{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Belastende katte {{forumTopicSubject}}

Jeg har de hersens to - ellers skønne - katte..
De er søde og rare og super selvskabelige..

Men vi har altså et problem af de større

Om natten er de noget så belastende. De vil være i sengen og gerne oveni hovedet.. De har efterhånden fattet at de ikke skal være der når jeg er alene. Men når så kæresten kommer er det åbenbart for uimodståeligt og så kommer de snigende.. Og indrømmet så er jeg ikke meget for to storspindende katte der stå og træder i vande på brystet a mig kl 2 om natten - og kæresten er da slet ikk.. Det dur bare ikke for hans nattesøvn blir afbrudt igen og igen og han ligner sku noget katten har slæbt ind.. Som mor til en 2-årig, hunde og katte ejer kan jeg sove fra det meste. Men det dur sku ikke i længeden

Jeg kunne selvfølgelig lukke døren. Men så sidder begge katte sku og skraber på døren... Og det er vedholdende.. Skal jeg bare lade døren forblive lukket?
Hvordan lærer jeg dem de ikke skal kradse på døren - det er næsten værre end at have dem i hovedet om natten.. Sådan en papdør gir ikke meget lydisolering.-)

Hjæææælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Belastende katte
  • #2   22. mar 2009 jeg har flere gange hørt om og afprøvet søvlpapirsmetoden. Katte kan simpelthen ikke lide sølvpapir! Vi fik afvændede vores med at hoppe op på køkkenbordet ved at ligge staniol på det, de hoppede op et par gange, men fandt så ud af at det ikke var særlig rart at gå på, og stoppede helt med det. min hunkat kradsede altid klør et bestemt sted på vores væg, men efter der havde været staniol på et par dage holdt hun op. Nu er staniolet væk, og hun gør det ikke mere. Så prøv at tape noget staniol på døren i en periode, så stopper det nok.

• #3   22. mar 2009 Dem her har desværre ikke fået det lært fra små af.. Det tror jeg ikke ihvertfald . jeg har ikke haft dem fra killinger af...

Men puuha de sætter tålmodigheden på prøve

• #4   22. mar 2009 Se det var da en god ide.. Det skal straks prøves.... ALT er bedre end det her.-)
    Tror også min datter kunne se det morsomme i sølvpapiret.. Puhha må hellere få købt et par ruller ekstra:-)

Går straks i gang med at klistre huset ind i staniol:-)

• #5   22. mar 2009 Giv misserne noget lækkert guf lige inden i går i seng.
    Gå så i seng og luk døren,maden er garanteret mere interessant og når de har spist skal de altid vaske sig m.m. og så har de pt. glemt den lukkede dør.
    På den måde forbinder de sengetiden med noget hyggelig,nemlig mad smiley
    Det tricks har virket her i huset og ingen kommer med i seng og ingen kradser på døren mere.

• #6   22. mar 2009 Er der nogen hjemme ved kattene om dagen ,ellers er det derfor de vil have selskab om natten smiley

• #7   22. mar 2009 Det hjælper også i et par timer.. HAr vi prøvet.Men så opstår problemet bare igen kl 3 om natten hvor de kradser på døren og føler sig frygtelig forladte... Og så er vi jo ligevidt..

Og jeg tager den hellere læ 23 end kl 03:-)

• #8   23. mar 2009 Jeg har i nat haft sølvpapir oppe på dørene -og det virkede glimrende.. Hankatten havde lige poterne på men fandt det vist ubehageligt for han stoppede igen

Selvfølgelig er det nemmest at lukke døren og så er den skid slået... Men kald mig bare sart men jeg er simpelthen for fintfølende til at jeg kan holde ud at høre kattene kradse på døren i en halv time af gangen.. Han katten er SÅ insisterende i alt hvad han gør... Og jeg ender ud med at blive noget nær hysterisk... Den vækker hele husket med det kradsen..

• #9   23. mar 2009 vores har lært at man ikke leger ved sengetid. Eller det må de gerne, bare ikke lige i sengen.

Når de hopper rundt ovenpå én, bliver de sat på gulvet. De kommer så op igen, og leger videre, så bliver de sat ned. Tilsidst skal de nok fange den. Jeg tager dem aldrig i nakkeskindet, bruger vandforstøver eller råber af dem, bare sætter dem ned. De forstår godt hentydningen med, at "skal du lege vildt i min seng, gider jeg ikke være sammen med dig lige nu". Og i bund og grund er det jo bare det de vil, være sammen med jer.

Mine ligger ofte og sover i sengen, men de er stille hele natten. Jeg nænner ikke at lukke døren, de vil så gerne ind og putte sammen med os.

En idé er også at køre dem godt trætte inden i skal i seng, leg vilde lege så de er trætte. Så sover de nok ikke hele natten, men når de vågner, så plejer metoden med, ned på gulvet at virke efter et par dage.
    Jeg ved at det kommer til at tage noget tid at lære dem det, men for mig er det det hele værd, da jeg ikke nænner at lukke dem ude.

Kommentér på:
Belastende katte

Annonce