1.098 visninger
|
Oprettet:
Indhegning af haven {{forumTopicSubject}}
Nogen der har link til nogen billeder man kan se hvor folk har indhegnet haven til deres katte, så man måske kunne få noget inspiration.
Tænker her på hvordan man lige laver det foroven så katte ikke kan smutte over. Ved der er ongen der bruger el hegn, men det er ikke lige mig. Men er det ikke noget med man kan lave noget så det går skråt, så hvis nogen har nogen billeder man kan se ville det da være fint. :o)
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Det er heller ikke sådan at kattene dagligt hænger og får stød på tråden. De har fået et rap en eller 2 gange og så husker de det.
Du kan se under min profil der har jeg oprettet et fotoalbum med mit hegn, dog er der ændret lidt på det i forhold til billederne nu. Jeg må se at få albummet opdateret.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 109
Sker der noget ved at planter eller andet rør ved strømtråden ?
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Du kan se her hvordan vi løste problemet uden strøm på. Du er altid velkommen til at spørge hvis der er noget du vil vide mere om.:-)
(link fjernet)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Men prøv at gå til fotoalbums. Og søg på "indhegning" "løbegård" og "voliere" for at se eksempler.
dec 2006
Hvor dyrt er det i strøm?
Hvad koster det at få installeret elhegn?
Er der sådan en klik-lyd som ved almindeligt elhegn, eller er det helt lydløst?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Det er impulsstrøm, altså klikker det - jeg kan ikke høre det, men det kan kattene:-)
Hvad det koster at få det installeret ved jeg ikke jeg havde hjælp af venner til det . materialeudgifter var vel omkring 3500 til min lille rækkehushave.
Se på min hjemmeside, hvordan skråtstillede teaktærspinde med to huller i er brugt til den strømførende tråd
dec 2006
Uh, det bliver nok temmelig dyrt, når man skal have elektriker til at lave det hele. Men rart at vide, at det ikke overbelaster elregningen.
Nu må jeg se, hvad jeg bestemmer mig for næste gang .... hvis det alligevel er nødvendigt med skråpinde øverst, så nøjes jeg nok med alm. hegn igen.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Det kræver nogle kopper, et jordspyd og noget strømførende nylon/metal tråd som kan købes rimelig billigt i harald nyborg f.eks. Det dyreste er selve strømgiveren den koster mellem 700-2.000 kr. alt efter type og hvor langt hegnet er. Tråden koster ca. 70 kr. for 250m. Kopper kan man købe for 50-100 kr. for 100 stk. alt efter type. Jordspyd koster ca. 125 kr.
Tinka det kræver ikke nogen elektriker at installere et stødhegn. Strømgiveren er med stik så den kan sættes til en forlængerledning f.eks. Jordspyddet skal bare bankes i jorden ved siden af strømgiveren og der er så vidt jeg husker udførlig brugsanvisning med hvordan man forbinder strømgiveren til hegnet og jordspyddet.
dec 2006
Haha, det kommer nok an på hvem der skal have installeret det. Mine elektriker-evner begrænser sig til at skifte pære :S
Det haster nu heller ikke med nyt hegn - overvejer bare elhegn, når jeg engang flytter ... fordi det vil se mere diskret ud uden det skrå foroven (aht. naboer og så'en) Men tror nu, at jeg er mest tryg ved noget der bøjer ind foroven og så rækker almindeligt net til mine banditter.
Indhegning af haven