{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøre vildkat tam ???
  • #1   19. feb 2009 Jeg siger bare.... Held og lykke... Hvis hun er voksen, tror jeg godt i kan glemme det...

  • #2   19. feb 2009 Megt tvivlsomt projekt, hvis hun aldrig har været vant til menneskekontakt. Indekat vil i hvert fald være synd!

  • #3   19. feb 2009 Ja det er næsten umuligt at gøre en vildkat tam fordi den mangler en vigtig prægningsfase på mennesker fra den var helt lille af. Den vil formodentlig altid gå og være bange, stresset og usikker på mennesker.

    Hvor gammel er den?


  • #4   19. feb 2009 Tja, i tiderne da jeg boede på landet lykkes det da mig og gøre et par voksne vildkatte tamme med tiden. Kræver bare en del tålmodighed.

    Ved så ikke hvor nemt der er hvis man har taget en vildkat til sig og sadt den ind som indekat, hvor den heller ikke kender stedet.

    I sin tid, købte jeg gerne lidt lækker dåsemad, hvor jeg fodre de andre misser, de var selvf elde ville, da det jo sjældent det sker for stald katte at få sådan noget lækkert noget.

    Vildkatten blev hurtig intresseret, men i starten turde de ikke komme i nærheden hvis jeg var der. Så gik gerne bare min vej de første gange, senere sad jeg så på anstand og betraktede dem, og efter lidt tid turde den da godt gå over og spise når jeg var der (så længe jeg selvf holdt en vis afstand) med tiden ku jeg så snige mig tættere og tættere på.

    ente gerne med efter en del tid at jeg faktisk ku sidde helt ved siden af, og kæle de andre katte imens vildkatten sad og spiste lige ved siden af.

    Prøvede jeg forsigtig at røre den, løb den geren de første mange gange, men til sidst ku det faktisk godt lade sig gøre at kæle dem imes de spiste. Tog dog noget længere tid før jeg fik lov til at kæle dem når de ikke fik mad.

    på den måde har det da ihverflad lykkes mig at gøre en del ungvildkatte tamme (katte på ca 1 år).

    Held og lykke med det ihverflad... smiley Håber da det lykkes jer.


  • #5   19. feb 2009 Et godt råder at stå med noget mad hun godt kan lide, lig det og træd så et skridt tilbage og gentag et par gange, så skal du beholde det mad i hånden og lade hende opsøge dig.. hun skal nok komme.. som man siger katten er sin egen går sine egne veje smiley

  • #6   19. feb 2009 det KAN man altså godt. man skal bare have masser af tålmodighed og viljen til at gøre det.
    Jeg har selv prøvet det med både killinger og store katte.

    Man skal bare huske at gøre det på kattens præmisser, ingen hurtige bevægelser, råben/ larm. Tag det stille og roligt. Fodr katten så denfinder ud af at det er dig der giver den mad, og kæl med den utrolig meget .


  • #8   20. feb 2009 Hvis stalden er på f.eks. en rideskole, hvor der altid kommer og går mange mennesker og børn, og katten altid har boet i stalden og derfor vant til menneskekontakt, er der en chance, men det kræver en ihærdig indsats med ro og tålmodighed ud over alle grænser.

    Hvis katte ellers er sund og rask og trives i stalden, ville jeg sætte hende tilbage igen (måske nok først få hende neutraliseret).


  • #9   20. feb 2009 tusind tak for de mange gode svar..
    Jeg fik medlidenhed med hende i morges, så det endte med at jeg kørte den hjem til dens elskede hølade kl 5 i morges smiley


  • #10   20. feb 2009 Jeg er ret sikker på, at katten er meget glad for at være kommet tilbage til sit rette element smiley
    Og tak for opdatering.


Kommentér på:
Gøre vildkat tam ???

Annonce