{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Michelle S: forslag til kattekontrak {{forumTopicSubject}}

Jeg rykker lige tråden herfrem.
Michelle S. ( og andre der evt. ville kunne bruge det). Du spurgte på et tidspunkt om hjælp til en "kattekontrakt" i din boligafdeling.
Her er den, jeg skrev og fik godkendt i min afdeling. Jeg sendte den ind i god tid før mødet, så det kunne komme på dagsordnen.

"Husdyr

Jeg vil hermed forslå at det bliver lovligt at holde kat her i lejerbo’s afdeling 163, da jeg ikke kan se den store ulempe ved at have en kat. Jeg vil også foreslå nogle regler for at vise at det ikke behøver at være til gene for eventuelle naboer. For at holde styr på katte i afdelingen, kan der kræves skriftlig tilladelse fra boligforeningen, før man anskaffer sig en kat.

Katte skal være neutraliserede ( d.v.s. hankatte kastrerede og hunkatte steriliserede. Der skal kunne fremvises bevis på dette.) Og holdes indendøre, medmindre de føres i snor eller transportkasse.
Kattene må ikke ved lugt og støj, eller på nogen anden måde være til gene for de øvrige beboere.
Katte skal være øretatoverede, chippet eller bære halsbånd med ejers navn og adresse.
Der må højst være 2 katte pr. lejemål.
Katte må ikke luftes på afdelingens område.
Det påhviler ejeren af katten at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses for påkrævet, for at dyret ikke genere eller volder andre skade.
Ejeren af et husdyr er forpligtet til at erstatte den skade dyret forvolder.
Det er enhver husdyrejers pligt at holde sin kat i en sundhedsmæssig forsvarlig stand, d.v.s. at husdyrene skal være vaccinerede og holdes fri for lopper, mider og orm.
Af hensyn til et rart miljø i bebyggelsen samt et godt forhold mellem katte-ejere og ikke katte-ejere appelleres til, at forekommer der gentagne, berettigede klager over en kat, kan den givne tilladelse tilbagekaldes, og katten kan kræves fjernet med 1 måneds varsel."


Det eneste jeg selv fortrød, at jeg havde skrevet, var den der "Katte må ikke luftes på afdelingens område."
Det var rart lige at kunne tage kattene med ned i græsset foran boligblokken, men det havde jeg jo ligesom selv sat en stopper for :o( Der var nogle der ikke rettede sig efter det og det var der godt nok nogle der fik ondt i r.... over.
Den her kontrakt blev bla. godkendt, fordi selv de skeptiske ikke kunne se, hvordan det skulle kunne genere andre, at "Fru Hansen" i Stuen havde 2 katte.
Håber du eller andre kan bruge det til noget :o)



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Michelle S: forslag til kattekontrak
  • #1   6. feb 2009
    Super godt forslag.

    Det med de ikke må luftes i området, det kan du vist godt bede om bliver strøget når forslaget bliver fremlagt smiley

    Det ville der ikke være noget problem i her hvor jeg bor.


  • #2   6. feb 2009 En rask kat ville heller aldrig drømme om, at besørge græsset. Så det kan umuligt gøre nogen skade at der går en kat.
    Nogle af argumenterne, fra dem der håndhævede det, var at kattene ville tiltrække andre/ vilde katte, men så vidt jeg ved, så tiltrækker neutraliserede katte ikke fertile katte!?



  • #3   6. feb 2009 Rigtig godt skrevet :o)

  • #4   6. feb 2009 Hejsa Sandra L
    du kan tror jeg kan bruge det :0)
    lille opdatering jeg har i torsdags besluttet mig at lavet et brev til alle beboerne har i afdelingen om at jeg har et forslag om to katte istedet får et og så har jeg skrevet en del og nederest har jeg lavet tre firkanter hvor man kan sætte kryds hvis man syndtes det er en god ige et kryds hvis man ikke syndtes og et hvis man er lige glad plus jeg har skrevet at de er velkomme til at komme og bange op hvis de har spørgsmål.
    så min torsdag aften gik med at folde 43 stykker papir så det liner en lille konvelut :0)

    Knus Michelle


Kommentér på:
Michelle S: forslag til kattekontrak

Annonce