{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Farvel Tumsi pige {{forumTopicSubject}}

I morges kl 8 fik min smukke mispige på 14 år fred. hun havde en cancer der havde spredt sig til hele maven. Tumsi skat vi havde 14 dejlig og skønne år sammen og jeg vil altid savne dig engel. jeg tuder hele tiden og tarzan forstår ikke hvorfor mor tuder, prøver på at lade være for hans skyld. I morgen bliver du afleveret i vejle og om ca en uge kommer du hjem til mor igen i din urne og du skal stå sammen med vores hunde. Håber Din Cocomor modtog dig da du kom op til dyrehimlen i morges. Jackie, Sandy og Snowie ventede vel også på engen. Elsker dig og R.I.P. min smukke MISPIGE og tak for de år vi fik sammen. ELSKER DIG:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel Tumsi pige
  • #2   27. feb 2009 Det gør mig ondt :o(

  • #3   27. feb 2009 det gør mig ondt at høre ... trods alt fik hun mange gode år sammen med dig og tarzan ...

    R.I.P mispige ...


  • #4   27. feb 2009 Ja, det gør bandsat ondt at miste en firbenet ven ... og det skal det vel også, for tænk, hvor fattigt, hvis man bare var ligeglad.
    Din missepige fik et langt liv, hvor hun var elsket, og også en barmhjertig død, da livet ikke var rart for hende at leve.

    Min dybeste medfølelse og varme tanker til dig og Tarzan.


  • #5   27. feb 2009 Det gør mig ondt... det er så hårdt at miste din gode ven.

    RIP lille Tumsi


  • #6   27. feb 2009 husk !!! hun fik F R E D og de GODE TIMER i har været sammen, Måske det hjælper L I D T,havde jo også haft et langt liv !! STORT TRØSTEKRAM til dig.

  • #7   28. feb 2009 Uhhh hvor sørgeligt smiley Jeg føler inderligt med dig - ved godt, hvor forfærdeligt det er at miste en elsket kat.
    Jeg sender dig et stort trøstekram.


  • #8   28. feb 2009 Ser lige i du nu også lige har været igennem det samme som vi var i onsdags. Hvor jeg dog bare føler med dig. Ved jo selv hvordan det er og har det også selv stadig dårligt og savner min mis så frygteligt.

    Poteknus herfra

    Mille


  • #9   28. feb 2009 Tak alle sammen for jeres søde ord, det hjælper lidt når man er så trist. Er bare i tvivl nu om Tarzan nu skal have en ny søster eller bror. Han virker så trist og ham som ellers er så madglad vil ikke rigtigt spise. Hvad ville i gøre????

  • #10   28. feb 2009 Åh stakkels Tarzan også smiley Ved ikke med ny søster eller bror... Hvis han er en ung kat, så kan en ny kattekammerat nok være godt. Jeg gruer for den dag den ene af mine katte dør - vil nok give den tilbageblevne noget tid til at sørge, inden jeg beslutter mig, og det kommer også an på alderen.
    Yndlingsgodbidder har du nok allerede prøvet at friste ham med ... håber han snart får appetitten tilbage.
    Trøstekram til jer begge.


  • #11   28. feb 2009 Kære Erna

    Vi mennesker skal tit have tid til at bearbejde vores sorg;
    Det er noget anderledes med katte, der skal have afledt savnet, så når <b>du</b> kan klare det, synes jeg, du skal give ham, ikke en voksen kat som kammerat, men to killinger. De vil ikke kræve den samme tilpasning til ham, som en voksen kat vil.

    (og så gentager jeg mig selv fra nogle gange tidligere):

    Een killing vil nemlig i mangel af bedre prøve at lege fange, rulle rundt og tæve med den voksne kat, som bliver stresset og enten gemmer sig eller uddeler øretæver. Det er synd for både den voksne kat og for killingen.

    To killinger kan derimod afreagere naturligt indbyrdes, og den voksne kat kan på afstand iagttage fjollerikkerne og måske på et tidspunkt deltage i det omfang, den får lyst. Alt bliver ingen af parterne stessede.

    Som tiden går, udlignes aldersforskellen, og man har tre gode venner. Og rent praktisk: Skulle man miste en af dem, har man stadig to gode venner uden at skulle starte forfra.

    Held og lykke!


