{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Hvorfor reagerer min kat så aggresivt? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg havde lige en lille træls oplevelse her for en ½ times tid siden... smiley Dia (den nyeste kat) var ved at lege med en bold på kræssetræet, men endte så med at hun hang fast, så selvfølgelig kæmpede hun for at komme fri.. vi rendte jo selvfølgelig derover for at hun kunne komme fri, men vi blev lige indhentet af Bette (den sorte kat) som så fløj på Dia, mens hun hang fast. Da vi fik Bette væk fra Dia, begyndte hun så at knurre efter os. smiley
Dia var jo selvfølgelig skræmt, og gemte sig under stolen, da hun kom fri.
Men Bette virkedede bare så skræmt og bange (knurrede og "hanekam" ned af ryggen) for alt hvad der bevægede sig og hver gang vi, Lucki eller Dia nærmede sig hende.. smiley
Er det naturlig adfærd for en kat?? Har aldrig set den reaktion ved de andre to hvis der er sket noget eller der har været en høj lyd smiley

Bette er neutraliseret, og har altid været en meget forsigtig kat, Hun bliver bange for den mindste lyd der kommer, eller hvis vi ligger noget på gulvet som ikke har lagt der før.. og kan vi gøre noget for hende? (tænker måske Feliway??)
(kan godt ske det bare er mig der pyllere lidt om hende, men syntes bare det er synd)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor reagerer min kat så aggresivt?
  • #1   18. mar 2009 Det er en helt normal situation - der sker et uheld og den anden kat farer i flæsket på den der er uheldig.

Nogen gang går det så galt det varer evigheder før de kan være sammen igen

• #2   18. mar 2009 okay.. bliver sku bare lidt nervøs for Bette er jo over dobbelt så stor som Dia, og hun kan jo flænse hende fuldstændig smiley
    Men har nemlig overvejet før, om Bette har tendens til nemt at blive stresset i noget situationer, og om jeg skulle have noget til hende, som ville afhjælpe det lidt for hende. smiley

• #5   18. mar 2009 Jeg tror Bette har accepteret Dia. Og Dia ved også godt at hun er nederts på ranglisten herhjemme.. hun ligger tit i "overgivelses"stilling, og lader Bette og Lucki vaske hende... og de putter sammen og spiser sammen.. så blev lige lidt overrasket, da det lige pludselig skete. smiley

Hvis jeg kan se at de ikke tager skade, lader jeg dem selv afgøre det.. men i denne situation stoppede jeg dem godt nok, for Dia hang med hovedet nedad.. (hun sad fast midt på kradsetræet, med sådan en bold )

• #6   18. mar 2009 Hvis der hænger en bold i en snor på kradsetræet så klip den af. Snore er farlige er der talrige eksempler på. Tænk hvad der var sket hvis du ikke hvade vret hjemme.

• #7   18. mar 2009 Hejsa.. Det var dog noget af en oplevelse, pyha..
    en det ligger vist i kattens natur af angribe når chancen byder sig smiley Jeg havde samme problem det første stykke tid efter jeg fik Mocca hjem. Bailey ville slet ikke acceptere hende, og angreb hver gang Mocca havde ryggen til.. Hvis jeg havde haft Mocca oppe, så knurrede Bailey også af mig når hun snuste til mig.. De skal have tid til at finde deres hakkeorden, og det kan stå på længe..
    Held og lykke med det smiley

• #9   19. mar 2009 Lis: Den er skam klippet af, det blev den med det samme.. det var sådan en bold noget der sad på træet da vi købte det... smiley Men den er væk nu! smiley
    og ja tak... Bette har en mani med at ville spise alt hvad der byder sig.. hvilket hun så også havde gjort dengang hun var killing.. der hang der et stykke snor ud af enden på hende.. så løse snorer er forbudt herhjemme smiley
    Der er ingen ting at se på dem nu.. nu leger de sammen igen smiley Men det kan da også være de har fået afklaret noget mens jeg var på job smiley

Jamen jeg kan også godt blive helt bange for Bette.. hun har jo 2 personligheder smiley Men hun ser godt nok grum ud når hun puster sig sådan op.. og så imod en killing på 4 måneder.. hehe... så kan jeg ikke lade være med at beskytte Dia.. smiley

• #10   19. mar 2009 Jeg er hysterisk med de snore efter en solgt kat en lørdag måtte få fastviklet snor skåret af (ejeren kunne ikke, heller ikk med hjælp få den af) - og blev sendt hjem med beskeden at kom der det mindste med den fod var der gået koldbrand i - så skulle den sættes af

• #11   19. mar 2009 Føj da smiley Det må sku være grimt!!! smiley Det er godt nok min frygt at mine katte kommer så meget til skade.. nogen mener også at jeg pyllere omkring dem, men har bare mistet en dejlig kat på en ulykke i hjemmet smiley
    Har også været dybt modstander af snor siden det med at bette åd en og den så hang ud af enden på hende... det var også bare afsted til dr. dyr, men heldigvis kom den selv ud, uden problemer smiley Så vi og katten slap billigt! smiley
    Men havde slet ikke tænkt så langt at de kunne sidde fast der.. smiley

Kommentér på:
Hvorfor reagerer min kat så aggresivt?

Annonce