Belastende katte {{forumTopicSubject}}
Jeg har de hersens to - ellers skønne - katte..
De er søde og rare og super selvskabelige..
Men vi har altså et problem af de større
Om natten er de noget så belastende. De vil være i sengen og gerne oveni hovedet.. De har efterhånden fattet at de ikke skal være der når jeg er alene. Men når så kæresten kommer er det åbenbart for uimodståeligt og så kommer de snigende.. Og indrømmet så er jeg ikke meget for to storspindende katte der stå og træder i vande på brystet a mig kl 2 om natten - og kæresten er da slet ikk.. Det dur bare ikke for hans nattesøvn blir afbrudt igen og igen og han ligner sku noget katten har slæbt ind.. Som mor til en 2-årig, hunde og katte ejer kan jeg sove fra det meste. Men det dur sku ikke i længeden
Jeg kunne selvfølgelig lukke døren. Men så sidder begge katte sku og skraber på døren... Og det er vedholdende.. Skal jeg bare lade døren forblive lukket?
Hvordan lærer jeg dem de ikke skal kradse på døren - det er næsten værre end at have dem i hovedet om natten.. Sådan en papdør gir ikke meget lydisolering.-)
Hjæææælp
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 193
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 47
Men puuha de sætter tålmodigheden på prøve
maj 2008
Tror også min datter kunne se det morsomme i sølvpapiret.. Puhha må hellere få købt et par ruller ekstra:-)
Går straks i gang med at klistre huset ind i staniol:-)
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Gå så i seng og luk døren,maden er garanteret mere interessant og når de har spist skal de altid vaske sig m.m. og så har de pt. glemt den lukkede dør.
På den måde forbinder de sengetiden med noget hyggelig,nemlig mad
Det tricks har virket her i huset og ingen kommer med i seng og ingen kradser på døren mere.
mar 2008
Følger: 184 Følgere: 181 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 4.991
maj 2008
Og jeg tager den hellere læ 23 end kl 03:-)
maj 2008
Selvfølgelig er det nemmest at lukke døren og så er den skid slået... Men kald mig bare sart men jeg er simpelthen for fintfølende til at jeg kan holde ud at høre kattene kradse på døren i en halv time af gangen.. Han katten er SÅ insisterende i alt hvad han gør... Og jeg ender ud med at blive noget nær hysterisk... Den vækker hele husket med det kradsen..
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Når de hopper rundt ovenpå én, bliver de sat på gulvet. De kommer så op igen, og leger videre, så bliver de sat ned. Tilsidst skal de nok fange den. Jeg tager dem aldrig i nakkeskindet, bruger vandforstøver eller råber af dem, bare sætter dem ned. De forstår godt hentydningen med, at "skal du lege vildt i min seng, gider jeg ikke være sammen med dig lige nu". Og i bund og grund er det jo bare det de vil, være sammen med jer.
Mine ligger ofte og sover i sengen, men de er stille hele natten. Jeg nænner ikke at lukke døren, de vil så gerne ind og putte sammen med os.
En idé er også at køre dem godt trætte inden i skal i seng, leg vilde lege så de er trætte. Så sover de nok ikke hele natten, men når de vågner, så plejer metoden med, ned på gulvet at virke efter et par dage.
Jeg ved at det kommer til at tage noget tid at lære dem det, men for mig er det det hele værd, da jeg ikke nænner at lukke dem ude.
Belastende katte