{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Gravid eller hvad? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en norsk skovkat , eller rettere 2 norske skovkatte.. vi fik hannen kastereret igår,. og idag er han frisk som en "havørn" .. vores norske hunkat gik og miavede og sådan.. hunnen har ikke været gravid eller lign. men idag parrede de sig. men hannen kunne jo ikke gøre så meget igen da han nu er kastereret.. hvordan kan jeg se på hunnen hun måske er gravid?,. og er det overhoved muligt hun kan blive det? hun er ca 3 år nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid eller hvad?
  • #1   28. feb 2009 han kan stadig parre i X-antal dage efter at han er kastreret.

når der er gået tre uger kan du måske se om der er gevinst ved at hendes die vorter bliver mørkere og større.

• #2   28. feb 2009 Uha, så er hun da nok allerede blevet med killinger, for hvis hun lader ham komme til er hun klar. Og selvom han er kastreret kan han stadig i op til flere uger/måneder efter :O)
    Jeg mener at det er på ca 30. dagen at man ved en scanning kan se om der er killinger, ellers vil hun nok først vise tegn efter 5-6 uger, hvor mælkekirtlerne hæver op og vorterne bliver mere røde, og man kan begynde at mærke lidt på maven a-la bobler og hun begynder at blive lidt tykkere....spændende, men det lyder ikke som om det var helt planlagt ;-/

• #4   28. feb 2009 jeg ville så nok prøve og holde dem adskilt og så håbe på at den ikke er blevet parret for han er vel kastreret netop fordi du ikke ville ha killinger.
    hvis moren er sky så bliver killingerne det sikkert os og så tror jeg ikke de bliver nemme og komme af med.

• #5   28. feb 2009 4 -5 uger efter kastration kan en han parre med gevinst.

• #6   28. feb 2009 Er spændt på at høre om du får noget ud af det, for jeg tror altså ikke på det kan lade sig gøre.

Forklar mig venligst hvordan det er fysiologisk muligt når katten er testikkel-løs og ingen produktion har. Der ligger altså ikke haletudser og svømmer rundt i sædleder og urinrør, i hvert fald ikke hos mennesker, så vil gerne vide hvorfor det skulle være anderledes for katte??

• #7   28. feb 2009 Det leder jeg efter senere Mille, for forklaringen har jeg ikke på stående fod - men har selv kendskab til to "kastrerede kuld"

• #8   28. feb 2009 Okay, tak Lis. Synes nemlig ikke umiddelbart det lyder sandsynligt at det skulle kunne lade sig gøre.

• #9   28. feb 2009 Altså, nej det var ikke planlagt noget af det,. Jeg fik kattene for noget tid siden, da hende der havde dem ikke havde tid til dem mere. jeg elsker katte og tog imod dem med åbne arme.. men han katten kunne ikke med vores andre katte. så vi tænkte vi ville kasterere ham da det kunne ændre lidt på hans adfærd.. (vores andre katte er ikke vant til "strint lugten" og når de lugter det går de "amok" over huset, laver bæ og tisser de steder de ikke skal) Men altså så i siger at det godt kan være muligt at hun med tiden kan blive gravid med killinger? nu er det jo morgen og de går stadig til den,. de er ligesom kaniner hahahah.
    Hunkatten kan jo ændre adfærd også når hun for killinger,. min venindes kat var en af de mest sky katte og da den fik killinger blev den så godtroende.. men altså tiden må jo nok mest vide hvad der sker.. jeg har i alt 6 katte.

• #10   28. feb 2009 maria jeg ville skille dem ad i stedet for at lade dem parre løs. ja hun kan ændre adfærd men det har du jo så ikke nogen garanti for at hun gør.

• #11   28. feb 2009 Er rigtig glad for jeres råd og sådan,. men jeg skiller dem ikke ad. De har kun hinanden,. jeg har et stort hus på over 211 kvm.. og huset er "delt" op så de 2 katte går i stuen alene.. en "kæmpe" stue. hvis jeg skiller dem ad går de og kalder på hinanden og så skal jeg høre på det hele dagen og natten,. Hun kan sagtens sige fra hvis hun ikke vil og hun ligger og sover i en lille "hule" hun har,. Nej jeg ved godt det kan være hun ikke ændre sig,. men man kan jo håbe, og hvis hun ikke ændre sig så er det jo bare sådan,. jeg fik en killing for Laang tid siden som var ca. 12-13 uger og den havde mistet sin mor,. (hun var blevet kørt over) så jeg tog mig af ham,. han var sky overfor alt og alle,. man kunne ikke rykke sin arm så gemte han sig allerede. nu render han frem og tilbage og elsker at være hos mig og de andre der kommer her.. han er blevet meget godtroende,. så hvis min hunkat endelig får killinger så vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at få dem til at blive godtroende,..

Kommentér på:
Gravid eller hvad?

Annonce