  • #12   1. mar 2009 Skal lige tilføjes Tarzan er 10 år, har aldrig været alene mis før og har altid været ham der fortalte hvor skabet skulle stå. Han er kasterat. Han snuser i tumsis ting og hele natten har han ligget i hendes kurv. Han plejer at sove i min seng men nej i nat var det Tumsis kurv. Skal jeg stille den væk eller lade ham have den og hygge sig med?.Troede bare ikke han ville reagere så kraftigt.

  • #13   1. mar 2009 Åh hvor jeg føler med dig og Tarzan.
    Jeg holder også godt øje med hvordan Andy har det, men har lidt svært ved at vurdere det. Han spiser dog stadig lystigt. Han har altid været en meget stor kælekat og altid snakket meget, men syntes måske han mjaver lidt ekstra for opmærksomhed, og syntes også idag at da jeg trillede bold til ham at han nærmest stoppede op for ligesom at se om Twinkle mon kom frem. Men ved ikke om det bare er mig der tror jeg ser noget.
    Ved den første kat vi havde var jeg ikke i tvivl dengang. Det var Andy's halvlillebror og de hang altid sammen. Kan ikke huske hvordan han reagerede dengang. Men kan bare huske at jeg tydelig kunne mærke det på ham.
    Har også tænkt på om det ville være en god eller dårlig ide med en ny killing eller som Mega foreslår, to stk. Andy er 10 år, men han er som han altid har været syntes jeg. Kærlig og var altid den som kom hen til Twinkle for at prøve om han ikke lige kunne få lov at vaske hende lidt. Lykkedes som regel at han fik lov en lille smule. Men han kunne også være fræk over for hende.
    Og ser han en fremmed kat, så løber han gerne efter dem. Men det er jo også fremmed katte.
    Men har det godt nok lidt svært ved tanken om lige nu at skulle tænke på ny kat, da jeg ikke kan lide tanken om at der kommer en erstatning eller hvad man skal kalde det for Twinkle, da det hele stadig er så tæt på.
    Men vidste jeg at det ville være det bedste for Andy ja så gjorde jeg det. Vil kun det bedste for min kat.
    Så kunne godt tænke mig at høre om folks erfaringer med at sætte ældre kat sammen med killing.
    Eller måske jeg lige skulle lave en ny tråd om det.


  • #14   2. mar 2009 Jeg synes, det er rigtigt fornuftigt at gå i tænkeboks, men hav også med, hvis I overvejer kun én killing, at når den tid kommer, hvor jeres gamle kat går til de evige jagtmarker, så er der også kun én kat alene tilbage.

    Og så "svigter" I ikke den døde kat ved ret hurtigt at få en ny.
    Tværtimod kan man sige, at netop glæden og kærligheden ved den har skabt adgang for en ny.
    Tænk, hvis det var sådan, at betænkelighederne gik på, at den afdøde kat havde været sådan et utyske, at I var bange for at få det gentaget.

    Og så vil en ny kat ALDRIG kunne blive en erstatning.
    Men I vil helt sikkert komme til at holde lige så meget af den - bare på en anden måde, for alle disse firbenede kræ har jo hver især deres helt egen personlighed.


  • #15   2. mar 2009 Ja Det lyder nu fornuftigt nok det du skriver Mega. Især også med to killinger istedet for en. Men hvad så hvis man nu forestiller sig det værst tænklige. Andy en kat ikke vil acceptere to nye. Men igen. Den chance tog vi jo også dengang med Twinkle. Der kunne vi jo heller ikke vide det.
    Andy har heller ikke ligget og puttet ved mig imorges som han plejer men jeg er forkølet og hoster, så han går hvis jeg hoster:o) så han lagde sig en meter fra mig. Men ved ikke om det var fordi han ikke gad det hosteri eller om der stikker andet under. han snakker også lidt mere til os.



  • #16   3. mar 2009 Så kom lille tumsi hjem i sin urne idag. Nu står hun fint sammen med Sandy.

  • #17   3. mar 2009 Det var godt at høre du har fået din Tumsi hjem. Jeg Venter stadig på at få min lille Twinkle hjem i urne. Troede hun måske kom idag, men det gjorde hun ikke. Jeg græder stadig hver dag over savnet. At man aldrig nogensinde skal se hende mere i levende live og snakke og pusse nusse med hende og grine af hende når hun laver sjove ting. Og det gør endnu mere ondt hver gang jeg tænker på hendes sidste dag skulle foregå sådan med lang transport og faste.:o(

Kommentér på:
Farvel Tumsi pige

Annonce