5.531 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Katte-trimmer fåes de?? Katte-trimmer fåes de??

Jeg har en hvid kat, som stort set altid har store knuder i pelsen, især under maven og i bukserne. Dyrlægen siger, at det er fordi hvide katte har en helt anden pels, end katte med farve?!

Jeg plejer at klippe dem af efterhånden, som jeg opdager dem. Men nu er de så mange, så jeg slet ikke kan følge med.
Hendes pels er meget fin (sådan lidt fe-hårsagtigt) Jeg har prøvet at trimme hendes pels, med min kærestes hårtrimmer, men hendes hår er alt for fine til at den kan få fat.... Hun bliver ellers meget ofte børstet, og hun nyder det... tror også måske at det generer hende med knuderne.

Er der nogle, som kan komme med nogle råd omkring knuder i pelsen?
Jeg vil meget gerne have fat på sådan en trimmer til katte, men kan de få fat i de små fine hår???

Jeg håber at nogle kan hjælpe mig ( og min Avalon) :o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte-trimmer fåes de??
  • #2   25. feb 2009 Tak for hjælpen :o)
    Missemor, nej jeg børster hende heller ikke med en almindelig børste. Jeg har sådan en kam, som tager de døde hår... kan ikke huske, hvad den hedder, men den er købt hos dyrlægen. Den er ellers ret god, til at fjerne de løse hår.

Missefiren, jeg kan desværre ikke bruge en almindelig klipper, til mennesker. Hendes pels er alt for fin til at den vil tage fat. Men ytak for dit råd.

• #3   25. feb 2009 jeg bruger en tæt kam og så en silikone spray både som løsner knuder, og som holder dem nede.

Når knuderne er kommet, bruger jeg en kam som skærrer sig gennem knuden.

• #4   25. feb 2009 Det er også sådan en kam, som skærer jeg har, men dyrlægen forslog mig, at trimme hendes pels, ned til ca 1 cm, fordi hendes pels er såååå fin og nem at ugle!!! Det lyder ikke så flot til en maine coon ;o) Men hvis dr. dyr mener at det er det der skal til, så er det vel det!

• #5   25. feb 2009 Hun er nemlig begyndt selv at slikke/ rive knuderne af, så det efterlader nogle steder uden pels :o( Det er ikke fordi at hun har knuderne over alt, men én på hvert "bukse-ben" og to under maven..... lige nu.

Kommentér på:
Katte-trimmer fåes de??

Annonce