{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Min kat har reddet mit liv.. {{forumTopicSubject}}

Ja.. Hej alle sammen..

Jeg havde den mest vidunderlige oplevelse med Thorkild aka. Houdini igår aftes/ nat..

Da jeg skulle åbne vinduet for at lufte lidt ud i aftes, knækkede mine ben og jeg faldt om på gulvet.. Smadrede kaffemaskinen og skår og kaffe flød til alle sider..
Vi ved ikke hvorfor jeg besvimer, men det sker hyppigt..
Er tjekket igennem hoved og mååååz af lægen som SLET ikke kan forstå det da jeg er 120% rask.. Så jeg gennemgår adskillige prøver hele tiden..

Jeg har nok været væk en halv times tid og bliver vækket af Thorkild der miaver mig ind i øret og puffer til min kind.. Det var så dejligt..

Og da jeg endelig får hoppet ind i seng/sofaen så hopper katten med op - hvilket han ellers aldrig gør og putter sig helt tæt ind til min kind og slikker mig på næsen.. Og sådan falder vi i søvn..

Min kæreste har fortalt at han flere gange er vågnet ved at jeg ikke trækker vejret (det samme problem har min mor) og i nat blev jeg vækket flere gange af min kat ved at han blidt kradsede mig på kinden, måske for at få mig til at trække vejret igen..

Det skete en tre fire gange..

Og Houdini belv liggende hos mig hele natten.. For at passe på mig..

Tænk hvis jeg ikke havde min kat.. Så var jeg måske ikke mere..

Tak fordi I læste med.. Ville lige dele min mest fantastiske oplevelse med jer alle..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat har reddet mit liv..
  • #1   11. sep 2005 Han har da helt sikkert kunne føle at der var noget galt - katte skulle efter sigende ha sådan et instinkt...

    Men under alle omstændigheder, så må det have været en stor oplevelse, at han tog sig sådan af dig *s*
    Det kunne være gået helt galt for dig...

    Giv ham et kram fra mig, fordi han er så dygtig og trofast,..


  • #2   11. sep 2005 Sikken en oplevelse!!

    Din kat må væire rigtig speciel, for man hører så sjældent om det instinkt i katte, i forhold til fx. hunde!

    Håber da inderligt for jer at i finder ud af hvad det er du fejler!

    Og en stor sild til din fantastiske kat *S*


  • #3   11. sep 2005 Jeg tror at Thorkild er en engel i forklædning.. Ærligt talt..

    Han har flere menneskelige egenskaber end han er kattet..



  • #4   11. sep 2005 Det er da bare en rigtig sød historie.. smiley Selvfølgelig ikke rart at du besvimer og holder op med at trække vejret, men skønt at din kat så passer dig smiley

  • #5   11. sep 2005 Fik lige talt med en.. Hun mener det er søvapnø jeg lider af..

    Kopieret fra Netdoktor..

    Hvad er Obstruktiv Søvnapnø (OSA)?

    OSA er en tilstand med gentagne totale eller delvise tillukninger af de øvre luftveje under søvn. Det medfører pauser i vejrtrækningen, apnøer, under søvnen eller reduktioner af vejrtrækningen, hypopnøer, under søvn. Disse pauser fører til fald i blodets iltindhold og medfører hyppige opvågninger. Desuden må man bruge flere kræfter end andre på vejrtrækningen om natten. Derfor bliver søvnkvaliteten dårlig, og hovedsymptomet søvnighed om dagen opstår. Søvnigheden kan være meget udtalt, man kan eksempelvis falde i søvn under samtaler, under spisning, under bilkørsel og ved betjening af farlige maskiner. Omkring to procent af voksne mennesker har OSA .

    Hvordan føles OSA?

    Når man sover, har man kraftig snorken som veksler med perioder, hvor man er stille i op til mere end et minut, fordi man holder vejret (apnø). Ofte har man snorket i mange år, måske siden barndommen, og snorkelyden er gradvist blevet kraftigere. Ofte forstyrres ægtefællen af den kraftige, vekslende snorken. I enkelte svære tilfælde bliver patienten blå efter lange pauser i vejrtrækningen. Apnøerne afsluttes ofte en kraftig snorkelyd eller gispelyd samt bevægelser af hele kroppen.

    OSA patienter betegnes ofte som rastløse, svedende og urolige under søvnen. Om morgenen føler patienten sig ikke udhvilet. Man er meget søvnig om dagen. Nogle falder uundgåeligt i søvn under møder, teaterbesøg, samtale, spisning og bilkørsel. Omgivelserne tror (fejlagtigt), at man er meget doven eller lider af depression. Mange lider af hovedpine og tørhed i munden om morgenen. Nogle har en følelse af hævelse i halsen om morgenen på grund af en fyldig drøbel.



    Hvad er faresignalerne?

    Ægtefællen bemærker lange pauser i vejrtrækningen under søvn, som afsluttes af kraftig snorken eller gispelyde samt bevægelser af hele kroppen. Meget udtalt søvnighed om dagen.



  • #6   11. sep 2005 takker Vanja og alle jer andre..

    Ja, Houdini er min helt specielle engel.. Jeg er så glad for at jeg ikke gik af med ham..

    han og jeg hører sammen.. og intet kan skille os ad nogensinde..



  • #7   11. sep 2005 Årh hvor er det sødt! Mine katte har også kunnet mærke hvis jeg har været ked af det, men har dog ikke udført en sådan heltegerning! smiley

    Håber også du bliver rask...


Kommentér på:
Min kat har reddet mit liv..

Annonce