tag evt. en stuebambus eller en potte katte-græs med til katten, som tegn på god vilje.
    Som Lis nævner kan det være forgiftning (rengøringsmiddel, planter ..) Du kan vise din søster nedenstående liste over giftige planter - og hvis hun så har nogen af disse, så væk med dem - og katte-græs i stedet.

Jeg tænker om han "hysteri" kan skyldes, at han er blevet stresset over at blive ”jagtet” ham, mens han har haft det dårligt.

Måske har din mor ret .. at hun faktisk er glad for katten... og bange for at miste ham. Men så bør hun jo netop søge dyrlæge, hvis katten har slugt klemmer, bliver syg eller noget smiley
    Håber du får en god snak med din søster, og at katten er ok igen!

• #24   5. feb 2009 http://www.killingelisten.dk/planter/

• #25   5. feb 2009 tinka: tak for listen. den er også brugelig for mig. prøver at snakke med hende. og ser hvordan det går..

• #26   5. feb 2009 kunne se på listen at brændende kærlighed er giftig for katte. mener hun har sårn en også har hun også en elefantfod, såå ja der er muligheder i noget han har spist...

• #27   5. feb 2009 sylvester er også hjemme ved mine forældre og deres kat er jo en ude kat.. så hvad han ikke kan slæbe med ind ude fra, som sylvester kan blive smittet med, det tænker hun bare ikke lige over...

• #28   5. feb 2009 beklager at jeg siger det, men hun virker ikke som en særlig god katte ejer.

Du vil sikkert blive enormt mopset over det je skriver følgene, men jeg er simpelthen nødt til at sige dette her.

Når ens kat udviser sygdoms symptomer uanset hvad, skal den til dyrlægen. Det er syrplageri ikke at tage den med til drlægen, uanset hvordan man vender og drejer det. Din søster må sætte sin egen egoisme til side, blive voksen og tage afsted med katten.
    Og så er det uanset om man altid har haft katte hos mor og far. Har man kat må man tage et ansvar over for denne. For my lyder det lidt som at du undskylder over hun ikke har været til dyrlægen med den fordi.. sådan var det hos mor og far.
    Hun må sætte sit ego il side for kattens velfærds skyld og komme til dyrlægen. hvis hun er bange for at miste ham, så må du jo forklare det kan hun meget vel gøre hvis hun netop ikke tager afsted tl dyrlægen pga det kan være forgiftning, eller det kan være at han har slugt en synål!

Beklager, men det kan en syg kat ikke bruge til noget, der er ingen undskyldning!!!

Uanset hvor meget hun er bange for at være ensom skal katten altså afsted, ellers , må du gå ind og forklare hende regler om dyrevelfærd, der også gælder i Danmark.

mvh

Gabby

• #29   5. feb 2009 det er lige meget med vaccination lige nu, se at få katten til dyrlægen - I DAG!!!

og det kan faktisk kun gå alt for langsomt! Sig til hende du betaler bare du må tage den med til dyrlægen - afste med jer - nu!!

Gabby

• #30   5. feb 2009 har prøvet at ringe til hende hele dagen men hun svare ikke... ved ikke hvad hun laver.. men har skrevet til hende hun skal smutte til dyrelægen med ham fordi han sikkert er syg.. mere kan jeg ikke rigtig gøre, da jeg var der oppe i mandags var han ganske normal.. så jeg tror han har et eller andet der piner ham engang imellem i maven. så han skal lige op og trykkes på a doktormanden.. men vil lige smutte der op imorgen. og se til ham også må jeg smutte afsted med ham hvis han ikke ser for frisk ud...
    skal lige ha fundet nummeret til min egen dyrelæge så vil jeg lige høre dem ad hvad det kan være... da jeg ikke gir 5 flade ører for hendes dyrelæge...

Kommentér på:
hysterisk med fråde om munden

Annonce