{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
387 visninger | Oprettet:

Marius gemmer sig i det nye hus. {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte elskere!

Vi flyttede i vores nye hus i fredags og tog selvfølgelig Mille og Marius med.

Mille er bare så glad hun spæner rundt i rumpen på os med halen lige i vejret og hun går allerede rundt i huset, på begge etager ( hun har da også luret hvor vi sover) Så det er bare så skønt, da hun er lidt sky, men jeg må sige vi har fået en helt anden kat.

Men men det er Marius min bekymring går på, min ellers så uadvendte og glade missekat er pludselig meget bange og nervøs, jeg er godt klar over at det tager noget tid for ham at vænne sig til alle lydene og de nye dufte, men jeg har så ondt af ham. Han ligger bare hele dagen under en bamse og ser helt skræmt ud, og han fælder dobbelt så meget som normalt. Han virker bare så deprimeret og stresset.

Jeg har prøvet feliway, og det hjælper da også lidt, men han går ikke udenfor kontoret hvor han ligger nu.

Har i evt. nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at berolige ham lidt og hjælpe ham lidt på vej?

Tak skal i have.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marius gemmer sig i det nye hus.
  • #1   17. mar 2009 For et år siden flyttede jeg også fra lejlighed til et stort hus.
    Min hunkat tog godt imod det hele, men hankatten var bange og nervøs.
    Vi havde fra starten, lavet et "katterum" ude i bryggerset, hvor alle deres sædvanlige ting stod ( vand, mad, transportkasser, kattebakke, huler, kradsetræ mm.) så de kunne føle sig lidt trygge.
    Lidt efter lidt, i løbet af den første aften, begyndte vi at åbne døren ud til bryggerset, så de kunne kigge rundt i det store tomme hus.
    Avalon var rundt og undersøge det hele, med det samme, men Cody lå og gemte sig inde i deres kattebakke. Det tog et par timer, før jeg kunne få ham lokket ud.
    Hver gang han kom frem, måtte vi sidde musestille, for hver eneste lille bevægelse vi lavede gjorde ham bange igen :o(
    Der gik dog højst en uge eller to og så var han kongen i det nye hus ;o)

Mit bedste råd er: Lad ham tage den tid det tager for ham at vænne sig til stedet, giv ham ro, tale roligt til den lille stakkels kat, sæt dig hos ham og hav eventuelt lidt godbider med. Han skal bare lige finde ud af, at det er et trygt sted og at dem han kender stadig er der.... Jeg tror nu nok det skal gå :o)
    Held og lykke i det nye hus :o)

Kommentér på:
Marius gemmer sig i det nye hus.

Annonce