{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

Kat udenfor første gang ? {{forumTopicSubject}}

Om en måneds tid skal vores kat til at opleve naturen udenfor, men hvad kan jeg med fordel gøre allerede nu?
den vej op til os er blind og selve vejen vi bor på ligeså, skal jeg mon gå i sele med den?, eller sætte den i et stort bur på teressen ca 15 min om dagen hvor den har udsigt til vores vej ? eller er der overhovedet noget jeg kan gøre for at forberede katten bedst muligt?

- Indhegning omkring haven er ikke aktuelt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat udenfor første gang ?
  • #1   15. mar 2009 Jeg tror det vil være fint, hvis du selv går med ud de første gange og lader døren stå åben, så hun hurtigt kan løbe ind igen.

    Af forberedelser, så synes jeg den vigtigste er øremærkning (det har du nok sørget for). Og så er det smart, hvis katten har lært at komme når du kalder eller ved en bestemt lyd - fx slå på madskålen.


  • #2   16. mar 2009 når min mors katte skulle vænne sig til at komme ud kom de i snor et par dage ude i haven først for at lære lugtene at kende og ingen af dem er smuttet de kommer trofast hjem smiley

  • #3   16. mar 2009 hmm et kattevoliere kan oss være en mulighed ?

  • #4   16. mar 2009 Okay jeg tror jeg både lufter i sele og bruger buret med udsigt til vejen de 30 min. hvor folk oftest kommer kørende hjem fra arbejde, vi bor meget højt iforhold til vejen så tror alligevel den vil føle sig helt sikker mens den oplever bilerne.
    . nogen der ved hvor man kan få en god og sikker katte sele, synes dem jeg har set ser noget sølle ud..


  • #5   16. mar 2009 Vores tøser skal os snart lære at komme ud.

    Vi regner med at bruge en del tid med dem i sele og så lægge deres afføing langs grunden så de kan finde hjem og andre katte ved der er nye katte i området. På onsdag bliver de snittet og øremærket så det er ok.


  • #6   16. mar 2009 Jeg har aldrig hørt om det med at stille katten ud i kasse - tvivler på at det hjælper noget.


  • #7   16. mar 2009 jeg har heller ikke hørt om det med bur før, men jeg har et kæmpe stort et til to hunde, i dag sætte jeg katten ud i det, den nød det og ih hvor spændende at sidde der og se på alle fuglene, - det krævede mindst 2 timer med bugen lige i vejret på sofaens blødeste pude efter sådan en ´´hård´´ dag.

Kommentér på:
Kat udenfor første gang ?

Annonce