Hvorfor reagerer min kat så aggresivt? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg havde lige en lille træls oplevelse her for en ½ times tid siden...
Dia (den nyeste kat) var ved at lege med en bold på kræssetræet, men endte så med at hun hang fast, så selvfølgelig kæmpede hun for at komme fri.. vi rendte jo selvfølgelig derover for at hun kunne komme fri, men vi blev lige indhentet af Bette (den sorte kat) som så fløj på Dia, mens hun hang fast. Da vi fik Bette væk fra Dia, begyndte hun så at knurre efter os.
Dia var jo selvfølgelig skræmt, og gemte sig under stolen, da hun kom fri.
Men Bette virkedede bare så skræmt og bange (knurrede og "hanekam" ned af ryggen) for alt hvad der bevægede sig og hver gang vi, Lucki eller Dia nærmede sig hende..
Er det naturlig adfærd for en kat?? Har aldrig set den reaktion ved de andre to hvis der er sket noget eller der har været en høj lyd
Bette er neutraliseret, og har altid været en meget forsigtig kat, Hun bliver bange for den mindste lyd der kommer, eller hvis vi ligger noget på gulvet som ikke har lagt der før.. og kan vi gøre noget for hende? (tænker måske Feliway??)
(kan godt ske det bare er mig der pyllere lidt om hende, men syntes bare det er synd)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Nogen gang går det så galt det varer evigheder før de kan være sammen igen
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 66 Svar: 480
Men har nemlig overvejet før, om Bette har tendens til nemt at blive stresset i noget situationer, og om jeg skulle have noget til hende, som ville afhjælpe det lidt for hende.
apr 2007
Hvis jeg kan se at de ikke tager skade, lader jeg dem selv afgøre det.. men i denne situation stoppede jeg dem godt nok, for Dia hang med hovedet nedad.. (hun sad fast midt på kradsetræet, med sådan en bold )
nov 2008
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Svar: 17
en det ligger vist i kattens natur af angribe når chancen byder sig
Held og lykke med det
apr 2007
og ja tak... Bette har en mani med at ville spise alt hvad der byder sig.. hvilket hun så også havde gjort dengang hun var killing.. der hang der et stykke snor ud af enden på hende.. så løse snorer er forbudt herhjemme
Der er ingen ting at se på dem nu.. nu leger de sammen igen
Jamen jeg kan også godt blive helt bange for Bette.. hun har jo 2 personligheder
nov 2008
apr 2007
Har også været dybt modstander af snor siden det med at bette åd en og den så hang ud af enden på hende... det var også bare afsted til dr. dyr, men heldigvis kom den selv ud, uden problemer
Men havde slet ikke tænkt så langt at de kunne sidde fast der..
Hvorfor reagerer min kat så aggresivt?