{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Kattesammenføring hvilket køn {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Efter vi for kort tid siden mistede vores elskede kat Twinkle, er vi så småt begyndt at overveje kraftigt at anskaffe to nye killinger til vores kat Andy, som aldrig har været alene kat. Har idag rådført mig først ved en adfærds terapeut, som vidst nok mest har med hunde at gøre, men hun mente ikke der ville være noget galt i at anskaffe to killinger.
spurgte så en dyrlæge men han sagde at man ikke skulle anskaffe sig andre katte for kattens skyld da katte ikke er flok dyr, men er deres egen og jeg ville risikere at den ikke ville kunne lide to nye killinger, men samtidig sagde han at der da ikke ville ske noget ved det, at hvis det var, så ville det nok være bedst med to. At jeg kunne risikere at vores kat ville elske dem eller måske ikke. Jeg ved ikke lige hvor meget klogere jeg blev af det han sagde.
Men jeg undre mig lidt at han sagde det med katten er sin egen. Jeg havde da ellers mere indtryk af at katte har det bedst sammen hvis de er mindst to. Jeg ved dog at der da også findes katte som måske har det bedst alene.

Men jeg glemte at spørge om det havde nogen betydning hvilket køn man vælger til sin kat. Jeg tænker selv på at få en han og en hun, eller måske to hanner.
Og det er også racen Main coon jeg kigger efter, eller måske norsk skov kat.

er dog stadig nervøs ved tanken om et par nye medlemmer i familien, men det er nu kun fordi jeg er bange for hvis det nu viser sig at ikke går imellem dem. Men sådan nogen kan man vel aldrig vide på forhånd uanset om det er en ung eller ældre kat.

Nogen af jer der har nogen råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattesammenføring hvilket køn
  • #1   13. mar 2009 Nu skal det lige siges at det ikke bare er for Andy's skyld vi tænker i de baner med kat. Er måske heller ikke helt parat, da det er kort tid siden vi mistede Twinkle, men jeg tænker også på om det måske ville være godt for os to mennesker at få et par nye medlemmer af familien. for katte er vores et og alt.

  • #2   13. mar 2009 Nej, man kan ikke vide det på forhånd...

    da katte jo nok har det lidt ligesom os mennesker, det er ikke alle vi har lyst til at være sammen med...

    Men i jeres tilfælde, vil jeg ikke være så nervøs, da i ikke har så mange katte, der er det jo nok lidt nemmer..


  • #3   13. mar 2009 jeg ville vælge 2 killinger for så kan lege med hinanden, hvis Andy vil være med kan han det ellers har de 2 andre hianden, mange ældre katte kan nok synes killinger er belastende, men så er det jo smart at anskaffe sig 2.... Jeg mener heller ikke katte er flokdyr, men nogle er mere sociale end andre.3 af mine 4 katte acceptere hinanden fint, ligger sammen og vasker hianden, men tarzan gider dem ikke, han ligger for sig selv eller oven på mig, så kunne han vælge så var de andre flyttet... Men kan da se at mine cooner er mere sociale end huskattende.

  • #4   13. mar 2009 og her ligge de i blandet flok, Maine coon, bimsen, og skovtrolde.. her er der jo osse ret mange, men masser af plads til at trække sig..

  • #5   13. mar 2009 Det med katte ikke er flok dyr kan din dyrelæge godt stikke et sted hen hvor solen aldrig skinner... Jo nogle racer er ikke vile med og være sammen i flok, men kan sige dig så meget at siam og oriantalere er så tæt på flok dyr som overhovedet mulig, mine ELSKER hinanden og ligger i en bunke og sover, vasker og nusser hinanden dagen lang samt leger sammen... Men nok om det...

    Nu er det en han mis du har så vil helt klart vælge han misser, self kastrater så der ikke kommer de vilde magt kampe osv i huset... Men uanset hvad så vil jeres gamle kat nok være sur og tvær det første lange stykke tid, men vokse katte acceptere faktisk hurtigere killinger end voksne katte... Men jeg vil sige GO FOR IT...

    Jeg har 4 han katte og det har absolut ikke været et problem og sammenføre dem, self skal de lige se hinanden an i en uge eller 2 men så begynder de ligeså stille og indfinde sig under hinanden.....


  • #6   13. mar 2009 Ok mange tak for jeres Svar. Jeg kan huske at dengang vi købte Andy, var det sammen med hans bror som desværre kun blev to år. Og de to var bare pot og pande pande. Vi fik Twinkle da Andy var 3 år og i starten var de egentlig rimelig tæt knyttet. Har da et billede hvor andy ligger oven på Twinkle. Men ved ikke hvornår det ændrede sig, for det gjorde det da Twinkle blev ældre, der gad hun ham ikke så meget.

    Andy er meget social og legesyg og selv om han er ti år, så kan han da have mange år endnu. Har købt det produkt der hedder felliway freind, som vidst skulle være udmærket.



  • #7   13. mar 2009 En lang week-end (fredag aften + mandagen med) vil kunne gøre det.
    Hellere nu end senere.

    Held og lykke!


  • #8   13. mar 2009 Jo tak for for det.

    Tror også bare vi må springe ud i det.


  • #9   13. mar 2009 Ups - Mit svar kom i den forkerte tråd - sorry!

    Men når jeg nu alligevel er her:

    Din dyrlæge lyder ikke til at være opdateret, for både dyrlæger og adfærdsforskere har efterhånden i nogle år anbefalet to (eller flere) katte frem for kun én.


  • #10   13. mar 2009 Held og lykke med... jeg glæder mig til at høre hvordan det går.. og hvilken killinger i finder

  • #11   13. mar 2009 Nej jeg var nu heller ikke helt enig med den dyrlæge. Mere med den adfærdsterapeut, som jeg forhørte mig ved hos en anden dyrlæge..

    Jeg jeg må jo kigge lidt rundt efter killinger. Havde haft udkig på nogen, men det ser nok ud til at de mere eller mindre er solgt. Vil jo gå efter et par søskende. :o)


  • #12   14. mar 2009 Meget fornuftigt Kamilla!

Kommentér på:
Kattesammenføring hvilket køn

Annonce